انتقال بیماری‌های میکروبی از سبزی‌های آلوده را جدی بگیرید

یک متخصص بیماری‌های عفونی، بیماری‌های میکروبی را عمده بیماری‌های قابل انتقال بواسطه خوردن سبزی‌های آلوده عنوان کرد. دکتر علیرضا جانبخش در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: خوردن سبزی‌هایی که با آب فاضلاب آبیاری شده‌اند، می‌تواند موجب ایجاد بیماری در دستگاه گوارش شده و یا از طریق خون به دستگاه‌های عصبی و گردش خون رفته […]

انتقال بیماری‌های میکروبی از سبزی‌های آلوده را جدی بگیرید - 2 - - اخبار
4 از 5

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1245

تاریخ انتشار

انتقال بیماری‌های میکروبی از سبزی‌های آلوده را جدی بگیرید - 4 - - اخبار یک متخصص بیماری‌های عفونی، بیماری‌های میکروبی را عمده بیماری‌های قابل انتقال بواسطه خوردن سبزی‌های آلوده عنوان کرد.
دکتر علیرضا جانبخش در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: خوردن سبزی‌هایی که با آب فاضلاب آبیاری شده‌اند، می‌تواند موجب ایجاد بیماری در دستگاه گوارش شده و یا از طریق خون به دستگاه‌های عصبی و گردش خون رفته و آنها را نیز درگیر کند.
وی تصریح کرد: بسیاری از میکروب‌های بدن افراد آلوده نیز از طریق فاضلاب وارد آب شده و از طریق آبیاری سبزی با آب آلوده این میکروبها وارد سبزی شده و از طریق خوردن سبزی آلوده این میکروب‌ها می توانند در بدن افراد ایجاد بیماری کنند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر میکروب‌های مختلف، کرم‌های روده‌ای نیز می‌توانند از طریق خوردن سبزی آلوده وارد بدن افراد شوند.

جانبخش با بیان اینکه در وهله اول باید از آب سالم برای آبیاری محصولات کشاورزی اسنتفاده شود، در خصوص جایگزینی کشت سبزی با محصولاتی همچون گندم عنوان کرد: احتمال آلودگی صیفی جات بواسطه آبیاری با آب آلوده وجود دارد، اما آلودگی آب در گندم نمی تواند رسوخ پیدا کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم اطلاعی در خصوص اینکه سبزیجات خریداری شده آنها با چه نوع آبی پرورش داده شده ندارند، توصیه کرد: افراد حتما سبزیجات را قبل از استفاده بوسیله ریکا و یا مایع ضدعفونی کننده شستشو داده و سپس مصرف کنند.

4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*