بهترین روش آمادگی برای زایمان

ورزش بهترین روش برای زنان باردار در حفظ قدرت و انعطاف و تحمل در روند آمادگی برای زایمان است. زنان سالم با انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، بارداری‌های بدون عارضه و راحت‌تری را طی می‌کنند و نیاز کمتری به سزارین، اپیزیاتومی (برش حین زایمان طبیعی) و بی‌حسی اپیدورال (موضعی) دارند. طراحی یک برنامه ورزشی مناسب در […]

بهترین روش آمادگی برای زایمان - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 2028

تاریخ انتشار

بهترین روش آمادگی برای زایمان - 4 - - اخبار ورزش بهترین روش برای زنان باردار در حفظ قدرت و انعطاف و تحمل در روند آمادگی برای زایمان است. زنان سالم با انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، بارداری‌های بدون عارضه و راحت‌تری را طی می‌کنند و نیاز کمتری به سزارین، اپیزیاتومی (برش حین زایمان طبیعی) و بی‌حسی اپیدورال (موضعی) دارند.
طراحی یک برنامه ورزشی مناسب در کاهش کمردرد و فشارهای لگن موثر است و می‌تواند وضعیت طبیعی بدن را حفظ کند. ورزش به تسکین و بهبود عوارض شایع در دوران بارداری مثل افزایش شدید وزن، ورم دست‌ها و پاها، وریدهای واریس، بی‌خوابی، خستگی شدید و یبوست کمک می‌کند.شرایط طبی خاص بدن زن باردار و خطرناک بودن انجام بعضی حرکات ورزشی برای او یا جنین زن باردار قبل از انجام هر نوع برنامه ورزشی حتماً با ماما یا پزشک متخصص خود مشورت کند و در صورت عدم انجام فعالیت‌های ورزشی قبل از دوران بارداری، باید ورزش کردن را به آهستگی آغاز کند. آسانترین و ارزانترین ورزش دوران بارداری، پیاده‌روی است، پیاده‌روی با لباس و کفش مناسب، دوچرخه سواری ثابت، ورزش‌های هوازی با شدت کم، ورزش‌های هوازی در آب، شنا کردن بدون شیرجه زدن و پرش در آب و کش و انقباض دادن به عضلات از جمله فعالیت‌های ورزشی ایمن در دوران بارداری است.
ورزش شنا و دوچرخه‌سواری ثابت در صورتی توصیه می‌شود که قبل از دوران بارداری انجام شده باشد. ورزش یوگا(Yoga) و پیلاتس(Pilates) در افزایش انعطاف‌پذیری موثر هستند. از انجام ورزش‌هایی که با پریدن، تحرک بسیار زیاد و یا خوابیدن به شکم همراه است، اجتناب شود و پس از چهارمین ماه بارداری نیز از انجام ورزش‌هایی توأم با خوابیدن به پشت پرهیز شود. در صورت بروز علایمی مثل درد، خونریزی، غش و از حال رفتن، ضربان نامنظم قلب، درد لگن، سختی در راه رفتن، عدم تعادل، فشار خون بالا و کاهش حرکت جنین، از انجام حرکات ورزشی خودداری کرده و مراقب بهداشتی خود را مطلع سازید.
منبع:دنیای سلامت
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*