سرب موجب چاقی می‌شود

متخصصان دانشگاه میشیگان در بررسی‌های آزمایشگاهی دریافتند قرار گرفتن در معرض آلودگی سربی، خطر چاقی را افزایش می‌دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی با بررسی روی موش‌ها مشاهده کردند حتی دوز پایینی از این نوع آلودگی فلزی نیز می‌تواند موجب افزایش خطر چاقی در موش‌ها شود. فلز سرب مشکلاتی را […]

سرب موجب چاقی می‌شود - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1172

تاریخ انتشار

سرب موجب چاقی می‌شود - 4 - - اخبار متخصصان دانشگاه میشیگان در بررسی‌های آزمایشگاهی دریافتند قرار گرفتن در معرض آلودگی سربی، خطر چاقی را افزایش می‌دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی با بررسی روی موش‌ها مشاهده کردند حتی دوز پایینی از این نوع آلودگی فلزی نیز می‌تواند موجب افزایش خطر چاقی در موش‌ها شود. فلز سرب مشکلاتی را در سیستم عصبی انسان بوجود می‌آورد و همچنین می‌تواند خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را افزایش دهد. علاوه بر این، تاثیر سوء تماس با سرب می‌تواند از مادر به جنین هم منتقل شود.

«دانا دولینوی»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: اطلاعات به دست آمده فرضیات پیشین را مبنی بر آنکه قرار گرفتن در معرض مواد سمی در رحم به افزایش نرخ چاقی در کودک پس از تولد کمک می‌کند، مورد تایید قرار می‌دهد.
در این بررسی، موش‌های ماده دو هفته پیش از جفت‌گیری و در طول بارداری در معرض فلز سرب قرار گرفتند. سپس موش‌های متولدشده در سنین سه، شش و 9 ماهگی به لحاظ سطح فعالیت بدنی و دریافت مواد خوراکی بررسی شدند.
به گزارش ساینس‌ورلدریپورت، این متخصصان دریافتند: موش‌های متولدشده از موش‌های ماده‌ای که در معرض سطح بالایی از فلز سرب بودند بیشتر متمایل به خوردن مواد غذایی بودند و خطر چاقی در آنها بیشتر بود.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*