دستور پخت ماست سیر کبابی و پیازچه

میان وعده ها در رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می کنند و مانع از گرسنگی در بین وعده های غذایی می شود اما نکته بسیار مهم این است که میان وعده غذایی باید سالم باشد و رژیم غذایی را خراب نکند. بنابراین باید به دنبال میان وعده ای بسیار مغذی با کالری پایین باشیم. آموزش […]

دستور پخت ماست سیر کبابی و پیازچه - - دستور پخت ماست سیر کبابی و پیازچه - آشپزی رژیمی
5 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 10068

تاریخ انتشار

میان وعده ها در رژیم غذایی نقش مهمی ایفا می کنند و مانع از گرسنگی در بین وعده های غذایی می شود اما نکته بسیار مهم این است که میان وعده غذایی باید سالم باشد و رژیم غذایی را خراب نکند. بنابراین باید به دنبال میان وعده ای بسیار مغذی با کالری پایین باشیم.

آموزش آشپزی امروز، دستور پخت ماست سیر کبابی و پیازچه به عنوان میان وعده سرشار از مواد مغذی و در عین حال کم کالری است. وقتی صحبت از غذای رژیمی است منظور تنها کالری کم غذا نیست بلکه باید انرژی بدن برای انجام فعالیت ها را تامین کند. در طول رژیم کالری کمتری دریافت می کنید بنابراین باید انتخاب های غذایی هوشمندانه داشته باشید تا بدن احساس سیری کند.


رژیم لاغری دکتر کرمانی

مواد لازم

سیر: یک دوم فنجان (پوست نگرفته)

ماست ساده یونانی: یک دوم فنجان

خامه ترش سبک: یک دوم فنجان

پیازچه تازه: دو قاشق غذا خوری

نمک: سه هشتم قاشق چای خوری

فلفل سیاه: به مقدار لازم

دستور پخت ماست سیر کبابی و پیازچه

یک ماهی تابه بزرگ و نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید. حبه های سیر را به ماهی تابه اضافه کنید. درب ماهی تابه را بگذارید و به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که مقداری قهوه ای و نرم شدند بپزید، مواد را هم دائما داخل ماهی تابه تکان دهید. اجازه دهید کمی سرد شود. سیرها را از داخل پوستشان در بیاورید و داخل مخلوط کن بریزید. پوسته ها را دور بیندازید و ادامه دهید تا سیرها پوره شوند.

ماست، خامه ترش، پیازچه، نمک و فلفل را در یک کاسه متوسط ترکیب کنید و با یک همزن دستی خوب هم بزنید. سیر را به مخلوط ماست اضافه کنید و دوباره با همزن هم بزنید. غذای شما آماده سرو است از آن لذت ببرید.

می توانید با این ترکیب قطعات هویج و کرفس میل کنید.

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 8 نفر است. هر وعده شامل دو قاشق غذا خوری است. همچنین مواد استفاده شده مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 42

چربی در یک وعده: 1.7گرم

چربی اشباع در یک وعده: 1 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 0.5 گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 0.1 گرم

پروتئین در یک وعده: 2 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 5 گرم

فیبر در یک وعده: 0.0 گرم

کلسترول در یک وعده: 5 میلی گرم

آهن در یک وعده: 0.0 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 128 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 47 میلی گرم

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*