سه راه عالی برای سازماندهی آشپزخانه مانند یک سرآشپز

آماده بودن غذا همه اش مربوط به چگونگی سازمان دهی شما است. این مسئله در مورد سرآشپز ها و خانواده ها درست شبیه به هم است. سازمان دهی کابینت ها، یخچال و داشتن برنامه برای کل هفته رفتن بیش از نیمی از این راه است. در ادامه چند ترفند را به شما می آموزیم. هر […]

5 از 5

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 2161

تاریخ انتشار

سه راه عالی برای سازماندهی آشپزخانه مانند یک سرآشپز - 6 - - عادات غذاییآماده بودن غذا همه اش مربوط به چگونگی سازمان دهی شما است. این مسئله در مورد سرآشپز ها و خانواده ها درست شبیه به هم است. سازمان دهی کابینت ها، یخچال و داشتن برنامه برای کل هفته رفتن بیش از نیمی از این راه است. در ادامه چند ترفند را به شما می آموزیم.
هر کاری که یک سرآشپز در آشپزخانه انجام میدهد برای امنیت و بالا بردن بهره وری در کار است. طرفداران آشپزی متاسفم ولی خلاقیت در درجه سوم قرار دارد. بدون امینت و راندمان درصد موفقیت یا عملکرد رستوران صفر است.
خلاقیت برای یک خانم که سرش شلوغ است و باید برای خانواده غذا آماده کند شاید در درجه سوم و چهارم و یا حتی اصلا داخل این لیست هم نباشد. یک راز: از من که سرآشپز هستم بشنوید برای یک سرآشپز خلاقیت اصلا در درجه اول نیست شما هم مجبور نیستید به آن اهمیت بدهید.

1- کابینت ها و قفسه ها را سازمان دهید کنید

امنیت برای این بخش از آشپزخانه یک اولویت است پس همیشه این امنیت را تامین کنید.
هر چیزی که بیش از یک سال عمر دارد را دور بیاندازید: شنیدید چی گفتم؟ هر چیزی که در این گروه قرار میگیرد باید برود. درست مثل کمد لباستان هر چیزی را که یکسال استفاده نمیکنید دور می اندازید. اگر استفاده اش نمیکنید مسلما دلتان هم برایش تنگ نمیشود، همین کار را در مورد یخچال و فریزر هم انجام دهید.

ادویه جات را بر اساس تاریخ مصرفشان سازماندهی کنید: برخی ادویه جات گران هستند پس اجازه ندهید بی مصرف بمانند و جایی بگذارید که جلوی دستتان باشند.

2- یخچال / فریزر را سازمان دهی کنید

سه راه عالی برای سازماندهی آشپزخانه مانند یک سرآشپز - 8 - - عادات غذایی

بعد از اینکه کابینت و قفسه ها را سرو سامان دادیم حالا به قسمت سرد ماجرا میرسیم.

بر اساس دمای پخت سازمان دهی کنید: این قسمت مربوط به امنیت غذا میشود. مواد غذایی را بر اساس دمای پخت آنها دسته بندی کنید این کار از آلودگی آنها جلوگیری میکند. برای مثال مرغ ( باید در 165 درجه فارنهایت پخته شود ) باید زیر ماهی قرار بگیرد ( باید در 145 درجه فارنهایت پخته شود )، که زیر میوه ها و سبزیجات قرار میگیرد. انجام این کار از چکیدن آب مرغ روی سبزیجات پیشگیری میکند.

بخوابانیدش: غذاهایی مانند سوپ و موارد مایع را اگر میخواهید در فریزر قرار دهید داخل یک کیسه ی کیپ شو قرار دهید و بخوابانیدش هر چه شسته رفته تر بهتر.

فریزر بهترین دوستتان است: هر چیزی را میتوان منجمد کرد. فریزر بهترین راه برای استفاده بهینه از یخچال است چون طول عمر مواد را بالا میبرد.

3- برنامه هفتگی خود را سازمان دهی کنید

رستوران ها منوی غذایی دارند برخی از رستوران های خاص نیز در طول هفته برنامه غذایی ارائه میدهند، این یعنی همه چیز از قبل آماده است. در خانه نیز باید از چند ساعت پیش یا حتی از ابتدای هفته همه چیز آماده باشد. تنها کمی خرید و تمیز کاری میتواند کل هفته را بسازد.

سه راه عالی برای سازماندهی آشپزخانه مانند یک سرآشپز - 10 - - عادات غذایی

خرید وسط هفته ممنوع: انجام ندادن این کار سخت است، میدانم، اما در موردش فکر کنید، چه کسی دوست دارد بعد از کار با شکم گرسنه برای شام به خرید برود؟ هیچ کس، سعی کنید به یک روتین منظم خرید برسید، هر آنچه را که دوست دارید بخرید لیست کنید، و همه را یکجا بخرید با این کار در زمان، پول، و استرس هم صرفه جویی کردید.

هر آنچه میتوانید انجام دهید و احساس گناه هم نکنید: با خودمان باید رو راست باشیم و انتظاری واقع بینانه داشته باشیم، مخصوصا درباره شام ها. وعده های دیگر تکلیفشان مشخص است و شام یکی از آن وعده هایی است که همه دوست دارند بخورند ولی حوصله درست کردنش را ندارند. چرا یک شام سبک نخوریم؟ یا چیزی که از ناهار مانده؟ پس در این مورد زیاد سخت گیر نباشید.

اهمیت شام را درک کنید: چیزی که درست میکنید مهم نیست، مهم آن کس یا کسانی است که شام را در کنارشان میل میکنید. بعضی از خانواده ها تنها هنگام شام میتوانند کنار هم باشند و برخی نیز این شانس را دارند تا در دیگر وعده ها نیز کنار هم باشند، ولی شام برای اکثر خانواده ها موقعیتی 100 درصد است. به فرزندان خود بیاموزیم هدف از شام خوردن ( یا هر وعده ی دیگری که با هم هستید ) این است که خانواده کنار هم باشند و هیچ چیز دیگری نمیتواند این اولویت را تغییر دهد.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*