شکل بدن چگونه می تواند روی پرخوری تاثیر بگذارد؟

شکل بدن چگونه می تواند روی پرخوری تاثیر بگذارد؟ در جامعه امروز ما که برای هر نوع هوس غذایی چیزی دم دست هست، پرخوری به راحتی اتفاق می افتد. بارها شده تلوزیون تماشا می کردید و ناگهان متوجه تمام شدن پاکت چیپسی که کنارتان بوده شده اید، سپس در عجب مانده اید که چه کسی […]

شکل بدن چگونه می تواند روی پرخوری تاثیر بگذارد؟ - 1 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 1097

تاریخ انتشار

شکل بدن چگونه می تواند روی پرخوری تاثیر بگذارد؟

شکل بدن چگونه می تواند روی پرخوری تاثیر بگذارد؟

در جامعه امروز ما که برای هر نوع هوس غذایی چیزی دم دست هست، پرخوری به راحتی اتفاق می افتد. بارها شده تلوزیون تماشا می کردید و ناگهان متوجه تمام شدن پاکت چیپسی که کنارتان بوده شده اید، سپس در عجب مانده اید که چه کسی این همه غذا می خورد؟ اما اگر مرتبا اسیر پرخوری می شوید، ممکن است علتش بیش از اراده نوع شکل بدنتان باشد.
خانم هایی که بدنی سیب شکل دارند و یا بیشتر چربی اضافه شان در میان تنه جمع شده، ممکن است بیشتر مستعد به پرخوری باشند. محققان پس از زیر نظر گرفتن 300 خانم بالغ و چک کردن مرتب وزنشان، محل تجمع چربی ها، و عادات غذایی شان به مدت 2 سال متوجه این موضوع شدند. محققان دریافتند خانم هایی که بیشتر چربی را در اطراف شکم خود ذخیره می کنند بیشتر کنترل غذا خوردن را از دست می دهند و به مرور این دوره های پرخوری بیشتر هم می شود.
اگر بدنی سیبی شکل دارید پس چربی ها بیشتر در میان تنه تجمع کرده اند، پرخوری باعث می شود مقدار این چربی ها بالا برود و منجر به پرخوری های بیشتر شود. بدبختانه به لطف مادر طبیعت وقتی به دنیا می آییم نمی توانیم شکل بدنمان را انتخاب کنیم.
قبل از اینکه افسرده شوید ( که این مورد هم مستعد به پرخوری تان می کند ) باید بگویم خبرهای خوبی هم برایتان دارم. این درست است که پرخوری شایع ترین اختلال تغذیه ای است، و عواقب آن برای ذهن و بدن می تواند ویرانگر باشد. احساس از دست دادن کنترل در حال غذا خوردن نیز خود بسیار وحشتناک است. اما دانستن نیز یک قدرت است، محققان می گویند پی بردن به رابطه ی شکل بدن و پرخوری می تواند به پزشکان و بیمارها کمک کند گامی برای جلوگیری از پرخوری پیش از وقوعش بردارند. هر چه زودتر مچش را بگیرید پیشگیری از آن نیز ساده تر خواهد بود و کمک می کند این عادت را تغییر دهید.
بهترین بخش این تحقیقات آنجا بود که فهمیدیم چرا بعضی با تمام تلاشی که دارند همچنان علاقه شان به غذا زیاد است و برخی دیگر هنوز آجیل های عید را در خانه دارند!
غذا و وزن یک مسئله اخلاقی نیست، و این مدرک بار دیگر ثابت می کند داشتن اضافه وزن ربطی به شخصیت و اخلاق فرد ندارد. بدنی که داریم هدیه ایست فوق العاده، و یاد گرفتن شاد بودن با آن – به جای جنگ – بهترین درسی است که می توانیم بیاموزیم.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*