زرده تخم‌مرغ خون‌ساز است

خواص فراوان و ترکيب‌هاي بسيار مفيد و مغذي موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئين، آهن، روي و… باعث مي‌شود مصرف متعادل آن را به بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي سينه، معده، روده، کليه و مثانه توصيه کنيم. دکتر غلامرضا کردافشاري/ عضو هيات‌علمي دانشکده طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: تخم‌مرغ، […]

زرده تخم‌مرغ خون‌ساز است - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1026

تاریخ انتشار

زرده تخم‌مرغ خون‌ساز است - 4 - - اخبارخواص فراوان و ترکيب‌هاي بسيار مفيد و مغذي موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئين، آهن، روي و… باعث مي‌شود مصرف متعادل آن را به بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي سينه، معده، روده، کليه و مثانه توصيه کنيم.

دکتر غلامرضا کردافشاري/ عضو هيات‌علمي دانشکده طب سنتي دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: تخم‌مرغ، از نظر طب سنتي جزو گروه گوشت‌ها طبقه‌بندي مي‌شود و داراي 2 مزاج مختلف است؛ زرده تخم‌مرغ، مزاج گرم و سفيده آن مزاج سردي دارد. از اين رو، نمک و ادويه‌هاي گرم مختلفي مانند انواع فلفل،‌ آويشن، زيره، زنجبيل يا دارچين جزو مصلح‌هاي آن به شمار مي‌روند. زرده عسلي تخم‌مرغ، از نظر طب سنتي، براي افرادي که به ‌هر دليلي خون زيادي از دست داده‌اند، بسيار مفيد خواهدبود. از طرف ديگر، زرده تخم‌مرغ جزو خوراکي‌هاي مغذي محسوب مي‌شود که خواص ديگري مانند تقويت‌کننده قلب و مغز و افزايش‌دهنده‌ نيروي جنسي هم دارد.

خواص فراوان و ترکيب‌هاي بسيار مفيد و مغذي موجود در تخم‌مرغ مانند انواع املاح، پروتئين، آهن، روي و… باعث مي‌شود مصرف متعادل آن را به بيماران مبتلا به ناراحتي‌هاي سينه، معده، روده، کليه و مثانه توصيه کنيم. البته زياده‌روي در مصرف هيچ‌‌کدام از خوراکي‌هاي طبيعي، تحت هيچ شرايطي توصيه نمي‌شود و تخم‌مرغ هم از اين قاعده مستثني نيست. بد نيست بدانيد که زياده‌روي در مصرف اين ماده مغذي و پرانرژي مي‌تواند عوارضي مانند ابتلا به سنگ کليه و برخي بيماري‌هاي پوستي داشته باشد.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*