این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

حتما شنیده اید که می گویند به آنچه می خورید تبدیل می شوید. این بدان معنا نیست که با خوردن سبزیجات سبز می شویم بلکه یعنی با خوردن غذای سالم، سلامت می مانیم. با خوردن غذاهای فرآوری شده و فست فودها سلامتمان به خطر می افتد. غذاهایی که می خورید تاثیری مستقیم روی سن ظاهری […]

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند - 10 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 11 دقیقه

تعداد بازدید 3650

تاریخ انتشار

حتما شنیده اید که می گویند به آنچه می خورید تبدیل می شوید. این بدان معنا نیست که با خوردن سبزیجات سبز می شویم بلکه یعنی با خوردن غذای سالم، سلامت می مانیم. با خوردن غذاهای فرآوری شده و فست فودها سلامتمان به خطر می افتد. غذاهایی که می خورید تاثیری مستقیم روی سن ظاهری تان دارد. در این مقاله می خواهم غذاهای ضد پیری را به شما معرفی کنم که با خوردنشان می توانید سال ها به عمرتان اضافه کنید.

عدس

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

عدس گرم یا عدس سرد، وقتی بحث سر طول عمر باشد عدس را هر طور بخورید خوب است، سبز یا زردش نیز فرقی نمی کند. خوردن عدس پخته یا دیگر حبوبات می تواند باعث شود بافت های سلولی دیرتر پیر شوند. محققان می گویند فیبر و آنتی اکسیدان موجود در عدس است که قدرت ضد پیری به آن داده است.

گردو

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

خوردن آجیل ها شاید یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای سلامتتان انجام دهید. تحقیقات نشان داده افرادی که هفته ای سه بار یا بیشتر آجیل و به خصوص گردو مصرف می کنند، می توانند دو تا سه سال بیشتر از زندگی لذت ببرند.

افرادی که آجیل مصرف می کنند تا حدود زیادی خطر مبتلا شدنشان به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهند. این دو با بالا رفتن سن بیش از هر چیزی جانمان را تهدید می کنند. تحقیقات دیگر نشان داده مزایای افزایش طول عمر آجیل ها کمتر شامل بادام زمینی و کره بادام زمینی می شود.

پروتئین گیاهی

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

نگران نباشید کسی نگفت که دیگر گوشت نخورید اما اضافه کردن چند وعده حاوی پروتئین گیاهی در هفته می تواند هفته ها به طول عمرتان بیافزاید. پروتئین گیاهی می تواند طول عمر را افزایش دهد مخصوصا اگر از مشکلات کلیوی رنج می برید. غذاهایی مانند برنج و لوبیاها، سویا و گندم سیاه می توانند در یک وعده به اندازه گوشت به شما پروتئین برسانند. همچنین با خوردن این پروتئین های گیاهی شامل مزایای اضافی فیبر، ویتامین و مواد معدنی نیز می شوید.

هویج

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

هویج یکی از اصلی ترین غذاهای سالم است پس جای تعجب نیست که در این لیست قرار دارد. اما آیا می دانستید هویج ها نه تنها باعث می شوند طول عمرتان افزایش پیدا کند بلکه ظاهرتان را هم جذاب تر می کنند؟ تحقیقات نشان داده کاروتنوئیدها که به هویج ها رنگ نارنجی درخشانشان را می دهند می توانند فرآیند پیری را کند کنند. همچنین این تحقیقات نشان داد خوردن هویج باعث می شود جفت بالقوه بیشتر به شما جذب شود.

ساردین

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند،ساردین

اسید چرب های امگا 3 نیروی طول عمر بسیار زیادی دارند و به کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند. با اینکه می توانید این ترکیبات معجزه آسا را در همه ماهی های چرب پیدا کنید، یکی از بهترین و کمتر شناخته شده ترین منابع آن در ساردین است. بله تنها یک عدد از این ماهی ها می تواند نیمی از نیاز بدن به امگا 3 و حدود 400 درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12 را تامین کند. از آنجا که ساردین ها کوچک هستند در پایین ترین نقطه زنجیره غذایی قرار دارند و از ماهی های بزرگتر از خود کمتر دچار مسمومیت می شوند.

نارگیل

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

تحقیقات نشان داده استفاده از یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم از جمله نارگیل که اسید های چرب با زنجیره متوسط دارد، بالا رفتن سن مغز را با محافظت از DNA در برابر آسیب ها کند می کند. با اینکه تحقیقات روی موش ها انجام شده اما محققان می گویند این میوه گرمسیری می تواند به صورت یکسان روی انسان ها نیز تاثیر بگذارد و مغزشان را جوان نگه دارد.

کلم ترش

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

کلم ترش و دیگر غذاهای حاوی باکتری های خوب، مانند ماست، کفیر و کیمچی ( کلم ترش ) می توانند به طول عمرتان کمک کنند. این باکتری ها التهاب را کاهش می دهند، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کنند و به سوخت و ساز بدنتان کمک می کنند که در مقابل، به سال های زندگی تان اضافه می شود.

سیب زمینی شیرین

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

سیب زمینی شیرین از آن دسته غذاهایی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چون ترکیبات مفیدی با طول عمر بالا در خود گنجانده است. محققان می گویند سیب زمینی شیرین سرشار است از آنتوسیانین، ترکیبی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و طول عمر را بالا می برد.

انار

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

انار را از زمان های دور به خاطر قدرت فوق العاده اش می شناختند. اما آیا واقعیت دارد یا خرافات است؟ این دانه های قرمز شاید نتوانند زندگی جاودانه به شما بدهند اما عمرتان را افزایش می دهند. دانشمندان چیزی به نام urolithin A در انار یافته اند که توسط میکروب ها به روده منتقل شده و به سلول های عضله کمک می کند تا در برابر یکی از اصلی ترین دلایل بالا رفتن سن از خود محافظت کنند. می توان گفت انار یکی از خوشمزه ترین راه ها برای افزایش طول عمر است.

هیچی

این غذاهای ضد پیری می توانند چندین سال به عمرتان اضافه کنند

در تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است محققان به این نتیجه رسیدند یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش طول عمر خود انجام دهید این است که زیاد غذا نخورید. محققان به این نتیجه رسیدند انسان ها، حیوانات و حتی کرم هایی که برنامه ی غذایی با کالری معمولی داشتند طول عمرشان 40 درصد از کسانی که کالری بالایی مصرف می کردند بیشتر بود. شاید با خود بگویید آن قسمت اضافی عمر همه اش به گرسنگی می گذرد و کیفیتی ندارد! اما این تحقیقات روی غذا نخوردن به مدت 12 تا 36 ساعت تمرکز داشت ( چیزی مانند روزه داری ).


کاری از گره ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*