نخوردن لاغر نمی کند؛ این شعار من بود

  وزن اولیه : ۱۰۰ کیلوگرم وزن پایانی : ۵۷ کیلوگرم میزان کاهش وزن:45  کیلوگرم   سیما مقامی نیک 24 ساله و ساکن تهران، جدیدترین رکورددار سایت دکتر کرمانی است. وی موفق شده است با استفاده از رژیم دکتر کرمانی، در طول 9 ماه، 43 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. وی می گوید: شعار من […]

رکورددار کاهش وزن
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 29421

تاریخ انتشار

رکورددار کاهش وزن

 

وزن اولیه : ۱۰۰ کیلوگرم
وزن پایانی : ۵۷ کیلوگرم
میزان کاهش وزن:45  کیلوگرم

 

سیما مقامی نیک 24 ساله و ساکن تهران، جدیدترین رکورددار سایت دکتر کرمانی است. وی موفق شده است با استفاده از رژیم دکتر کرمانی، در طول 9 ماه، 43 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. وی می گوید: شعار من این بود که نخوردن لاغر نمی کند و مهم ترین انگیزه ام برای ادامه دادن این سبک زندگی، سلامتیم بود.

 

صحبت های ایشان را در ادامه می خوانید:

از دوران دبستانم اضافه وزن داشتم، طوری که کلاس پنجم دبستان وزنم 70کیلوگرم بود. من بیماری تیروئید داشتم و هروقت می گفتند وزنت را کم کن، با جمله «من تیروئید دارم» آنها را قانع می کردم. بزرگ ترین مشکلم عدم اعتماد بنفس و نداشتن حق انتخاب در خرید لباس های مورد علاقه ام بود، اما از لحاظ فیزیکی مشکلی نداشتم.

من پرخوری نمی کردم، فقط به موقع نمی خوردم و غذاهایم بیشتر اوقات از فست فود تشکیل شده بود. تحرکم به شدت پایین بود و اینها باعث چاقیم شده بود. از طریق کسی که رژیم دکتر کرمانی را گرفته بود با دکتر آشنا شدم و دیدم کسی که  چندین برابر من اضافه وزن داشته، موفق به کاهش وزن چشم گیری شده است، پس چرا من نتوانم؟!
رژیم دکتر کرمانی به دلیل تنوعی که دارد اصلا سخت و خسته کننده نبود، برای همین تصمیم گرفتم یک بار برای همیشه، زندگیم را تغییر بدهم.
شروع برنامه رژیم برایم راحت بود، فقط منظم و به موقع غذا خوردن برایم کمی مشکل بود، همانطور که گفتم من کم غذا بودم، فقط در انتخاب نوع غذا و زمان غذا خوردن دقت نمی کردم.

تنوع غذایی رژیم دکتر کرمانی فوق العاده بود، دقیقا همان غذاهایی که همه افراد در خانه خود مصرف می کنند، در رژیم من نیز وجود داشت. در طول رژیم، سایت دکتر کرمانی به من کمک فراوانی کرد و از طریق کسانی که رژیم دکتر را می گرفتند با رژیم دکتر آشنا شدم.

بهترین مشوقم نامزدم بود، با اینکه با وجود اضافه وزن، من را انتخاب کرده بود و همیشه می گفت تو را همین طوری که هستی دوست دارم و فوق العاده ای، ولی وقتی این تصمیم را گرفتم کاملا مرا حمایت کرد.

 حالا می توانم آن طوری که می خواهم زندگی کنم، اعتماد بنفسم را دوباره بدست آورده ام، دوستان بیشتری پیدا کرده ام و می توانم لباس های مورد علاقه ام را بپوشم. دیگر شرکت در مهمانی ها برایم یک معضل نیست و از همه مهم تر سلامت بدنیم را بدست آورده ام.

کاهش وزن روی روابط اجتماعی من هم تاثیر داشت
و از آنجایی که الان بیشتر در مهمانی ها شرکت می کنم دوستان جدیدی نیز پیدا کرده ام و همچنین به دلیل اعتماد بنفسم افزایش پیدا کرده و در بحث ها و جمع ها نیز شرکت می کنم.

غذای مورد علاقه ام ماکارونی است که توانستم با تغییراتی که در خودم ایجاد کردم آن را سالم تر کنم. ماکارونی سبزیجات، یک انتخاب عالی برای من بود.

آخرین غذای سالمی که در لیست غذاهای مورد علاقه ام قرار دارد، ساندویج بادمجان است که بسیار از طعمش لذت می برم و اگر بخواهم به خودم یک وعده دلخواه بدم، پاستا با سس آلفردو است.

در طول مدت رژیم توانستم خانواده را نیز با خودم همراه کنم تا غذای کم چرب تر و سالم تری بخورند. همیشه سعی می کنم خودم غذاهایم را آماده کنم که می دانم سالم تر خواهد بود.

ورزش مورد علاقه ی من بدنسازی است ؛ چون تمام اعضای بدن را به کار می گیرد و تاثیر فراوانی در سفت شدن عضلاتم داشته است. ورزش های هوازی مورد علاقه ام نیز پیاده روی و طناب است چون بسیار مفید و ساده می باشد.

در طول رژیم، 7 ماه در خانه ورزش کردم ولی الان برای ۲ ماه هست که سه روز در هفته در باشگاه ورزش می کنم، به غیر از روزهایی که دانشگاه هستم و فرصت باشگاه رفتن ندارم که به مدت ۳۰ دقیقه در خانه ورزش می کنم.

از هیچ داروی کاهش وزنی استفاده نمی کردم و نمی کنم چون بسیار مضر هستند. اما از مکمل هایی مانند ویتامین های مینرال؛ ب کمپلکس؛ ویتامین C و زینک استفاده می کنم.

سالم خوردن و به موقع خوردن، مهم ترین اصل کاهش وزن

بدن انسان زودتر از آنچه فکر کنید به یک تغییر عادت می کند. سبک من، کم بخور، سالم بخور اما همیشه بخور است . شعار من این بود که نخوردن لاغر نمی کند و مهم ترین انگیزه ام برای ادامه دادن این سبک زندگی، سلامتیم بود.

در مواقع گرسنگی هدفم را یادآور میشدم تا بتوانم تحمل کنم یا از سبزیجات آزاد استفاده می کردم که به دلیل فیبر بالا باعث می شد احساس سیری کنم. در مهمانی ها به خودم یادآور می شدم بدنم برایم مهم تر است و این غذاها همان غذاهایی است که قبلا هم خورده ام. همان طعم را میدهند و نیازی نیست دوباره امتحانشان کنم، به جای آن سراغ میوه و چای و آب می رفتم.

در مواقع ناامیدی به اینکه هدفم مهمتر از هر چیزی است و با توانایی خودم موفق خواهم شد فکر می کردم و دوباره با انرژی ادامه می دادم. هدف امسالم این است که به وزن دلخواهم برسم، بتوانم در ورزش موفق باشم و همچنین وزن جدیدم را ثابت نگه دارم.

فعالیت گروه به اندام در شبکه های اجتماعی بسیار عالی است و در نحوه سالم غذا خوردن و ورزش کردن کمک زیادی به من کرده است.

توصیه من درباره خوب غذا خوردن این است که از غذاهای کم چرب و کم کربوهیدرات استفاده کنید، تعداد وعده ها را زیاد و حجمش را کم کنید. سالم خوردن و به موقع خوردن مهم ترین اصل کاهش وزن است. هیچ وقت برای شروع دیر نیست پس هرگز ناامید نشود و از همین الان شروع کنید. من هم در ابتدا فکر نمی کردم موفق به کاهش وزن شوم ولی با کمی تغییر در سبک زندگی توانستم به هدفم دست پیدا کنم.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
مسیحا 1397/05/10

خیلی خوب شدی

یلدا 1396/09/24

عالی شدی عزیزم تبریک میگم???

نگین 1395/11/25

واقعا تبریک میگم.خیلی عالی شدی.واقعا تغییر کردی و فوق العاده زیبا شدی

فریبا 1395/11/12

آفرین به این اراده....باورم نمیشه اون عکس تپله خودت باشی

ليلي 1395/11/03

حيلي زيباتر شدي.مراقب باش هيچوقت بر نگردي.

سحر 1395/10/07

کلی با دیدن عکست انگیزه گرفتم عزیزم.خیلی ناز شدی.کاش منم بتونم.

باران 1395/10/02

خیلی خوشگل شدی عزیزم عکس شماهارو میبینم بهم انگیزه دست میده فعلا امروز شروع کردم رزیم گیاهی گرفتم ببینم خدا چی بخواد منم مثل شما شم ایشالا

شیوا 1395/10/01

آفرین ، چقدر زیباتر شدی عزیزم. موفق باشی

زهرا 1395/09/24

آفرين فقط همينو ميتونم بگم

نیلوفر 1395/09/22

خیلی خیلی خوشگل تر شدی عزیزم دلم نمیومد که بهت نگم منم تو رژیمم دیدن عکست خیلی بهم انگیزه داد

hoda 1395/09/20

خیلی عالی شدی موفق باشی عزیزم

گیشا 1395/09/18

واااااااااای چقدر عوض شدهههههههه