رژیم شما ، سلامتی شما

گذشتگان ميگفتند ” آنچه هستيد كه ميخوريد” و اين حرف تا امروز هم غير قابل انكار است. اگر يك رژيم سالم و سرشار از ويتامين ها و مينرالها را دنبال كنيد بدن اين شيوه تغذيه را منعكس ميكند. احساس سلامتي و پر انرژي بودن ميكنيد و خلاصه از همه نظر سالم خواهيد بود.اما كساني كه […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 2137

تاریخ انتشار

گذشتگان ميگفتند ” آنچه هستيد كه ميخوريد” و اين حرف تا امروز هم غير قابل انكار است. اگر يك رژيم سالم و سرشار از ويتامين ها و مينرالها را دنبال كنيد بدن اين شيوه تغذيه را منعكس ميكند. احساس سلامتي و پر انرژي بودن ميكنيد و خلاصه از همه نظر سالم خواهيد بود.اما كساني كه اكثرا غذاهاي بي خاصيت استفاده ميكنند فرصت رشد را از بدنشان ميگيرند و در رنج و عذابند. نتيجه اين نوع غذا خوردن فقط خمودي و بي انرژي بودن نيست بلكه سلامتي كل بدن به خطر مي افتد. دانستن اين رابطه تنگاتنگ بين سلامتي و آنچه ميخوريد ميتواند انسان را قانع كند تا به آنچه ميخورد دقيقتر نگاه كند.بدن چه چيزي نياز دارد؟
غذا خوردن ضروري است و همه اين را ميدانيم اما اينكه كدام غذا براي ما مناسب است را خير. با يك مثل قديمي شروع ميكنيم در گذشته دريانورداني كه به سفر ميرفتند ماهها نميتوانستند مواد غذايي مغذي استفاده كنند و در نهايت به دليل كمبود ويتامين C و ساير ويتامينها و مينرالها به شدت مريض ميشدند.
هر حركتي كه انجام ميدهيم به خاطر وجود همين مواد مغذي است. غذا به بدن سوخت ميرساند تا بتوانيم فكر كنيم و انرژي داشته باشيم تا عضلاتمان را تكان دهيم. غذا خوردن تنها براي سلامت ماندن نيست بلكه براي داشتن احساس خوب نيز هست.
تنها را براي اينكه بدن سالم بماند هم اين است كه طيف گسترده اي از مواد مغذي را مصرف كنيم.رژيم ضعيف، بدن ضعيف
بسياري از غذاها تاثير فراواني بر سلامت قلب دارند. تحقيقات بلند مدت نشان داده كه برنامه هاي غذايي كه در آن از ميوه و سبزيجات و غلات سبوس دار زياد استفاده ميشود و چربي هاي اشباع شده در آن كم است كمك ميكند كه بدن از بيماري هاي قلبي و فشار خون در امان باشد. مسلم است كه برنامه غذايي كه سرشار از چربي هاي اشباع شده و ترانس است و ميوه و سبزيجات هم به اندازه كافي استفاده نميشود باعث بروز اين بيماري ها ميشود.
حتي يك كمبود كوچك در رژيم غذايي هم تاثير خود را بر سلامتي نشان ميدهد. يكي از شايع ترين مشكلات در دنيا كمبود آهن است. اين مشكل در خانمها بسيار زياد است به دليل اينكه در دوره پريود از مواد غذايي داراي آهن استفاده نميكنند. همچنين آهن يك ماده مغذي ضروري براي نوزادان ،كودكان و نوجوانان در حال رشد است.
مثال ديگر كلسيوم است كه براي سلامت و قدرت استخوانها ضروري است. بدون كلسيم دچار پوكي استخوان ميشويم كه اين بيماري باعث ميشود استخوانها ضعيف و شكننده شود.
استفاده از يك رژيم غذايي سالم كه در آن مطمئن باشيد همه مواد مغذي لازم را استفاده ميكنيد شايد زمان زيادي لازم داشته باشد. اما به خاطر داشته باشيد بدن ما از هر آنچه در آن قرار ميدهيم استفاده ميكند چه خوب و چه بد پس درست لنتخاب كنيم.

ترجمه شده توسط گروه به اندام
 www.kermany.com

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*