عشق به غذا یعنی چه؟

رابطه بسیاری از ما با غذا عشق همراه با نفرت است.  قسمت نفرت معمولا به کالری غذاها برمی گردد که بعدا تبدیل به چربی شکمی و اضافه وزن می شود عشق به غذا باعث می شود بهترین نیازهای بدنمان را تامین کنیم به شرطی که طبقه یک رژیم غذایی اصولی و متناسب پیش برویم اینگونه […]

عشق به غذا یعنی چه؟ - 2 - عشق به غذا - عادات غذایی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 6965

تاریخ انتشار

عشق به غذا یعنی چه؟

رابطه بسیاری از ما با غذا عشق همراه با نفرت است.  قسمت نفرت معمولا به کالری غذاها برمی گردد که بعدا تبدیل به چربی شکمی و اضافه وزن می شود عشق به غذا باعث می شود بهترین نیازهای بدنمان را تامین کنیم به شرطی که طبقه یک رژیم غذایی اصولی و متناسب پیش برویم اینگونه است که می توان قسمت نفرت آن را هم از بین برد و به لذت تبدیل کرد. برنارد شاو می گوید: هیچ عشقی صادقانه تر از عشق به غذا نیست.


ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

منظورمان از عشق به غذا چیست؟

غذا نیاز اصلی انسان برای زندگی است و از گذشته تاکنون وجود دارد. خاطراتی که با غذا داریم بسیار قدیمی است، مثلا خیلی از ما پدر یا مادرمان را در حال آماده کردن یا کشیدن غذا به خاطر داریم. چرا راه دور برویم به غذای مورد علاقه خودتان فکر کنید. خیلی چیزها در این عشق دخیل هستند حتی رمانتیک ترین قرار هایمان، که خود داستانی از عشق است، پای یک میز غذاست.

غذا چیزی چند حسی است. غذا پنج حس را به کار می گیرد. برای مثال، سبزی پلو ماهی شب عید، فقط یک لحظه به ذهن بیاوریدش، گرمایش را حس می کنید؟ بویش را چه؟ حسش می کنید؟ حالا به نرمی گوشت ماهی که می جوید فکر کنید، حتی ممکن است همین حالا طعمش را نوک زبانتان حس کنید. البته باید خوب هم پخته شده باشد، کمی چاشنی مناسب و یک دوغ سنتی هم که باشد همه چیز جور است.

 

غذا مایه آرامش است. وقتی گرسنه هستیم فقط این غذاست که چنین حس آرامشی را می دهد. ماشین، نوشیدنی، گوشی همراه می توانند؟ البته که نه. به غذاهای آرام بخش خود فکر کنید: سوپ؟ اسپاگتی و پنیر؟ پیتزا؟ مرغ سوخاری؟ توپ گوشتی و ماکارونی؟
شاید فقط من باشم که این حرف را می زنم، اما مطمئنم که در این مورد تنها نیستم. وقتی همسرم غذا می پزد، عشقش را حس می کنم. یک توصیه می خواهم به خانم ها بکنم: یکی از راه های رسیدن به قلب یک مرد از معده اش می گذرد!

 

عشق به غذا خیلی چیزها را توضیح می دهد

رژیم لاغری دکتر کرمانی

پس جای تعجب نیست که زیاد به آشپزخانه سر می زنیم و یا ترجیح می دهیم بیشتر وقتمان را در آنجا سپری کنیم. حتی اگر مهمان هم به خانه تان بیاید اگر تعارفش کنید حتما سری به آشپزخانه خواهد زد، هر چند بعضی نیاز به تعارف ندارند! عشقی که باعث می شود آشپزخانه جایی راحت تر از اتاق نشیمن باشد.

این همه از عشق به غذا برایتان گفتم و مثال زدم تا به اینجا برسم: خویشتن داری در برابر غذا کاری دشوار است، مثل اینکه بگویند مادرت را نبوس! هر چند بوسه به مادر عمرتان را زیاد و حالتان را جا می آورد اما غذا فقط قسمت دوم را شامل می شود. با برنامه ریزی درست، به جا غذا خوردن می توانید فقط به غذا عشق بورزید و از آن متنفر نشوید، اصلا ساده نیست ولی شدنی است و ارزشش را دارد.

 

انواع رژیم غذایی در برنامه دکتر کرمانی:

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*