استفاده نامناسب کودکان از گوشی های هوشمند

این باورنکردنی است که کودکان 10 ساله پیام های غیر اخلاقی ارسال یا دریافت کنند اما با توجه به اطلاعات جدیدی که بدست آمده این اتفاق افتاده است. چطور جلوی کودک خود را می گیرید تا پیام های غیر اخلاقی ارسال یا دریافت نکند؟ سال گذشته در یکی از ایالات آمریکا چندین مورد چت با […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 1797

تاریخ انتشار

استفاده نامناسب کودکان از گوشی های هوشمند - 2 - - اخبار
این باورنکردنی است که کودکان 10 ساله پیام های غیر اخلاقی ارسال یا دریافت کنند اما با توجه به اطلاعات جدیدی که بدست آمده این اتفاق افتاده است. چطور جلوی کودک خود را می گیرید تا پیام های غیر اخلاقی ارسال یا دریافت نکند؟
سال گذشته در یکی از ایالات آمریکا چندین مورد چت با موضوع جنسی گزارش شد که در بین آنها کودکان 10 ساله نیز دیده می شدند ( این موارد تنها شامل گزارش شده ها می شود ) در یکی از این گزارش ها یک کودک 10 ساله پیام ها و عکس های غیر اخلاقی را برای یک دختر 11 ساله ارسال کرده بود.
همچنین یک پسر 12 ساله به خاطر ارسال چنین عکس هایی مورد هشدار قرار گرفته بود. یک دختر نوجوان نیز که در همان منطقه زندگی می کرد گزارش داد که از طریق یکی از شبکه های اجتماعی مربوط به گوشی همراه عکس های غیر اخلاقی دریافت کرده است، او می گوید: من پسرهایی را به لیست دوستان خود اضافه کردم که وقتی با آنها چت می کردم به نظر آدم های خوبی میامدند، اما بعد از گذشت مدتی آنها شروع به ارسال عکس های منزجر کننده یکی پس از دیگری می کردند.

شاید شما هم نگران نوجوان خود باشید و وحشت کرده باشید اما این چیزیست که در حال اتفاق افتادن است. حتی اگر کودکتان خود چنین کاری را نکند اگر گوشی همراه داشته باشد در خطر دریافت چنین پیام هایی است. این مشکلی است که باید در موردش صحبت شود.

  •  خطرات را درک کنید، این گونه پیام ها معمولا به نام چت جنسی و دیگر نام ها که گفتنشان شاید درست نباشد شناخته می شود، و بیشتر در بین گوشی های همراه رواج دارد اما باید بدانید از تبلت ها و وب کم ها نیز چنین استفاده هایی می شود، و از آنچه فکرش را می کنید بیشتر شایع است. در آمریکا سیم کارت هایی مخصوص کودکان با نام childline وجود دارد و تماس های غیر اخلاقی در این خطوط هر سال بیشتر می شود که مسئله ای وحشتناک است.
  •  اکثر جوانان و نوجوانانی که در چت جنسی شرکت می کنند فکر می کنند این کار کاملا بی خطر است و تنها کمی خوش می گذرانند، به همین دلیل دوست ندارند راجب به این مسئله با والدین خود صحبت کنند. همچنین دوست ندارند در این مورد قضاوت شوند یا تلفن همراهشان مصادره شود.
  •  چت جنسی به خصوص در چنین سنینی کاملا غیر قانونی است چون علاوه بر اثرات ویران کننده روانی باعث بالا رفتن خطر سوءاستفاده از کودکان نیز می شود.
  •  بهترین زمان برای صحبت در مورد چت جنسی با کودک موقعی است که اولین گوشی همراه را به او می دهید. قانون ها را مشخص کنید، استفاده از تلفن بعد از یک ساعت مشخص ممنوع شود، به مدرسه برده نشود، و دیگر مواردی که از نظر خودتان باید وضع شود. همچنین در مورد چنین پیام هایی نیز با او صحبت کنید، از او بخواهید به شما بگوید ارسال چه پیام هایی از نظرش مناسب است. به او بگویید هر پیامی که نتواند به شما یا پدربزرگ و مادربزرگ خود ارسال کند نامناسب به حساب می آید.
  • بدون اینکه متهمش کنید خطرات چت جنسی را برایش شرح دهید. به او بگویید عکسی که از خود برای شخص دیگری می فرستد به آسانی می تواند دست به دست بچرخد و در فضای مجازی منتشر شود.
  •  بگذارید بداند که می تواند در مورد تمام نگرانی هایش بدون اینکه قضاوت یا مجازات شود با شما صحبت کند.
  •  می توانید برنامه های نظارت روی گوشی فرزند خود نصب کنید که از ورود آنها به سایت های مشخصی جلوگیری کند.
  •  اگر فرزندتان پیام های غیر اخلاقی ارسال یا دریافت می کند سعی کنید آرام باشید. به او بگویید که هنوز طرفش هستید و با هم صحبت کنید که چطور می شود به بهترین شکل با این وضعیت برخورد کرد.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*