عادات صبحگاهی که به هر دانش آموزی کمک می کند

دوباره سحرخیز شدن برای دانش آموزانی که سه ماه، هر زمان که دوست داشتند از خواب بیدار می شدند، کار ساده ای نیست. اما برای اینکه کمکتان کنیم راحت تر با این شرایط کنار بیایید توصیه هایی مفید داریم. اجازه ندارید دکمه snooze ( چرت زدن ) را بزنید! به موقع بیدار شدن، مهمترین نکته […]

هر روز یک روتین را دنبال کنید
5 از 5

زمان مطالعه 12 دقیقه

تعداد بازدید 6699

تاریخ انتشار

دوباره سحرخیز شدن برای دانش آموزانی که سه ماه، هر زمان که دوست داشتند از خواب بیدار می شدند، کار ساده ای نیست. اما برای اینکه کمکتان کنیم راحت تر با این شرایط کنار بیایید توصیه هایی مفید داریم.

اجازه ندارید دکمه snooze ( چرت زدن ) را بزنید!

اجازه ندارید دکمه snooze ( چرت زدن ) را بزنید!

به موقع بیدار شدن، مهمترین نکته برای انجام درست روتین ها است. به صورت ایده آل هر کسی ( چه کودکان چه افراد بالغ ) با طلوع خورشید و شروع صدای پرندگان باید از خواب بیدار شود. اما در دنیای واقعی بیشتر ما از ساعت برای بیدار شدن استفاده می کنیم. چیزی که باید به آن خیلی اهمیت دهید این است که بلافاصله پس از شنیدن صدای زنگ از جای خود بلند شوید. تمام برنامه های صبح به این بستگی دارد که سر وقت از خواب بیدار شوید، پس دکمه snooze را فراموش کنید چون واقعا نمی تواند کمک کند بیشتر بخوابید.

قبل از ترک اتاق خواب لباس بپوشید

قبل از ترک اتاق خواب لباس بپوشید

راه رفتن در خانه با پیژامه واقعا خوب است اما این کار را بگذارید برای آخر هفته ها که وقتش را دارید. یکی از روش هایی که می تواند در سرعت گرفتن کارها کمکتان کند این است که از شب قبل لباسی که می خواهید بپوشید را انتخاب کنید تا صبح وقتی از خواب بیدار شدید بی معطلی آنها را بپوشید و آماده شوید. حتی برخی پدر و مادرها می گویند فرزندشان از شب قبل بخشی از لباس های فردا را می پوشد تا وقتی از خواب بیدار شد زمانی برای معطل کردن نماند! البته بیشتر دانش آموزان لباس فرم مخصوص مدرسه خود را دارند، پس پرنسس ها و شاهزاده ها و کویین ها دیگر لازم نیست نگران این باشند که فردا چه لباسی بپوشند!

صبحانه ای بخورید که کمکتان کند

صبحانه ای بخورید که کمکتان کند

خوردن صبحانه سالم یکی از بهترین کارهایی است که دانش آموزان می توانند برای آماده سازی مغزشان جهت یادگیری انجام دهند. اما خوردن غذایی سرشار از کربوهیدرات های ساده نمی تواند کمک زیادی کند. دانشمندان متوجه شده اند که صبحانه ای سرشار از چربی های سالم، غلات کامل و یک وعده پروتئین می تواند کمک کند کودکان چیزهای جدید را سریعتر بیاموزند و آنها را راحت تر به خاطر بسپارند. بنابراین صبحانه های قندی را کمتر کنید و به فکر مواردی مانند تخم مرغ باشید، حتی هیچ ایرادی ندارد مرغی که از شام دیشب مانده را به عنوان صبحانه میل کنید، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید نمی توانید صبحانه مرغ بخورید!

همه وسائل سرجای خود و آماده برای ترکاندن!

همه وسائل سرجای خود و آماده برای ترکاندن!

دانش آموزان باهوش می دانند باید از شب قبل، هرآنچه برای روز بعد می خواهند از جمله تکالیف و کتاب ها را داخل کیفشان بگذارند و در همان جای همیشگی قرار دهند. وقتی همه وسائل اصلی و جانبی از شب قبل آماده و کنار گذاشته شده باشد، صبح مجبور نیستید برای پیدا کردن هرکدام به این سمت و آن سمت بروید و وقتتان تلف شود.

عجله بی عجله

عجله بی عجله

یکی از بزرگترین مشکلاتی که از زبان دانش آموزان و والدین شنیده ایم عجله داشتن هنگام انجام کارهای روتین صبحگاهی است. عجله معمولا برابر است با گم کردن وسائل، از دست دادن صبحانه، فراموش کردن تکالیف و کلی جیغ و داد. همیشه سریعتر بودن به معنای بهتر بودن نیست، مخصوصا اگر منجر به از دست رفتن تمرکز حواس شود. بنابراین اگر وقتتان تنگ است سعی کنید آرامش داشته باشید و عصبی نشوید.

از موسیقی کمک بگیرید

از موسیقی کمک بگیرید

موسیقی می تواند کاری کند کودکان به تحرک و آماده سازی ادامه دهند و موتور خلاقیتشان روشن شود. موسیقی با انرژی انتخاب کنید که کل خانواده از شنیدنش لذت ببرند و در حالی که آماده می شوید اجازه دهید پخش شود. تحقیقات نشان داده گوش دادن و نواختن موسیقی هر دو می توانند به بهبود عملکرد آکادمیک در 16 روش مختلف کمک کند از جمله افزایش تمرکز و حافظه در کنار کاهش استرس.

چند دقیقه ای را به انجام مدیتیشن یا راز و نیاز بگذرانید

چند دقیقه ای را به انجام مدیتیشن یا راز و نیاز بگذرانید

چند دقیقه تمرکز روی درون، برای بدن و روح کودکان جهت شروع یک روز جدید بسیار مفید است. حتی ثابت شده این کار تاثیرات آموزشی نیز دارد: کودکانی که هر روز تمرین تمرکز حواس می کنند به مرور حافظه شان قوی تر می شود و آنچه آموخته اند بیشتر در ذهنشان می ماند. چنین تمرین هایی استرس فرزندتان را کاهش می دهد و حس سلامت را در او بالا می برد.

برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید و سپس بیشتر برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید و سپس بیشتر برنامه ریزی کنید

اگر نمی دانید چه چیزهایی را در اولویت قرار دهید برنامه ریزی کنید، یک تقویم بزرگ داشته باشید که همه بتوانند آن را ببینند. برنامه ها را روی آن بنویسید تا کل خانواده از برنامه های روز و هفته آگاه باشند. سپس وظایف روز را روی این تقویم با جزئیات بنویسید تا هرکس از کارهایش مطلع باشد. این موارد می تواند شامل مسواک زدن دندان، آب خوردن قبل از خواب و غیره باشد.

10 دقیقه ورزش

10 دقیقه ورزش

کودکان دوست ندارند همان اول صبح یک برنامه کامل ورزشی را انجام دهند،اما شاید چند حرکت آسان نه تنها به هوشیار شدنشان کمک کند بلکه آنها را برای موفقیت در کلاس درس نیز آماده کند. این ورزش هر چیزی می تواند باشد، بالا و پایین پریدن، دنبال کردن هم در حیاط، دراز و نشست، حتی 10 دقیقه هم می تواند توجه، حافظه و قابلیت یادگیری کودک را بهبود دهد.

هر روز یک روتین را دنبال کنید

هر روز یک روتین را دنبال کنید

صبح ها هرچقدر کمتر تصمیم گرفته شود بهتر است. هر روز صبح یک مجموعه از کارهای روتین را دنبال کنید که دیگر نیازی به فکر کردن درباره اینکه حالا چه کنم نباشد. کارهای صبحگاهی می تواند خیلی ساده باشد: خوردن صبحانه، مسواک زدن، برداشتن وسائل و سپس راهی مدرسه شدن. با ایجاد یک ترتیب مشخص برای هر روز، دیگر کودکان دچار اتلاف وقت نمی شوند.

شبکه های اجتماعی ممنوع

شبکه های اجتماعی ممنوع

خیلی از ما عادت داریم همان اول صبح که بیدار شدیم همه شبکه های اجتماعی مان را چک کنیم و هیچ چیز بدتر از این نیست که در گرداب ” یک دقیقه صبر کن ” بیفتیم. همچنین اگر فرزندتان در طی این چک کردن چیزی ناراحت کننده ببیند کل روز ناراحت خواهد بود و نمی تواند تمرکز داشته باشد. چک کردن شبکه های اجتماعی بماند برای بعد از مدرسه.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
Ghazal 1402/11/28

خوب بود ولی کاش یک روتین مدرسه می گذاشتید

کارشناس به اندام 1402/11/29

ممنون عزیزم حتما

نازنین زهرا 1401/07/02

خوب بود ممنون