حساسیت خود روی این نقاط بدن را کم کنید

همه ما ممکن است به جزئیاتی از بدن خود حساس باشیم مثل جوشی آزار دهنده که تا از صفحه روزگار محوش نکنیم آرام نمی شویم. اما در برابر مواردی مانند اینها بهتر است مقاومت کنید. در این مقاله می خواهم به شما بگویم که دلیل اینکه می گوییم مقاومت کنید چیست: فهرست مطالب (کلیک کنید) […]

حساسیت خود روی این نقاط بدن را کم کنید - 3 - حساسیت - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 2322

تاریخ انتشار

همه ما ممکن است به جزئیاتی از بدن خود حساس باشیم مثل جوشی آزار دهنده که تا از صفحه روزگار محوش نکنیم آرام نمی شویم. اما در برابر مواردی مانند اینها بهتر است مقاومت کنید. در این مقاله می خواهم به شما بگویم که دلیل اینکه می گوییم مقاومت کنید چیست:

موی خاکستری را نچین!

موی خاکستری را نچین!

کند یک تار موی خاکستری باعث نمی شود در جواب این کارتان چندین موی خاکستری دیگر بروید، این باور کاملا خرافه است. وقتی یک مو خاکستری می شود بدان معنا است که فولیکول آن موی خاص ملانین کمتری تولید می کند. ملانین رنگدانه ای است که موها رنگشان را از آن دارند. همانطور که گفتم چیدن این مو باعث نمی شود به صورت جادویی موهای خاکستری تعدادشان افزایش پیدا کند اما ممکن است باعث شود فولیکول مو زخمی شود و وقتی این مو دوباره رشد کند چیدن دوباره و دوباره آن ممکن است منجر به عفونت یا زخم مزمن فولیکول مو شود. رنگش کنید یا اگر دوست دارید ببریدش ولی این موها را نچینید.

گوشه ناخن ها را نچینید

گوشه ناخن ها را نچینید

پوست نزدیک به ناخنتان را می گویم  نه خود ناخن، باور نکردنی است که پوست به این کوچکی اینقدر درد و عذاب در خود داشته باشد. کندن، گاز گرفتن یا جویدنش آخرین چیزی است که باید به آن فکر کنید. باکتری ها زخم ایجاد شده را می توانند عفونی کنند و منجر به قرمزی و تورمش شوند. به جای کشیدن این پوست با یک ناخن گیر یا قیچی تمیز پوست بیرون زده را قطع کنید. اگر قرمز و متورم شد روی آن کرم آنتی بیوتیک بماید و با یک بانداژ به مدت چند روز ببندیدش تا التیام پیدا کند.

محل گزش پشه را که دچار خارش است نخارانید

محل گزش پشه را که دچار خارش است نخارانید

وقتی این خون آشام های کوچک دلی از عزا در می آورند، آب دهانشان را روی پوستتان تزریق می کنند، پروتئین موجود در بزاق دهانشان باعث واکنش ایمنی خفیفی می شود که در نهایت یک برآمدگی قرمز که نمی توانید خود را در برابر نخاراندنش کنترل کنید به جا می ماند. شاید ابتدا خاراندن این نقطه باعث شود احساس خوبی پیدا کنید، تحقیقات نشان داده خاراندن پوست مرکز لذت و پاداش را در مغز فعال می کند اما اگر این خاراندن را ادامه دهید باعث تحریک و التهاب آن نقطه می شوید. این کار در ادامه باعث بیش از حد کار کردن سیستم ایمنی بدن و بدتر شدن تورم قسمت نیش خورده، افزایش خارش و افزایش مدت التیام می شود. بهتر است روی قسمت گزیده شده کرم کالامین یا یک کرم بدون نیاز به نسخه کورتیزون بمالید تا خارشش کمتر شود. یک کیسه یخ هم می تواند کمک کند.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید >>

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*