برای داشتن هدفی بزرگ، این نکات را به خاطر بسپارید

چیزهای کمی هست که درباره خودمون می دانیم. هر از گاهی مسائل رو بیش از حد پیچیده می کنیم و گاهی اوقات، کمی بیش از حد، وسواس و سختی از خودمون نشون میدیم. نگران این هستیم کاری که می کنیم درسته یا نه و دائم نگاه می کنیم ببینیم دیگران چکار می کنند! گاهی حتی […]

برای داشتن هدفی بزرگ این نکات را به خاطر بسپارید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 2283

تاریخ انتشار

برای داشتن هدفی بزرگ این نکات را به خاطر بسپارید

چیزهای کمی هست که درباره خودمون می دانیم. هر از گاهی مسائل رو بیش از حد پیچیده می کنیم و گاهی اوقات، کمی بیش از حد، وسواس و سختی از خودمون نشون میدیم. نگران این هستیم کاری که می کنیم درسته یا نه و دائم نگاه می کنیم ببینیم دیگران چکار می کنند! گاهی حتی ساده ترین کارو از چیزی که هست خیلی پیچیده تر می کنیم و صادقانه بگم دوست داریم کنترل کامل اوضاع رو دست بگیریم.

ما حتی این حالت رو وارد سلامت و تمرینی برای سالم بودن خودمون می کنیم. تمرینات فیتنس، تای چی و یوگایی که انجام میدیم، همه تحت تاثیر قرار می گیرند.

هر چند وقت یک بار، دچار این احساس میشیم. هرچه بیشتر روی چیزی که می خوایم بدست بیاریم تمرکز کنیم، ارتباطمون با درونمون کمتر میشه. اما این فقط یه حس کوچیکه. برای همین نفسمون رو حبس می کنیم و سخت فشار میاریم. در طول مسیر به این امید هستیم که این قرابت کمکمون کنه به سمتی که می خوایم برسیم. مسلما اون سمت، بهتر از جای فعلی ما هست  اما راه بهتری هم برای زندگی کردن وجود داره. چیزی که می تونیم تمرین کنیم. در ادامه می خوایم چند نکته که باید در این مسیر به خاطر بسپارید، رو بهتون یادآوری کنیم.

1- برای رسیدن به چیزی که می خواید، عجله نکنید!

به آرومی حرکت کنید، طوری که اگه خواستید به سرعت سمت هدفی برید، شانس این رو داشته باشید که متوجهش بشید.

2- حداقل هر چند وقت یه بار، نقطه پایانی، اهداف و برنامه ها رو فراموش کنید.

برای لذت بردن از جایی که هستید، حتما نباید جایی که هدفتون هست، باشید. برای لذت بردن از این لحظه، باید همین جا که هستید باشید.

3- انتها رو فراموش کنید، چون فقط حواستون رو پرت می کنه.

از وسط، از مرکز و از خودتون حرکت کنید. کارایی که دیگران انجام میدن، شاید خیلی چشم گیر به نظر بیاد و سر و صدای زیادی به پا کنه. اما یاد بگیرید به چیزی که بیرون هست، گوش ندید و درونتون رو بشنوید. این کار رو حداقل تو بخشی از روز انجام بدید.

این روش در یوگا چه شکلی است؟

1- راهی پیدا کنید تا از جایی که هستید لذت ببرید.

چون لازم نیست منتظر بمونید تا جای دیگه ای برید.

2- حرکات یوگا چیزی جز چند تا ایده نیست، پس برای رسیدن به حرکات تخصصی عجله نداشته باشید.

در حال حاضر در بدنی هستید که به شما داده شده، پس همون بدن باشید، درست مثل هر لحظه، هر مکان و هر قسمت از خودتون. لازم نیست خودتون رو فراتر از چیزی که باید، تصور کنید. همین حالا هم چیزی که دارید مهمه.

3- کمی شدت کار را کاهش دهید، تا چیزی که می خواید رو انجام بدید.

لازم نیست از دست و پای خودتون به شدت کار بکشید، عضلاتتون رو به سرعت منقبض کنید، برای هر چیزی سخت فشار بیارید و برای مطابقت با ایده ها، فرم یا قانون های افراد دیگه، هر راهی رو امتحان کنید. همه اینا فقط حواستوت رو پرت می کنند. به درون خودتون برید، با چیزی که دارید مرتبط بشید و به خودتون فرصت بدید تا یاد بگیرید چطور از اون استفاده کنید.
به اندازه کافی آهسته حرکت کنید و نفس عمیق بکشید تا بتونید حس کنید. باور کنید چیزی که حس می کنید، مهمه.

اینکه یاد بگیرید بدنتون رو توی این مسیر حرکت بدید، بسیار زیبا است. وقتی بیاموزید برای به ثمر رسوندن چیزای ساده کمتر تلاش کنید، یاد می گیرید که برای چیزای چالش برانگیز هم، بیش از حد انرژی نذارید.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی

برای داشتن هدفی بزرگ، این نکات را به خاطر بسپارید - 3 - - برنامه ریزی رژیمفیلم آموزش یوگا
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*