شمشیر دولبه نان سفید

متخصصان سلامت می‌گویند: هرچند نان سفید عامل چاقی و اضافه وزن است اما از سوی دیگر به افزایش باکتری‌های مفیدِ روده کمک می‌کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این در بسیاری از بررسی‌ها به تاثیرات منفی نان سفید بر بدن اشاره شده اما متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه […]

شمشیر دولبه نان سفید - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1679

تاریخ انتشار

شمشیر دولبه نان سفید - 4 - - اخبار متخصصان سلامت می‌گویند: هرچند نان سفید عامل چاقی و اضافه وزن است اما از سوی دیگر به افزایش باکتری‌های مفیدِ روده کمک می‌کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این در بسیاری از بررسی‌ها به تاثیرات منفی نان سفید بر بدن اشاره شده اما متخصصان تغذیه و سلامت در یک مطالعه جدید دریافتند که مصرف این نوع نان در افزایش باکتری‌های مفید روده موثر است.

متخصصان دانشگاه «ابیدو»ی اسپانیا دریافتند کربوهیدرات‌های موجود در نان سفید به افزایش گروهی از باکتری‌های مفید در روده‌ها کمک می‌کنند. این نوع از باکتری‌ها برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزا، اسهال و دیگر مشکلات مرتبط حائز اهمیت است و زمانی که میزان کافی از این باکتری‌ها در روده وجود ندارد، فرد بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها خواهد بود.
«سونیا گونزالز»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در این بررسی 38 فرد سالم به لحاظ نوع رژیم غذایی و میزان باکتری‌های موجود در نمونه‌های آزمایشگاهی از مدفوع تحت آزمایش قرار گرفتند. این بررسی نشان داد که مصرف نان سفید به طور مستقیم با افزایش باکتری خوب روده موسوم به «لاکتوباسیلوس» ارتباط دارد.

به گزارش مدیکال دیلی، این در حالی است که تمام مطالعات پیشین نشان داده‌اند نان سفید در مقایسه با نان سبوس‌دار ارزش غذایی کمتری دارد زیرا نان سفید با آرد نسبتا تصفیه شده تهیه می‌شود و به سرعت مانند قند، جذب بدن می‌شود و خطر اضافه وزن و چاقی را در پی دارد.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*