خوردن 500 کالری در ظهر بهتر از خوردن 500 کالری در شب است؟

حتما شنیده اید که خوردن غذا در آخر شب باعث اضافه وزن می شود، اما آیا واقعا برای بدن مهم است که چه موقع از روز چه چیزی می خورید؟ تحقیقات در این زمینه متفاوت بوده، در هشت تحقیق قابل ملاحظه، 4 تحقیق می گفتند بهتر است بیشتر کالری دریافتی خود را تا شب نشده […]

خوردن 500 کالری در ظهر بهتر از خوردن 500 کالری در شب است؟ - 1 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 4921

تاریخ انتشار

خوردن <span dir=
حتما شنیده اید که خوردن غذا در آخر شب باعث اضافه وزن می شود، اما آیا واقعا برای بدن مهم است که چه موقع از روز چه چیزی می خورید؟ تحقیقات در این زمینه متفاوت بوده، در هشت تحقیق قابل ملاحظه، 4 تحقیق می گفتند بهتر است بیشتر کالری دریافتی خود را تا شب نشده استفاده کنید، 3 تحقیق از خوردن غذا در شب حمایت کرده بودند و یک تحقیق به این نتیجه رسیده بود که هیچ تفاوتی وجود ندارد.

آلن آراگن، مشاور تغذیه مردان می گوید: کالری، کالری است، چه بیشتر آن را در اوایل روز دریافت کنید چه منتظر بمانید و شب این کارها را انجام دهید. دلیل آراگن برای این نظریه: در طول روز به طرق مختلف انرژی مصرف می کنید، یک نوع آن مصرف انرژی فعال است مانند دویدن، پیاده روی کردن، و نوع دیگر آن مصرف انرژی در حالت استراحت است، که شامل فرآیند هایی نظیر گردش خون و تنفس می شود.

حتی وقتی خوابید هم بدن انرژی مصرف می کند تا زنده نگهتان دارد. در این بین، در تمام روز بدنتان در حال سوزاندن یا ذخیره کردن چربی است. کاهش وزن را تعادل چربی خالص شکل می دهد، که تفاوت بین چربی ذخیره شده و سوزانده شده است.

فرض کنید کل انرژی که در یک روز مصرف می کنید 2000 کالری باشد. اگر 2000 کالری غذا استفاده کنید وزنتان همان می ماند. بیشتر دریافت کنید وزن اضافه خواهید کرد و اگر کمتر بخورید وزن از دست خواهید داد. همه ما این را شنیده ایم اما به دلایلی گاهی فکر می کنیم در برخی موقعیت ها وضعیت به گونه ای دیگر پیش می رود. انرژی از ناکجا ناگهان پیدا یا ناپدید نمی شود.

مثال: فرض کنید شب چیزی جز چیزبرگر و سرخ کردنی ها نخورید، و رفیقتان هم دقیقا همین موارد را ساعت 8 صبح بخورد. اوایل صبح قبل از اینکه چیزی بخورید بدنتان در حالت روزه است چون کالری دریافت نکرده اید، فقط سوزانده اید.

همین که بعدا یک وعده بزرگ می خورید، همان موقع بدنتان شروع به ذخیره چربی ها می کند. دوستتان که همان وعده را صبح خورده نیز این پروسه را طی می کند فقط به صورت برعکس. هیچکدام از شما بر اساس ساعتی که غذا خورده نه وزن کم می کند و نه اضافه می کند.

برای ثابت نگه داشتن وزن، هر زمان که نیاز داشتید غذا میل کنید، اما پرخوری نکنید. و برای کاهش وزن نیز همین کار را بکنید تا زمانی که محاسبه شده کالری دریافت کنید می توانید وزن کم کنید. ( برای دریافت برنامه غذایی متعادل و حساب شده می توانید در برنامه دکتر کرمانی ثبت نام کنید. به اندام ) این توصیه به این معنا نیست که کاهش وزن کاری آسان است.
کاهش وزن نیاز به برنامه ریزی، ورزش و تغییر سبک زندگی دارد. اگر بتوانید برنامه ای تنظیم شده داشته باشید چه باور کنید چه نکنید کاهش وزن ساده می شود.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*