یاد بگیرید بدنتون رو دوست داشته باشید

  دانلود فایل صوتی مقاله هر وقت مچ خودمو موقعی که دارم با بدنم بد حرف می زنم، می گیرم، فوری یاد یه قطعه ادبی می افتم که بهم آرامش میده: «من نیستم که می گویم بدنم به اندازه کافی خوب است یا خیر. این بدن یک هدیه الهی است، خانه ای موقت برای روحم […]

یاد بگیرید بدنتون رو دوست داشته باشید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 2774

تاریخ انتشار

یاد بگیرید بدنتون رو دوست داشته باشید

 

arrow-download-iconدانلود فایل صوتی مقاله

هر وقت مچ خودمو موقعی که دارم با بدنم بد حرف می زنم، می گیرم، فوری یاد یه قطعه ادبی می افتم که بهم آرامش میده:

«من نیستم که می گویم بدنم به اندازه کافی خوب است یا خیر.

این بدن یک هدیه الهی است، خانه ای موقت برای روحم و برای مدت زمان زندگی ام به من اجاره داده شده است.

برای مقاصدی خاص به شکلی کاملا دقیق طراحی شده و من اینجا هستم تا آن مقاصد را برآورده کنم ( چه بدانم این مقاصد چیست چه ندانم ).

دلیلی وجود دارد که در حال حاضر چنین ظاهری دارم، حتی اگر خودم خوشم نیاید.»

البته اینطور نیست که با این جمله ها سلامتی خودمو فراموش کنم، بلکه اون چیزی که تو بدنم تحت اختیارمه رو به کار می گیرم و اینطوری  باهاش رفتار می کنم. معمولا وقتایی که از ظاهرم ناراضیم و افکار منفی سراغم میاد همون وقتاییه که مراقبت از خودم رو فراموش کردم و با سلامتیم درست رفتار نکردم.

به این نتیجه رسیدم که سرزنش و خود زنی نمی تونه به من کمکی بکنه. وقتی تو موقعیت منفی هستم و همش دارم خودمو تخریب می کنم چطور می تونم حرکت بعدی رو درست انجام بدم؟! اگه شما هم مثه من هستید، اولین کاری که باید بکنید اینه که دوباره حس خوبی تو خودتون بوجود بیارید. من شاید همون اول نتونم حس خوبی پیدا کنم اما وقتی می تونم تو خودم امیدواری، کارایی و مثبت اندیشی به وجود بیاورم مطمئن میشم که دوباره تو مسیر درست قرار گرفتم.

شما هم می تونید این کارا رو برای خودتون انجام بدید:

1- نسبت به خودتون مهربونی، گذشت و درک بیشتری داشته باشید

مثلا فرض کنید شب قبل دچار پرخوری احساسی شدید. دستتون رو روی قلبتون بذارید و سعی کنید پیام احساساتی که پشت اون پنهان شده رو دریافت کنید. کدوم قسمت ها نیاز به توجه و مراقبت شما داره؟ همین مورد پرخوری احساسی یه دفه تبدیل میشه به یه  فرصت تازه تا بیشتر درباره زندگی درونی خودتون یاد بگیرید و دیگه احساس بدی درباره خودتون نداشته باشید.

2- با خودتون مهربون صحبت کنید تا با درونتون ارتباط پیدا کنید

هرچی ارتباطتون با خودتون قوی تر باشه، کمتر خودتونو سرزنش و تخریب می کنید. هر وقت پرخوری می کنیم دلیلش اینه که ارتباط با درونمون رو از دست دادیم یا اینکه بی احساس شدیم. به خودتون این شانسو بدید که دوباره با خودتون دوست بشید.

3- شناخت خودتون کمک می کنه از فکرای بی ارزش خلاص بشید

این همون وقتیه که بهمون الهام میشه شرایط رو عوض کنیم تا به دنبالش حس خوبی پیدا کنیم. شاید لازم باشه برای این کار یه دوش ساده بگیرید تا اینکه بخواید ورزش یا کالری ها رو حذف کنید. شاید بهترباشه به جای اینکه خودمون رو مجبور به یه رژیم سخت کنیم یه لیوان آب بخوریم و منطقی فکر کنیم. شایدم به جای همه اینا بهتره فقط گریه کنیم یا به یه دوست و آشنا پناه ببریم و خودمونو خالی کنیم.

خلاصه اینکه خودتون بهتر از هرکسی می دونید به چی نیاز دارید، غریزه تون اینو به شما میگه. من فقط می دونم صدای درونتون وقتی با خودتون دوست و مهربون باشید بلندتر میشه. یادتون نره که تو مسیر زندگی، خودتون باید به داد خودتون برسید.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*