قانون 100 درصد، توصیه ساده ای که زندگیم رو تغییر داد:

فهرست مطالب (کلیک کنید) نگید امروز یا فردا، فقط انجامش بدید!قانون 100 درصد1- ببینید دقیقا چه چیزی به 100 درصد توجه شما نیاز داره2- تلاشتون رو به جریان بندازید3- تکرار ( دوباره و دوباره )   دانلود فایل صوتی مقاله نگید امروز یا فردا، فقط انجامش بدید! من دوستی دارم که دو سال قبل مصرف […]

قانون 100 درصد، توصیه ساده ای که زندگیم رو تغییر داد:
5 از 5

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 3613

تاریخ انتشار

قانون 100 درصد، توصیه ساده ای که زندگیم رو تغییر داد:

 

arrow-download-iconدانلود فایل صوتی مقاله

نگید امروز یا فردا، فقط انجامش بدید!

من دوستی دارم که دو سال قبل مصرف قند رو ترک کرد. هر بار که برای غذا خوردن بیرون میریم، من برای خودم دسر سفارش میدم. گاهی برای اینکه امتحانش کنم، ازش می پرسم: ” یکم می خوری؟ ” ، اونم جواب میده:” نه ممنون! “. همیشه این جوابو به آسونی و بدون ابراز علاقه می داد. حتما براش خیلی سخت بود که هربار از دسر خوشمزه من بگذره… مگه نه؟!
ولی اینطور نیست! اشتباه می کنید!

با متعهد نبودن به چیزی که از صمیم قلب برامون مهمه می تونیم به سادگی زمان، پول و انرژی خودمونو هدر بدیم. مثلا وقتی سعی می کنیم این بار جدی نوشتن رو شروع کنیم اما همش حواسمون پرت میشه. وقتی تلاش می کنیم خریدهای خودمونو کم کنیم یا کلی پول خرج لباس می کنیم.

تلاش 99 درصدی باعث میشه این تلاشا بدون اینکه نتیجه ای بده انرژیمون رو بگیره. خیلی استرس داریم و وقتی به نتیجه نمی رسیم احساس می کنیم بازنده ایم، دلیلش هم اینه که کاملا به اون چیز متعهد نبودیم. گذاشتن 99 درصد از تلاشمون روی چیزهایی که تو زندگی برامون مهمه باعث میشه دچار پسرفت بشیم و این احساس بدی برامون درست می کنه.

قانون 100 درصد

اوایل امسال تو یه کنفرانس بودم و اونجا بیانیه ای شنیدم که کسب و کارم رو به کلی تغییر داد. بعدها متوجه شدم که کل زندگیم رو تغییر داده.

می خواید بدونید چه چیزی شنیدم؟ 99 درصد سخت و 100 درصد ساده است. یکم پیچیده به نظر می رسه، راستش یکم طول کشید تا خودم هضمش کنم.

بعدش این افراد به ذهنم اومدن: خواهرم که یه گیاه خوار دو آتیشه است، همسایه م که شش مرتبه به عنوان پرفروش ترین نویسنده نیویورک تایمز شناخته شده و اون کمدینی که هر هفته یه فیلم جدید و جالب تو فضای مجازی منتشر می کنه. افرادی بدون استثنا یا استراحت و بهونه.

شاید زمانی که تازه این کارا رو شروع کرده بودن براشون سخت بود. اما حالا خواهرم دقیقا می دونه چه غذایی رو از چه جایی بخره و چطور اونها رو بپزه. اون نویسنده که تو همسایگیمون هست، هر روز می نویسه نه فقط زمانی که حس می کنه چیزی بهش الهام شده. کمدینی که هر هفته یه چیز جدید رو می کنه، هیچ وقت دست از تحقیق و مطالعه و خلاقیت بر نمی داره و فیلم هاش نسبت به قبل بیشتر پیشرفت می کنند.

اما چطور تلاش 99 درصدی خودمون رو تبدیل به 100 درصد کنیم و اون چیزی که دنبالش هستیم رو بدست بیاریم؟

1- ببینید دقیقا چه چیزی به 100 درصد توجه شما نیاز داره

نوشتن؟ عکاسی ؟ ایده ای که خیلی وقته داره خاک می خوره و باید عملی ش کنید؟ عادتی که باید به کلی کنارش بذارید؟ خریدهای افراطی، خوردن نوشابه و یا حتی دیدن یه شخص خاص؟! کدومش؟!

همه چیز تو زندگی به 100 درصد تلاش نیاز نداره، این قلب شماست که واقعا می دونه چه چیزی ارزش تلاش کردن رو داره. حتما لازم نیست خیلی به خودتون سخت بگیرید و مسئولیت چندین پروژه رو با هم دست بگیرید یا همه ی خوش گذرونی ها رو از زندگیتون پاک  کنید. 100 درصد شما در حال حاضر احتمالا یه چیزه، اون چه چیزی هست؟

2- تلاشتون رو به جریان بندازید

تو هفت روز هفته، به اندازه یه ساعت تو روز متعهد بشید که مثلا به نویسندگی می پردازید، اون قوطی نوشابه رو دور بندازید و یا تصمیم بگیرید یه بار برای همیشه به رابطه مسمومی که توش هستید پایان بدید.

برای من 100 درصد تلاشم، تموم کردن کتابم بود. دو سال بود که تلاشم برای این کتاب، 99 درصد بیشتر نمی شد و بعد شنیدن این توصیه، بالاخره تمومش کردم اونم فقط تو دو ماه! کار ساده ای نبود اما ساده تر از این بود که تو مسافرت، موقع آشپزی و وقتی با دوستام بیرون هستم، تمام مدت ذهنم رو مشغول خودش می کرد.

باری که اون 99 درصد روی دوشم گذاشته بود خیلی سنگین بود. حتی سنگین تر از خود اون چیزی که دنبالش بودم. خستگی ای که به تصمیم گیری نیاز داشت، کم کم داشت من رو می کشت: باید بنویسم یا بیرون برم؟! باید بنویسم یا خرید برم؟! باید بنویسم یا با دوستم تماس بگیرم؟! وقتی حالتم رو به 100 درصد تغییر دادم، دیگه تصمیمی برای انتخاب کردن نموند. دیگه یا باید می نوشتم یا می مردم!

3- تکرار ( دوباره و دوباره )

شادی واقعی اون لذتیه که موقع حرکت به طرف پتانسیلمون تجربه می کنیم. قسمت جالبش اینه که قانون 100 درصد رو روی وظیفه ای که تو دستمون هست اجرا و بعد کاملش می کنیم.

وقتی قانون 100 درصد رو اجرا می کنید دیگه موانعی که به نظر مهم می اومدن رنگ می بازن و وقتی به انجام 100 درصد عادت می کنید اون وقته که به تک تک اهدافتون می رسید.

فکر می کنید چرا بعضی ها از بقیه موفق ترن؟ چون کاملا به یه چیز متعهد میشن. اگه می بینید کسی پشت سر هم به موفقیت می رسه بدونید که هیچوقت بیکار ننشسته و تمام انرژیش رو روی اهدافش قرار داده. اگه می خواید رژیم بگیرید، با خودتون امروز و فردا نکنید، نگید امروز برم یا نه؟! فقط انجامش بدید. 100 درصد بشید تا هیچ بهونه ای توان مقاومت در برابرتون رو نداشته باشه.

به این میگن تعهد داشتن!

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
1395/07/15

3