روزه گرفتن برای باکتری های خوب روده مفید است؟

قدرت روزه گرفتن و مزایای باکتری های خوب روده دو موضوع مهم هستند که در سال های اخیر بارها و بارها به واسطه تحقیقات مفید بودنشان ثابت شده. حالا تحقیقات این دو را با هم ترکیب کرده اند تا نشان دهند روزه گرفتن و باکتری های خوب روده چگونه می توانند با هم باعث سالمتر، […]

روزه گرفتن برای باکتری های خوب روده مفید است؟
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 3184

تاریخ انتشار

روزه گرفتن برای باکتری های خوب روده مفید است؟

قدرت روزه گرفتن و مزایای باکتری های خوب روده دو موضوع مهم هستند که در سال های اخیر بارها و بارها به واسطه تحقیقات مفید بودنشان ثابت شده. حالا تحقیقات این دو را با هم ترکیب کرده اند تا نشان دهند روزه گرفتن و باکتری های خوب روده چگونه می توانند با هم باعث سالمتر، متناسب تر، و حتی شادتر شدنتان شوند.

روزه گرفتن می تواند از میکروبیوم روده محافظت کند و در عوض آن باکتری ها می توانند از بدن در طول روزه داری محافظت کنند، بر اساس تحقیقات جدیدی که این هفته در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیدند که روزه گرفتن و باکتری های خوب روده هر دو می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند، در برابر بیماری ها محافظتتان کنند، و وقتی مریض شدید به بهبودی سریع ترتان کمک کنند. تحقیقات جدید نشان داد روزه باعث تلنگر ژنتیکی می شود که یک واکنش ضد التهابی در روده را فعال می کند، و از شما و باکتری های خوبتان محافظت می کند.

این تحقیقات روی مگس های میوه انجام گرفت که خب انسان نیستند، اما دانشمندان می گویند این ژن های مربوط به سوخت و ساز این مگس ها بسیار شبیه به انسان است، و این سرنخ را بدست می دهد که سیستم بدن انسان چگونه واکنش نشان می دهد. همچنین محققان متوجه شدند مگس هایی که در حالت روزه داری قرار گرفتن دو برابر دیگر هم نوعان خود عمر کردند.

این بدان معنا نیست که روزه گرفتن باعث می شود دو برابر عمر کنید ( ما هم دوست داشتیم به همین سادگی باشد! ) اما به شواهد و مدارک بیشتری نیاز است تا بفهمیم که روزه واقعا چنین تاثیری هم دارد. تحقیقات جدید نشان داد علاوه بر افزایش میکروبیوم روده و محافظت از سیستم ایمنی بدن، روزه داری می تواند باعث بهبود خلق و خو، افزایش حساسیت به انسولین، کمک به ساخت عضله، افزایش سرعت سوخت و ساز، و همچنین کمک به سوزاندن چربی ها شود.

یکی از بهترین چیزها درباره روزه گرفتن این است که، انجامش بسیار ساده است: یعنی شما از یک ساعت تا ساعتی مشخص چیزی نمی خورید.

اگر اصولی روزه بگیرید می توانید علاوه بر خوردن وعده های مورد علاقه خود کاهش وزن و کمتر خوردن را هم تجربه کنید. قبل از روزه گرفتن اگر بیماری خاصی دارید ابتدا با پزشک مشورت کنید. روزه گرفتن معمولا برای بیشتر مردم ایمن است و دچار مشکلشان نمی کند.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*