غذاهایی که متخصصان قلب هرگز نمی خورند!

متخصصین قلب هر روز شاهد این هستند که یک برنامه غذایی بد می تواند چه بلایی بر سر قلب بیاورد. با اینکه این افراد نیز گاهی زیاده روی هایی می کنند اما برخی غذاها هستند که سعی می کنند هرگز نخورند یا کمتر به سمتشان بروند. در این مقاله شما را با این غذاها آشنا […]

گوشت قرمز
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 14 دقیقه

تعداد بازدید 6442

تاریخ انتشار

متخصصین قلب هر روز شاهد این هستند که یک برنامه غذایی بد می تواند چه بلایی بر سر قلب بیاورد. با اینکه این افراد نیز گاهی زیاده روی هایی می کنند اما برخی غذاها هستند که سعی می کنند هرگز نخورند یا کمتر به سمتشان بروند. در این مقاله شما را با این غذاها آشنا می کنیم.

گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده

هات داگ، سوسیس، کالباس و ژامبون قسمتی از برنامه غذایی بسیاری از مردم است اما جنیفر هیث که یک متخصص قلب در نیویورک است هرگز نزدیک این غذاها هم نمی شود او می گوید: این محصولات به معنای واقعی سرشار از چربی های اشباع هستند. این را می دانیم که سوسیس و گوشت های فرآوری شده با مشکلات قلبی و انواع سرطان در ارتباط هستند. دقیقا چه چیزی در گوشت های فرآوری شده وجود دارد؟ گوشت فرآوری شده محصولی است که به همراه نمک و مواد نگه دارنده تخمیر یا دودی می شود تا عمرش افزایش پیدا کند. با اینکه استفاده از این غذاها ساده و راحت است اما مواد شیمیایی و نمکی که در غذاهای فرآوری شده به کار رفته برای قلبمان مضر است، مخصوصا اگر زیاد مورد استفاده قرار بگیرند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز

یک استیک آبدار که روی آن سس قارچ و کره ریخته شده غذایی است که در مواقع بسیار خاص خودمان را به صرف آن مهمانش می کنیم. دکتر هیث می گوید: اما این استیک خوشمزه که روبرویتان است سرشار از چربی های اشباع، کلسترول و نمک است. دکتر هیث به تمام بیمارانش سفارش می کند که مصرف گوشت قرمز را به ماهی یک بار کاهش دهند. وقتی هم به سراغ گوشت قرمز می روید به دنبال قطعات کم چرب آن باشید. برای طعم دار کردن گوشت نیز از ادویه جات و گیاهان استفاده کنید و تا جای ممکن به سمت کره و خامه نروید. غذاهای بدون گوشت نیز می توانند خوشمزه و سیر کننده باشند.

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی

خالی کردن یک بسته چیپس سیب زمینی یا ذرت بو داده کره ای کار ساده ای است اما دکتر هیث می گوید این میان وعده ها حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع، نمک و کربوهیدرات ( از نوع ساده ) هستند. تحقیقات نشان داده بیشتر مردم در روز بیش از 2000 میلی گرم سدیم مصرف می کنند این در حالی است که بیشتر متخصصان مقدار مجاز را 1500 میلی گرم در روز می دانند. افرادی که بیش از 2000 میلی گرم سدیم در روز دریافت می کنند، بیشتر در خطر مرگ بر اثر مشکلات قلبی و عروقی هستند. این یعنی دفعه بعد که خواستیم فیلم تماشا کنیم ذرت بو داده نخوریم؟ اگر نمی توانید از چیپس و ذرت بو داده بگذرید خودتان با نمک و روغن کمتر آنها را در خانه درست کنید.

پیتزا

پیتزا

پیتزا چیزی است که بیشتر ما حداقل هفته ای یک شب به آن پایبندیم اما متاسفانه تنها چیزی که از پیتزا دریافت می کنیم مقدار زیادی کربوهیدرات به همراه نمک و پنیر فرآوری شده است. البته لازم نیست از وعده مورد علاقه خود بگذرید فقط سعی کنید ورژن سالم ترش را سفارش دهید. پیتزایتان بیشتر شامل قارچ و سبزیجات باشد و گوشت فرآوری شده هم نداشته باشد ( مرغ و گوشت چرخ کرده گزینه های بهتری هستند ). یکی دیگر از راه حل ها این است که خودتان با مواد سالم یک پیتزای خانگی درست کنید.

نوشابه رژیمی

نوشابه رژیمی

سیندیو کوشی متخصص قلب در میشیگان می گوید: حتی نوشابه معمولی از نوشابه رژیمی بهتر است. آسپارتام موجود در نوشابه های رژیمی در واقع از قند و شربت ذرت با فروکتوز بالا در نوشابه های معمولی بدتر هستند و باعث می شوند بیشتر هوس غذاهای شیرین کنید. نوشابه های رژیمی می توانند افزایش وزن را بیشتر کنند و وزن بالا برای قلبتان خوب نیست. چاقی مادر بسیاری از بیماری ها است و شما باید این را بدانید که نوشابه رژیمی باعث صرفه جویی در دریافت کالری نیست.

نمک

نمک

به نظر می رسد غدد چشایی ما فقط با نمک ریختن روی غذاها و یا یافتن آن در بسته های چیپس نمکی راضی می شود اما این ماده برای فشار خونمان مشکل ایجاد می کند. اگر فشار خونتان بالا باشد ممکن است شریان هایتان سخت و باریک شوند، در نتیجه احتمال بروز مشکلات قلبی در شما افزایش پیدا می کند. مصرف بیش از حد نمک را کاهش دهید و غذاهایی که حاوی نمک هستند را شناسایی کنید. به جای نمک، قوه چشایی خود را به دارچین، زیره، کاری، سیر، رزماری و … عادت دهید، نتیجه کاهش چشم گیر فشار خونتان خواهد بود. اگر کسانی که مشکل فشار خون دارند نمک را از برنامه غذایی خود حذف کنند، فشار خونشان آنقدر پایین خواهد آمد که دیگر به دارو نیازی پیدا نخواهند کرد.

غلات بسته بندی شده

غلات بسته بندی شده

قند برای دندان ها و سایز میان تنه تان خوب نیست اما قلبتان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. متاسفانه بسیاری از غلات بسته بندی شده دارای قند اضافه شده هستند. این قندها باعث افزایش قند خون می شوند در نتیجه تری گلیسیرید افزایش پیدا می کند و کلسترول بالا می رود. سعی کنید غلاتی را استفاده کنید که کمترین قند به آنها اضافه شده باشد و یا بهتر به سراغ بلغور جو دو سر بروید.

نان سفید

نان سفید

نان و پاستا سفید و همچنین برنج سفید همگی نشاسته هایی هستند که باید از آنها پرهیز کنید. به این دلیل باید خوردن نشاسته های سفید را کاهش دهید که در بدن تبدیل به قند می شوند. به جای این مواد به دنبال نان و برنج کامل باشید چون دارای فیبر بیشتری هستند و در سیستم گوارشی آرام تر هضم می شوند، بنابراین به تنظیم قند خون کمک می کنند.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا

بیشتر نوشیدنی های انرژی زا بر این ادعا هستند که راهی سالم برای افزایش انرژی تان دارند. مشکل اینجاست که چندین مورد از مواد به کار رفته در آنها مانند گوارانا و تورین به عنوان تقویت کننده انرژی طبیعی تبلیغ می شوند نه تنظیم کننده. این مواد را با کافئین ترکیب کنید تا قلبتان به سرعت شروع به تپیدن کند. در این نوشیدنی ها مقدار زیادی کافئین وجود دارد طوری که می توانند آریتمی تحریک کنند.

مرغ کاملا سرخ شده

مرغ کاملا سرخ شده

بیشتر مردم عاشق چیزهای سرخ شده هستند. این غذاها ممکن است خوش طعم باشند اما بر اساس تحقیقات هیچ ارزش مغذی ندارند، حتی اگر سبزیجات باشند. این نوع غذاها برای قلب و میان تنه تان بد هستند و اکسیدان را وارد سیستم بدنتان می کنند. اکسیدان ها نقطه مقابل آنتی اکسیدان ها هستند. غذاهای سرخ شده حاوی روغن داغ هستند که ساختار ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را تغییر می دهد. با خوردن غذای سرخ شده تنها کالری و چربی اضافی دریافت نمی کنید بلکه اکسیدان های آسیب رساننده به سلول ها را نیز وارد بدن خود می کنید.

نودل فوری

نودل فوری

این نودل های آماده غذای مورد علاقه بسیاری از دانشجویان است. کتاب های آشپزی و سایت های زیادی هستند که روش هایی را آموزش می دهند که نودل را بتوانید خوشمزه تر بکنید. یک بسته نودل چقدر ضرر می تواند برای قلبتان داشته باشد؟ آیا می دانستید نودل ها ابتدا کاملا در روغن سرخ می شوند؟ این یکی از دلایلی است که نودل برای قلبمان خوب نیست. دلیل دیگرش نمک است. یک بسته معمولی نودل حاوی 875 میلی گرم سدیم است، این یعنی قسمت بزرگی از آن 1500 میلی گرم مقدار مجاز سدیم برای یک روز. نمک زیاد باعث می شود بدن در خود آب نگه دارد و در نتیجه فشار خون افزایش پیدا میکند. فشار خون بالا برای قلب ضرر دارد.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
امید 1395/09/01

خخخخخخخ

هلنا 1395/08/26

خب بگو هیچی نخوریم دیگه