توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح

جغدهای شب خوشحال باشید، چون شما هم میتوانید با انجام چند کار تبدیل به فردی سحرخیز شوید. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شما میتوانید تا ساعت 2 بامداد بیدار بمانید در حالی که شاید بهترین دوستتان تنها میتواند تا ساعت 10 شب بیدار باشد؟ تریسی مارکس، روانپزشک در آتلانتا و […]

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 18 - - برنامه ریزی رژیم
5 از 5

زمان مطالعه 11 دقیقه

تعداد بازدید 2399

تاریخ انتشار

جغدهای شب خوشحال باشید، چون شما هم میتوانید با انجام چند کار تبدیل به فردی سحرخیز شوید. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شما میتوانید تا ساعت 2 بامداد بیدار بمانید در حالی که شاید بهترین دوستتان تنها میتواند تا ساعت 10 شب بیدار باشد؟ تریسی مارکس، روانپزشک در آتلانتا و نویسنده کتاب (Master Your Sleep: Proven Methods Simplified ) میگوید: همه چیز مربوط به ساعت درونی میشود. ساعت درونی بیشتر مردم 24 ساعت است، اما اگر این مدت کمی بیشتر باشد به جایی کشیده میشوید که تا دیر وقت احساس خستگی نمیکنید و البته صبح هم زود بیدار نمیشوید و یا به سختی بیدار میشوید و هنوز احساس خستگی دارید. جغد های شب اخم نکنید، راه هایی هست که خود را تمرین دهید تا صبح ها به جای شب ها هوشیار باشید.

یک ساعت از روز خود را جدا کنید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 20 - - برنامه ریزی رژیم اگر میخواهید صبح زود بیدار شوید، تعهدات آخر شب خود را کم کنید، میدانیم که الان با خود میگویید چگونه؟ افراد معمولا وقتی را که در اختیار دارند را زیاد تصور میکنند و مشغول کارهایی میشوند که اصلا ربطی به کار اصلیشان ندارد. به خاطر فشرده نشدن روزتان، شبها فرض کنید یک ساعت کمتر دارید ( برای اینکه به مرور تنظیم شوید ) و به هرآنچه در آن ساعت شما را مشغول میکند نه بگویید.

پروتئین بخورید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 22 - - برنامه ریزی رژیم شنیده اید که میگویند صبحانه مهمترین وعده ی روز است. اگر میخواهید صبح را برای خود قابل تحمل کنید یک فنجان قهوه و یک تکه آدامس نمیتواند این کار را برایتان انجام دهد. ربکا اسکریچ فیلد، متخصص تغذیه، متخصص ورزش و متخصص در مدیریت وزن در واشنگتن، میگوید: بعد از اینکه تمام شب را خوابیدید، سطح متابولیزم و قند خونتان در پایین ترین حد خود است. برای اینکه تجدید قوا کنیم نیاز به یک صبحانه ی سالم داریم. صبحانه ی سالم صبحانه ای است که حاوی پروتئین، میوه یا سبزیجات رنگارنگ، و غلات کامل باشد. اگر بدون کافئین بی حال و خسته هستید میتوانید در چای یا قهوه ی خود از شیر یا شیر سویا استفاده کنید، که نوشیدنی را سرشار از کلسیم و پروتئین میکند.

به خود پاداش دهید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 24 - - برنامه ریزی رژیم بله شما موفق شدید! گزینه چرت زدن را انتخاب نکردید. به خاطر زود بیدار شدن و به دست آوردن وقت اضافی به خود پاداش بدهید. تیتر های روزنامه یا سایت های مورد علاقه ی خود را بخوانید، چند دقیقه به اخبار گوش کنید، یک روتین ورزشی را انجام دهید، یا مدیتیشن کار کنید. حتی خوردن یک فنجان قهوه ی اضافی و یا اینکه دیگر برای انجام کارها مجبور نیستید با عجله بیرون بزنید هم خود یک پاداش است. چیزی را انتخاب کنید که برای شما معنایی داشته باشد، بعدها میبینید که چه حس خوبی نسبت به خود دارید، که این وقت اضافی را برای شروع خوب یک روز به خود داده اید.

با خود صحبت کنید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 26 - - برنامه ریزی رژیم به یاد داشته باشید بیدار شدن خواستنی نیست باید بلند شوید. به جای اینکه بگویید امروز چکار کنم؟ با خود بگویید امروز قرار است فلان کار را بکنم و باید زود بلند شوم. برای صبح خود از قبل برنامه داشته باشید و صبح که بیدار شدید به خود یاد آوری کنید تا برای بلند شدن دلیل خوبی نیز داشته باشید.

وقتی خورشید بالا می آید ورزش کنید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 28 - - برنامه ریزی رژیم معمولا اواسط صبح است که انرژی کامل را بدست می آوریم، ورزش صبحگاهی کمک میکند افزایش انرژی صبح تقویت شود، چون با این کار دمای بدن و سطح آدرنالین را تا چند ساعت پس از ورزش بالا بردید. نیاز به انگیزه بیشتر دارید؟ تحقیقات نشان داده ورزش صبحگاهی قبل از صبحانه تاثیر بیشتری بر سوزاندن کالری چربی ها دارد.

موهای خود را قبل از خواب ببافید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 30 - - برنامه ریزی رژیم برای اینکه صبح وقت خود را از شستن و خشک کردن موها آزاد کنید، اشلی استون، متخصص در آرایش و زیبایی توصیه میکند شب موهای خود را بشویید و ببافید. صبح که بیدار شدید موهای خود را با سشوار صاف کنید و هر طور که دوست داشتید حالت دهید. با این کار صبح که از خواب بیدار میشوید سریعتر به کارهای دیگر میرسید و وقت خود را میخرید.

زمان آرایش را کم کنید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 32 - - برنامه ریزی رژیم با توصیه های ایرالیس استون آرایشگر معروف مدت زمان آرایش خود را کم کنید و صورت خود را تازه و جلا داده نگه دارید. از پودر مایع استفاده کنید تا کار میکاپ سریعتر انجام شود. کرمهای جلا دهنده و سایه چشمی استفاده کنید که بشود با انگشتان دست نیز استفاده کرد. تنها روی مژه ی بالایی خط بکشید، ریمل مژه و ابرو هم فقط روی خط بالایی انجام دهید تا نگاهی طبیعی و جذاب داشته باشید.

نور را به داخل بیاورید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 34 - - برنامه ریزی رژیم استفاده از چراغی که نورش مانند نور خورشید است بهترین وسیله برای این است که صبح مجبور شوید زودتر بیدار شوید. مغز به نور و دما حساس است، به همین دلیل است که در روز به خوبی شب نمیتوانیم بخوابیم حتی اگر سخت ترین و طولانی ترین روز را نیز داشته باشیم. ایده ی خریدن چراغی که نورش شبیه به نور خورشید باشد خوب است اما اگر میتوانید تخت خود را جلوی پنجره ای بگذارید که صبح نور خورشید به شما بتابد خیلی بهتر است.

همه چیز را خاموش کنید

توصیه هایی برای سحر خیز شدن و داشتن زمان بیشتر هنگام صبح - 36 - - برنامه ریزی رژیم صدای رادیو و تلوزیون را هنگام شب پایین بیاورید تا کم کم این سکوت شما را به طرف حالت خواب ببرد. با این کار شب را با سکوت همراه میکنید و مغز بدن را آماده ی خواب میکند. اجازه ندهید خانه در ساعت 9 شب همان وضعیت نور و صدای ساعت 4 ظهر را داشته باشد.

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*