بعد از خانه تکانی نوبت به چاقی تکانی می رسد

هر سال با سپری کردن دهه آخر اسفند و شروع سال نو مردم به فکر خانه تکانی می افتند زیرا نمیخواهند سال بر آن ها بگذرد و جایی از خانشان نامرتب وکثیف باشد. ولی چرا ما چاقها برای خانه تکانی عجله می­کنیم ولی برای کار مهمتر که چاقی تکانی است و دنبه زدائی است مدام […]

بعد از خانه تکانی نوبت به چاقی تکانی می رسد
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 2040

تاریخ انتشار

هر سال با سپری کردن دهه آخر اسفند و شروع سال نو مردم به فکر خانه تکانی می افتند زیرا نمیخواهند سال بر آن ها بگذرد و جایی از خانشان نامرتب وکثیف باشد.
ولی چرا ما چاقها برای خانه تکانی عجله می­کنیم ولی برای کار مهمتر که چاقی تکانی است و دنبه زدائی است مدام امروز و فردا می‌کنیم. متاسفانه از (فرداها)یی سخن می گوئیم که هرگز آن فرداها نمی‌رسند و ما همچنان کار امروز را به فردا می‌سپاریم.
خانه که یک مشکل ظاهری داشت خوب تکان دادیم .
اما چاقی:

افزایش چربی خون است
انسداد عروق است.
سکته قلبی است.
مرگ زودرس است .
آرتروز مفصلی است
زمین گیری است.
قناسی بودن قیافه است.
نفس نفس زدن است .
سنگ کیسه صفرا است.
خرپف در خواب است.
سرطان سینه و رحم است.
دیسک کمر است

عزیزان فربه …. بخدا قسمتان میدهم …..آیا خانه تکانی لازم تر بود یا چاقی تکانی ؟
منزل کمی گرد وغبار داشت همت کردیم آن را تمیز کردیم .
ولی آیا چربی یا به صراحت بگوئیم دنبه های کثیف بدن ما را آلوده نکرده ؟
بگزارید امروز آن را تکان بدهیم . آن را به فردا نسپاریم .
عزیزان فربه، بهار توانست هرچه برگ زرد وخشک را از خود دور بیندازد،
لباس جدیدی بر تن کرد و به طبیعت و زندگی جان دیگری داد .
بهار بهترین زمان برای بدن تکانی است و اجرایی کردن برنامه‌ی کاهش وزن است  . پس دست به دست هم بدهیم وتصمیم جدی بگیریم واز امروز ….بله از امروز ..نه از فردا، برنامه خود را شروع کنیم.

خانه ها را از  سس مایونز، شیرینی خامه ای، پفک، چیپس، بیسکوییت، کیک ، کلوچه غذایی چرب، شیرین و پرکالری ،هله‌هوله‌ها خالی کنیم .
ما فراموش کردیم که مخلوقات دوپا هستیم وهمه جا از اتومبیل استفاده کردیم ،فراموش کردیم که پله وجود دارد و از آسانسور استفاده کردیم، متاسفانه تحرک را فراموش کردیم از عضلات استفاده نکردیم ،عضلات ما در اثر عدم استفاده بی جان شده است. حقیقت تلخی که باید بدانید این است که برای رسیدن به وزن و اندام ایده آل‌ هم باید میزان کالری‌های دریافتیتان را کاهش دهید و هم اینکه ورزش کنید.
…لازم نیست  لب به غذا نزنیم و غذاها را طلاق بدهیم ، به جای اینکه خودمان را از خوردن محروم کنیم، وعده‌های بیشتر و مغذی‌تر و البته با حجم کمتری میل کنیم.هر ۳ ساعت یک‌بار غذا و یا میان وعده‌ی سبک میل کنید و بعد از غروب تنها به خوردن یک سیب اکتفا کنید .
….از امروز تصمیم بگیریم که سر سفره از بشقاب میوه خوری استفاده کنیم ، و تنها آن را یک بار پر کنیم، تلاش کنید به جای محروم کردن خود از کمتر خوردن استفاده کنید .
….. تصور نکنید که خوردن دشمن شما است ، مواد غذایی متنوع منبع سالم ماندن است.  بدانید که استفاده از رژیم های کوتاه مدت و (مدام چاق و لاغر شدن) اشتباه محض است . انسان­هایی که مدام در حال رژیم هستند بدنشان آینده‌نگری می‌کند، سوخت پایه را کم می کند و برای روز مبادا چربی ذخیره می‌کند. به جای اینکه خودتان را از خوردن محروم کنید، وعده‌های بیشتر و مغذی‌تر و البته با حجم کمتری میل کنید .
….. تند تند غذا خوردن یکی از عوامل چاقی است بهتر است آرام‌تر غذا بخورید.. زیرا بعد از شروع به غذا خوردن، مغز نیم ساعت وقت می‌خواهد تا فرمان سیری را صادر کند. زمانی که شما تند و تند لقمه‌ها را می‌بلعید،قبل از اینکه پیام سیری صادر بشود شما هرچه در سفره بود سریع نوش جان کردید ، از امروز بین هر لقمه‌ای که به دهان می‌برید قاشق را داخل بشقابتان بگذارید. لقمه را با دقت و آرامش بحوید و دوباره قاشق را بردارید.

سال خوبی داشته باشید ،شاد سالم وسرافراز باشید
دکتر کرمانی

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*