با این روش ها اجاق کالری سوزی بدنتان را روشن کنید

بیشتر کسانی که می خواهند وزن کم کنند با مشکل اساسی روبه رو هستند و آن سوخت و ساز بدن است. سوخت و ساز بدن هرچه بالاتر باشد میزان کالری سوزی شما نیز در طول روز بیشتر است. راه های زیادی برای افزایش سرعت سوخت و ساز وجود دارد که در بیشتر آنها نیازی به […]

با این روش ها اجاق کالری سوزی بدنتان را روشن کنید - 1 - کالری سوزی - رژیم لاغری
4.6 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 7963

تاریخ انتشار

کالری سوزی

بیشتر کسانی که می خواهند وزن کم کنند با مشکل اساسی روبه رو هستند و آن سوخت و ساز بدن است. سوخت و ساز بدن هرچه بالاتر باشد میزان کالری سوزی شما نیز در طول روز بیشتر است. راه های زیادی برای افزایش سرعت سوخت و ساز وجود دارد که در بیشتر آنها نیازی به انجام برنامه غذایی دشوار یا برنامه ورزشی پیچیده نیست. در ادامه می خواهیم چند روش عالی به شما آموزش دهیم که به کمک آنها شعله اجاق بدن را بالاتر ببرید.

 

1- آب، آب، آب

برای راه انداختن سوخت و ساز بدن هیچ راهی بهتر از آب خوردن نیست. آب برای تمام فرآیند های بدن مناسب است و بدون آن همه چیز کند و متوقف می شود. سعی کنید در طول روز آب و غذاهایی که درصد آبشان بالا است را زیاد مصرف کنید.

 

2- قهوه یا چای بنوشید

یک فنجان قهوه یا چای هر دو به افزایش سرعت سوخت و سازتان کمک می کنند. بنابراین چه هنگام صبح برای انرژی گرفتن قهوه می نوشید چه بعدا چای را به عنوان عصرانه استفاده می کنید. این نوشیدنی ها را وارد برنامه غذایی خود کنید.

 

3- به اندازه غذا میل کنید

مطمئن شوید نیاز پایه خود به مواد مغذی و کالری را دریافت می کنید. در غیر این صورت در ادامه روز شاهد پرخوری خود خواهید بود. به علاوه وقتی به اندازه کافی غذا میل می کنید مطمئن می شوید در ادامه روز انرژی کافی دارید.

 

4- هر روز صبحانه میل کنید

تا به حال فکر کردید چرا می گویند صبحانه مهمترین وعده روز است؟ دلیلش این است که مغز گلوکز ذخیره نمی کند. اگر در ابتدای صبح چیزی میل نکنید مغز با تمام سرعت کار نمی کند. در ادامه روز دچار انتخاب های اشتباه می شوید و قابلیت تمرکز و کار را از دست می دهید.

 

5- روی فیبر تمرکز کنید

فیبر مزایای بسیار زیادی دارد. فیبر کمک می کند مواد اضافی از بدن پاک شود و برای طولانی مدت سیر بمانید. به برنامه غذایی خود فیبر اضافه کنید تا سرعت سوخت و ساز خود را افزایش دهید و از موادی که سرعت کالری سوزی را پایین آورده است رها شوید.

 

6- غذاهای سرشار از آهن بخورید

آهن یکی از مواد مغذی بسیار با اهمیت است که مطمئن تان می کند اکسیژن را به تمامی سلول های بدن انتقال می دهید. اگر اکسیژن کافی به سلول ها نرسد فرآیندهای بدن کند می شوند که یکی از آن فعالیت ها سوخت و ساز است.

 

7- ورزش

از مهم ترین بخش های افزایش سرعت سوخت و ساز بدن ورزش است. کالری که عضلات می سوزانند بسیار بیشتر از چربی ها است. بنابراین به اندازه ورزش کنید تا عضله بسازید. به برنامه روزانه خود ورزش اضافه کنید تا مطمئن شوید هر روز تحرک دارید و سوخت و سازتان کند نمی شود.


ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی
4.6 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
خانم کمالی 1400/11/05

سلام عالی بود زنده باشید