بهترین نوشیدنی‌ها پس از تمرینات ورزشی

آب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که پس از انجام تمرینات ورزشی کم آبی بدن را جبران می‌کند، اما نوشیدنی‌های زیر علاوه بر هیدراته شدن بدن برخی مزایای تعجب‌آوری نیز دارند. به گزاارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، آب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که پس از انجام تمرینات ورزشی کم آبی بدن […]

بهترین نوشیدنی‌ها پس از تمرینات ورزشی - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1210

تاریخ انتشار

بهترین نوشیدنی‌ها پس از تمرینات ورزشی - 4 - - اخبار آب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که پس از انجام تمرینات ورزشی کم آبی بدن را جبران می‌کند، اما نوشیدنی‌های زیر علاوه بر هیدراته شدن بدن برخی مزایای تعجب‌آوری نیز دارند.
به گزاارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، آب یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که پس از انجام تمرینات ورزشی کم آبی بدن را جبران می‌کند، اما نوشیدنی‌های زیر علاوه بر هیدراته شدن بدن برخی مزایای تعجب‌آوری نیز دارند.

آب هندوانه: آب هندوانه به کاهش درد‌های عضلانی بعد از تمرین کمک می‌کند. پژوهش‌های منتشر شده در مجله کشاورزی و بیوشیمی مواد غذایی نشان می‌دهد اسید آمینه «ال‌سیترولین» که به مقدار فراوان در هندوانه یافت می‌شود در بهبود ضربان قلب و درد عضلانی مؤثر است.
آب گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی غنی از لیکوپن بوده و این آنتی اکسیدان طبیعی نقش فوق‌العاده‌ای در حفاظت قلب و عروق و کاهش آسیب عضلانی ناشی از ورزش دارد.

آب گیلاس: بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله طب ورزش در انگلیس آب گیلاس درد عضلات آسیب دیده در طول تمرین ورزشی را کم می‌کند.شهد گیلاس انتخاب خوبی برای تهیه نوشیدنی خوش طعم است.
شیر : با توجه به گزارش‌های انجمن بین‌المللی ورزش و تغذیه، شیر علاوه بر هیدراته کردن عضلات بدن سنتز پروتئین‌ها را در عضلات افزایش داده و بدین ترتیب قدرت و استقامت بدن را زیاد می‌کند.
اسانس نعنا : مصرف اسانس نعنا همراه با آب به مدت 10 روز تأثیر مطلوب و مثبتی در فشار خون گذاشته و عملکرد ورزشی و توانایی تنفس در طول تمرین را افزایش می‌دهد.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*