با این روش ها به ریکاوری بعد از ورزش سرعت ببخشید

12 هفته است که در حال ورزش کردن هستم، مربی که تحت نظرش کار می کنم هدفش قوی تر کردن، متناسب تر کردن و سریعتر کردنم است. اما قبل از اینکه به این اهداف برسم به یک نقطه پایانی دیگر رسیدم: درد. بدون هیچ مشکلی 50 حرکت اسکات را انجام می دهی تا وقتی روز […]

با این روش ها به ریکاوری بعد از ورزش سرعت ببخشید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3347

تاریخ انتشار

با این روش ها به ریکاوری بعد از ورزش سرعت ببخشید

12 هفته است که در حال ورزش کردن هستم، مربی که تحت نظرش کار می کنم هدفش قوی تر کردن، متناسب تر کردن و سریعتر کردنم است. اما قبل از اینکه به این اهداف برسم به یک نقطه پایانی دیگر رسیدم: درد.

بدون هیچ مشکلی 50 حرکت اسکات را انجام می دهی تا وقتی روز بعد فرا می رسد و با درد از خواب بیدار میشوی و یادت می آید چند روز اخیر کمی زیاده روی کردی. به این شروع آهسته درد شروع تاخیری درد عضلانی می گویند. تحقیقات زیادی روی چگونه شکل گرفتن این درد انجام شده، که روی التهاب عضلات تمرکز داشته است.

اگر می خواهید یک مشت ایبوپروفن نخورید، چندین روش طبیعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها جلوی این مشکل را بگیرید. در ادامه شما را با این روش های طبیعی آشنا می کنم:

1- نوشیدن آب آلبالو

در یک تحقیق که روی داوطلبانی سالم انجام گرفت، به این افراد چهار روز متوالی قبل و بعد از یک تمرین ورزشی شدید آب آلبالو داده شد. تاثیر این روش روی کاهش درد از مسکن ها بیشتر بود.

2- خوردن گیلاس

اگر می خواهید فیبر موجود در میوه را از دست ندهید، به جای آب آلبالو میوه کامل آن را میل کنید. در یک تحقیق محققان مشاهده کردند پس از 28 روز مصرف آلبالو، نشانگر های چرخش التهاب مانند پروتئین واکنشی C کاهش پیدا کردند.

3- استفاده از ماساژ درمانی

تحقیقاتی که در سال 2012 انجام گرفت و منتشر شد نشان می دهد، ماساژ درمانی التهاب را کاهش ، و رشد میتوکندری در سلول های جدید ماهیچه را افزایش می دهد، تا ریکاوری با قدرت بیشتری انجام بگیرد.

4- رول فومی

در تحقیقی که سال 2015 روی افراد سالم انجام شد، داوطلبان ابتدا چند حرکت اسکات انجام دادند و سپس به یک گروه گفته شد با رول فومی عضلات خود را کاساژ دهند و گروه دیگر هم کار خاصی انجام ندادند. نتیجه چه بود؟ گروهی که از رول فومی استفاده می کردند ریکاوری بهتری داشتند و درد عضلانی شان کم شد.

5- نوشیدن قهوه

در یک تحقیق کوچک، 9 مرد بالغ یک ساعت قبل از انجام ورزش نوشیدنی حاوی کافئین یا داروهای مسکن استفاده کردند. گروهی که قهوه نوشیده بودند، درد تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده بود، محققان این تاثیر را دو تا سه روز بعد از این آزمایش دیدند.

6- استفاده از سرما درمانی

پوشاندن بدن با آب سرد پس از یک ورزش سنگین به راحتی عضلات و کاهش درد کمک فراوانی می کند.

7- از زمین کمک بگیرید

در این روش از الکترومغناطیس زمین کمک گرفته می شود،فرد با پای برهنه روی زمین گام برمیدارد. تحقیقات نشان داده کمک گرفتن از زمین برای آرامش دادن به بدن تا حدود زیادی می تواند روی کاهش درد تدریجی بعد از ورزش تاثیر بگذارد.

8- رفتن به سونا

بعد از ورزش نشستن در سونا واقعا حس خوبی دارد – اما تا چندی پیش کسی نمی دانست سونا می تواند روی کاهش درد تدریجی پس از ورزش نیز تاثیر بگذارد. در یک تحقیق روی دو گروه آزمایشی انجام شد که یکی از این گروه ها بد از ورزش از سونا استفاده می کردند و گروه دیگر نیز استراحتی معمولی داشتند. گروهی که از سونا استفاده می کرد ریکاوری بسیار سریعتری را گزارش داد.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*