تفاوت چای و یخ‌چای چیست؟

آیا می‌دانید که برگ چای دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و همین آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با عامل مخرب سلول‌های بدن، یعنی رادیکال‌های آزاد به سادگی مبارزه کنند و از پس آنها برآیند؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه،در طی سال‌های اخیر، محصول جدیدی به نام «یخ‌چای» هم وارد بازار صنایع غذایی شده است که خیلی‌ها […]

تفاوت چای و یخ‌چای چیست؟ - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1666

تاریخ انتشار

تفاوت چای و یخ‌چای چیست؟ - 4 - - اخبار
آیا می‌دانید که برگ چای دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است و همین آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با عامل مخرب سلول‌های بدن، یعنی رادیکال‌های آزاد به سادگی مبارزه کنند و از پس آنها برآیند؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه،در طی سال‌های اخیر، محصول جدیدی به نام «یخ‌چای» هم وارد بازار صنایع غذایی شده است که خیلی‌ها نمی‌دانند آیا می‌توان خواص آن را با چای سیاه برابر دانست یا نه؟
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در یک بطری یخ‌چای حاضری، به مراتب کمتر از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در یک لیوان چای دم‌کرده و تازه خانگی است. در صورتی‌که 50 درصد از یخ‌چای‌ها را چای تازه و 50 درصدشان را آب تشکیل داده باشد، آن وقت می‌توان ادعا کرد که میزان آنتی‌اکسیدان‌های آن با چای داغ و تازه، برابری می‌کند اما حجم زیادی از یخ‌چای‌های حاضری را آب تشکیل می‌دهد. به هر حال یخ‌چای نوعی محصول صنعتی تازه‌وارد به بازار است که نظر وجود کافئین و آنتی‌اکسیدان نمی‌تواند با چای تازه رقابت کند.
به گزارش وب‌ام‌دی،البته مصرف این نوشیدنی خنک به نوشیدنی‌های حاوی شکر فراوان و نگهدارنده‌های مختلف، برتری دارد اما هیچگاه نمی‌تواند از نظر خاصیت، جای چای تازه و دم‌کرده را بگیرد.
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*