برای یک خواب عمیق چه خوراکی‌هایی مفیدترند؟

بسیاری افراد از کم خوابی و نداشتن خواب عمیق گله‌مندند. یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل داشتن تغذیه مناسب و موثر در بهبود این وضعیت است. به گزارش ایسنا، یکی از روش‌های حل مشکلات مربوط به کم خوابی داشتن برنامه غذایی مناسب قبل از خواب است. برخی خوراکی‌های خواب آور شامل موارد زیر است: […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1200

تاریخ انتشار

برای یک خواب عمیق چه خوراکی‌هایی مفیدترند؟ - 2 - - اخبار

بسیاری افراد از کم خوابی و نداشتن خواب عمیق گله‌مندند. یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل داشتن تغذیه مناسب و موثر در بهبود این وضعیت است.

به گزارش ایسنا، یکی از روش‌های حل مشکلات مربوط به کم خوابی داشتن برنامه غذایی مناسب قبل از خواب است. برخی خوراکی‌های خواب آور شامل موارد زیر است:

  • گردو:

محققان دانشگاه تگزاس طی مطالعاتی دریافتند که گردو منبع خوبی از ملاتونین بوده که در به خواب رفتن سریع موثر است.

  • بادام:

بادام سرشار از منیزیم است که برای داشتن خوابی عمیق مورد نیاز است. هنگامی که بدن با کمبود منیزیم مواجه باشد زمان خواب کوتاه تر خواهد بود.

  • پنیر:

علاوه بر نوشیدن شیر گرم قبل از خواب، هر ماده لبنی دیگر که حاوی کلسیم باشد از جمله پنیر و ماست نیز در مهیا کردن خوابی راحت موثر است.

  • کاهو:

مصرف سالادهایی که با کاهو تهیه می شوند، آرام بخش بوده و به خواب راحت کمک می‌کند.

  • کنسرو ماهی:

ماهی‌ها از جمله کنسرو ماهی، ماهی سالمون یا آزاد و قزل آلا درصد بالایی از ویتامین B6 را در خود دارد. بدن برای ساخت ملاتونین و سروتونین به این ویتامین نیاز دارد. این ویتامین در پسته و سیر خام هم یافت می‌شود.

  • گیلاس:

آب گیلاس به طور طبیعی سطح ملاتونین را افزایش داده و باعث خواب آلودگی سریع‌تر می شود.

  • عسل:

خوردن یک قاشق عسل و یا محلول آن در چای در داشتن خوابی آرام موثر است.

  • چای بابونه:

تحقیقات نشان می‌دهد که یک فنجان از این چای به عنوان آرام بخش عمل کرده و در داشتن خوابی آرام موثر است. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی readers digest، میگو، کلم پیچ، برنج و چوب شور از دیگر مواد غذایی هستند که به بهبود کم‌خوابی کمک می‌کنند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*