این شش کار را هر روز انجام دهید تا حافظه خود را تقویت کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که نام شخصی را به یاد نیاورید و یا اسم آهنگی را که صبح از رادیو شنیدید فراموش کنید. اگر میبینید که هر روز با به یاد آوردن برخی موارد مشکل دارید، هنوز امید هست! این شش مورد را هر روز تمرین کنید تا حافظه ی خود را تقویت […]

4.5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 2099

تاریخ انتشار

این شش کار را هر روز انجام دهید تا حافظه خود را تقویت کنید - 4 - - روانشناسی

هیچ چیز بدتر از این نیست که نام شخصی را به یاد نیاورید و یا اسم آهنگی را که صبح از رادیو شنیدید فراموش کنید. اگر میبینید که هر روز با به یاد آوردن برخی موارد مشکل دارید، هنوز امید هست! این شش مورد را هر روز تمرین کنید تا حافظه ی خود را تقویت کنید.

درست بخورید:

استفاده از یک برنامه غذایی تا حدود زیادی به تقویت حافظه کمک میکند. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه ها و سبزیجات با تحریک تولید سلول های مغز به محافظت و تقویت سلامت آن کمک میکند. باید مصرف امگا 3 ( نوع حیوانی ) خود را بالا ببرید و مصرف چربی های مضر امگا 6 را کم کنید ( روغن گیاهی ). جایگزین روغن سبزیجات که مناسب مغز نیز هست روغن نارگیل است چون حاوی مقادیر بالایی تری گلیسیرید است که از بیماری های عصبی جلوگیری میکند.

بیشتر بخوانید:
دانستنی های امگا 3
فواید وجود و ضررهای کمبود امگا 3

ورزش کنید:

مانند درست غذا خوردن بسیار مهم است که ورزش نیز به عضوی از زندگی روزانه تبدیل شود. دلایل زیادی برای ورزش کردن وجود دارد اما آیا میدانستید ورزش به تقویت حافظه نیز کمک میکند؟ ورزش برای مغز خوب است چون باعث تحریک سلول های عصبی میشود، که کمک میکند مغز از همه ی ظرفیت خود استفاده کند، ورزش همچنین به جریان خون کمک میکند، که جریان خون به مغز را بهبود میبخشد.

شب خوب بخوابید:

این شش کار را هر روز انجام دهید تا حافظه خود را تقویت کنید - 6 - - روانشناسی

با توجه به تحقیقات دانشگاه هاروارد، کسانی که شب ها خوب میخوابند تا 33 درصد بیشتر از کسانی که خواب خوبی ندارند میتوانند بین افکار خود ارتباط برقرار کنند.

چند کار را با هم انجام ندهید:

انجام چند کار با هم در واقع به مرور زمان، کندتان میکند و امکان اشتباه در کارهایتان زیاد میشود. امروزه انجام چند کار با هم ساده شده برای همین افراد زیاد این کار را انجام میدهند. سعی کنید هر بار روی یک کار تمرکز کنید و در بین آن سراغ موارد دیگر نروید، انجام چند کار با هم فراموش کارتان میکند. سعی کنید در میانه روز مدیتیشن کار کنید تا ذهنتان پاک شود.

بازی های ذهنی انجام دهید:

بازی های ذهنی به خصوص آنهایی که برای تست و تقویت حافظه ساخته شده اند را انجام دهید. همانطور که ورزش برای بدن لازم است چنین فعالیت های ذهنی نیز مهم هستند. این کار باعث میشود ذهن آمادگی خود را حفظ کند و حتی پیشرفت کند، مخصوصا زمانی که دور از درس و مدرسه و در یک روتین روزانه قرار دارید.

با خانواده و دوستان خوش بگذرانید:

تعامل با دیگران نیز باعث تشویق مغز به رشد میشود! با دوستان و خانواده برای شام بیرون بروید و خود را درگیر گفتگو و شادی در کنار آنها کنید. خنده بهترین دواست، و واقعا به حافظه کمک میکند. وقتی با دیگران گفتگو میکنید بخشی از مغز که به یادگیری و خلاقیت اختصاص دارد بیشتر فعال میشود. بعلاوه، خنده کارایی بعضی از قسمت های مغز را دوبرابر میکند.

شما چگونه ذهن خود را آماده نگه میدارید؟ با گذاشتن نظر خود ما و دیگران ما را هم مطلع کنید.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)

4.5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*