درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

فهرست مطالب (کلیک کنید) بررسیبرخورداری از نعمت گپ زدناز ماجراجو بودن آنها درس بگیریدامتحان کردن شانسلذت از روابط اجتماعیبرخورداری از حمایت اجتماعیاحساس راحتی در جمعمنتظر فرصت بودنبرونگرا باشید و شادی را پیدا کنیدبررسی اگر برونگراها را افرادی سطحی و پر حرف تصور می کنید و باخود می گویید واقعا چه چیزی می توان از آنها […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 14 دقیقه

تعداد بازدید 1684

تاریخ انتشار

بررسی

  • اگر برونگراها را افرادی سطحی و پر حرف تصور می کنید و باخود می گویید واقعا چه چیزی می توان از آنها یاد گرفت باید دوباره فکر کنید. این اشتباه است که آنها را نادرست قضاوت کنیم یا نادیده بگیریم. برونگراها خیلی ساده دوست دارند اطراف دیگر افراد باشند. بودن در کنار دیگران به آنها انرژی می دهد. آنها از کار در کنار دیگران برای انجام امور لذت می برند. به همین دلیل افرادی که برونگرا شناخته می شوند در گروه های کاری و گروه های اجتماعی یک مزیت به حساب می آیند.حتی اگر طبیعتاً یک برونگرا نیستید، می توانید از این افراد الگو برداری کنید. این مقاله را دنبال کنید تا متوجه شوید چه درسهایی می توانید از یک برونگرا بیاموزید.

برخورداری از نعمت گپ زدن

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

برونگراها معمولا خوب حرف می زنند، آنها می توانند ماجراهایی را تعریف کنند، یک گروه را کنار هم نگه دارند و افراد را سرگرم کنند. برونگراها استاد صحبت های کوتاه هستند.
آنها در تجربه بودن اطراف دیگران رشد کرده اند. شگفت آور نیست، یک تحقیق که نتایج آن در مجله روانشناسی منتشر شد نشان داد برونگراها تصور مثبت بیشتری از ارتباط با افراد نسبت به درونگراها دارند. به همین دلیل است که برونگراها خود را خوش مشرب می دانند، و چنین کسانی را ارتباط با دیگران را به سادگی پیدا می کنند. با این حال درونگراها نیز می توانند قابلیت صحبت های کوتاه و ارتباط برقرار کردن با دیگران را بیاموزند.
این مورد برای برونگراها نیز بیشتر از اینکه طبیعی باشد آموختنی بوده است. تمرین می تواند کاملتان کند. هرچقدر بیشتر با اطرافیان صحبت های کوتاه داشته باشید – همکاران، دوستان، و دیگر افراد – راحت تر می توانید از پس یک مکالمه بر بیایید.

از ماجراجو بودن آنها درس بگیرید

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

به طور کلی برونگراها ماجراجو هستند. معمولا به موقعیت ها و فرصت های جدید بله می گویند. آنها شجاعت اجتماعی دارند، و بسیاری از ما باید این ویژگی را از آنها بیاموزیم.
در توضیح اینکه چرا برونگراها رو به تجربه های جدید باز هستند باید گفت باز بودن آنها نسبت به دیگرا در واقع به معنی باز بودن به مفاهیم جدید است. این برای انعطاف روانی و امتحان ایده های جدید بسیار خوب است. باز بودن به سمت تجربه های جدید ممکن است شخص را از منطقه راحتی اش دور کند اما همین قسمت مهمی از یادگیری و رشد در زندگی است.

امتحان کردن شانس

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

برونگراها معمولا هیچ تردیدی برای امتحان کردن شانسشان ندارند. این قسمتی از طبیعتشان است: در تحقیقی که سال 2005 منتشر شد محققان متوجه شدند مغز افراد برونگرا نسبت به یک شانس جدید واکنشی قوی تر از یک درونگرا نشان می دهد.
این نتیجه می تواند توضیحی باشد بر اینکه چرا برونگراها بیشتر ریسک می کنند. این مورد حتی در روابط اجتماعی ساده مانند آشنایی به افراد جدید نیز صدق می کند. با این حال گاهی نتایج خلاف آنچه پیش بینی کرده اند از کار درمی آید، به عنوان مثال: برونگراها معمولا یاد گرفته اند در ارتباط با دیگران خلاق باشند، آنها باید بیاموزند با موقعیت های غیر منتظره چگونه برخورد کنند.
برونگراها معمولا زمانی که هیچ کس ایده ای ندارد با یک برنامه جدید ظاهر می شوند. پس یک گام از منطقه راحتی خود بیرون بیایید و چیزی را امتحان که معمولا انجام نمی دادید. این کار می تواند به سادگی امتحان یک کلاس جدید یا سفر به جایی که تا به حال نرفته اید باشد.

لذت از روابط اجتماعی

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

برونگرا بودن می تواند به صورت حرفه ای سودمند باشد. معمولا محل کار دنیای روابط اجتماعی است. با اینکه می تواند عالی باشد، اگر شایسته سالاری مورد توجه باشد، اما همیشه هم اینطور نیست، گاهی کسی که خوب حرف می زند برنده است، و برونگراها در این مورد بهتر هستند.
علاوه بر این چون برونگراها در ارتباط اجتماعی رشد کرده اند معمولا شبکه ی ارتباطی گسترده ای دارند. تعامل با طیف گسترده ای از مردم می تواند تاثیر مثبتی روی شغل داشته باشد.
یک درونگرا شاید زیاد دوست نداشته باشد با دیگران زیاد ارتباط برقرار کند اما یک برونگرا به احتمال زیاد مشتاق گسترش روابط خود و ملاقات با افراد جدید است. نگاه به ایجاد رابطه به عنوان یک فعالیت هیجان انگیز می تواند احتمال ایجاد رابطه را بالا ببرد و در نتیجه منجر به ارتقاء و یا فرصت های کسب و کار بهتر شود.
هر زمان که حس کردید از یک فرصت اجتماعی جدید می ترسید یک جنبه ی مثبت آن را به خود یاد آور شوید.

برخورداری از حمایت اجتماعی

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

برونگراها به راحتی به حمایت اجتماعی تمایل نشان می دهند.حمایت اجتماعی یکی از مفید ترین و مهم ترین ابزار مقابله ایست که ما داریم.
یک مطالعه که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شد این را ثابت کرده، در این تحقیق که روی 7000 نفر صورت گرفت محققان دریافتن افرادی که از کمترین حمایت اجتماعی برخورد هستند دو برابر بیشتر از کسانی که این حمایت را دارند در خطر مرگ هستند. قابلیت آنها در دسترسی به حمایت همسایه ها، دوستان، همکلاسی ها، یا دیگر روابط اجتماعی مزایای گسترده ای از مزایا را به همراه دارد، که شامل سلامت نیز می شود.

احساس راحتی در جمع

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

در حالی که قابلیت راحت بودن در جمع ممکن است فرصت برای انواع گسترده تر از بحث و ایده ها را ارائه کند، می تواند به تعهد بیشتر درباره سلامت فرد نیز منجر شود. برونگراها افراد خوش مشرب و عمل گرایی اند که در گروه ها بسیار راحت هستند.
این کیفیت احتمال اینکه یک برونگرا در فعالیت های فیزیکی مانند شرکت در یک گروه تناسب اندام یا باشگاه بیشتر مشارکت داشته باشد را بالا می برد. حتما لازم نیست به خود فشار بیاورید که اجتماعی باشید ولی این مهم است که با دیگران آشنا باشید.

منتظر فرصت بودن

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

به جای ایستادن در صف و منتظر بودن یک برونگرا کمتر این کار را می کند و اجازه نمی دهد فرصتها به سادگی از کنارش عبور کنند. آنها همیشه منتظر فرصت های جدید هستند تا با افراد جدید ملاقات کنند و از آن لذت ببرند.
آنها منتظر نمی مانند تا شخص دیگری متوجهشان شود، خودشان حواسشان هست! از آنجا که برونگراها مشتاق به ایجاد ارتباط با دیگران هستند، اغلب با دیگران دوستانه برخورد می کنند که باعث می شود دیگرا نیز در تعامل با آنها احساس راحتی کنند. خود را نسبت به تعامل با دیگران باز کنید و با مردم صحبت کنید و از آنچه می آموزید شگفت زده خواهید شد.

برونگرا باشید و شادی را پیدا کنید

درس های زندگی که می توانیم از برون گراها بیاموزیم

مطالعات بسیاری رابطه ی بین برونگرایی و شادی را نشان داده اند، اما اگر شما برونگرا نیستید، نا امید نشوید می توانید برای خود شادی بدست بیاورید. تحقیقات نشان داده هر شخصی – حتی درونگراها – پس از اجتماعی شدن خوشحال تر از قبل می شوند.
تحقیقات دیگری نیز نشان دادند که هرچقدر بیشتر برونگرا عمل کنیم احساسات مثبت و شاد بیشتری بدست خواهیم آورد. مهم نیست کجا هستیم و یا برونگرا یا درونگرایم هرچه بیشتر در ایجاد ارتباط قوی باشیم شادتر خواهیم بود.
اما اگر میخواهید کمی از منطقه درونگرا بودن خود خارج شوید بهتر است قدم به قدم پیش بروید. هیچ چیزی را از دست نمی دهید بلکه شادی نیز کسب می کنید.

چه چیزهایی از برونگراها یاد گرفته اید؟ آیا چیزی هست که ما جا انداخته باشیم؟ شما یا شخصی در زندگیتان بروگرا هستید؟ آیا شما درونگرا هستید اما دوست دارید مقداری مانند یک برونگرا عمل کنید؟ چرا؟ افکار و نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*