عسل واقعا مرهم پوست است؟

تاثيرات معجزه‌آساي عسل براي پوست سال‌هاست به اثبات رسيده است. دکتر بهروز باريک بين، عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت نوشت: تاثيرات معجزه‌آساي عسل براي پوست سال‌هاست به اثبات رسيده و تحقيقات بيشماري نشان داده عسل در ترميم زخم، سوختگي‌ها و پيشگيري از جوشگاه‌ها اثر فوق‌العاده‌اي دارد اما استفاده از عسل […]

عسل واقعا مرهم پوست است؟ - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1436

تاریخ انتشار

عسل واقعا مرهم پوست است؟ - 4 - - اخبار تاثيرات معجزه‌آساي عسل براي پوست سال‌هاست به اثبات رسيده است.
دکتر بهروز باريک بين، عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت نوشت: تاثيرات معجزه‌آساي عسل براي پوست سال‌هاست به اثبات رسيده و تحقيقات بيشماري نشان داده عسل در ترميم زخم، سوختگي‌ها و پيشگيري از جوشگاه‌ها اثر فوق‌العاده‌اي دارد اما استفاده از عسل روي پوست سالم و طبيعي مثل اسيدهاي ميوه يا ماست كه خاصيت لايه‌برداري و پيلينگ‌كننده دارند، مفيد نيست و روي پوست سالم اثري ندارد. وجود آن در محصولات آرايشي به‌عنوان يك تركيب التيام‌بخش نيز بيشتر جنبه تجاري دارد.
در واقع شركت‌ها از خوشنامي عسل به عنوان يک شعار تبليغاتي استفاده مي‌كنند. از سوي ديگر براي تهيه صابون بايد تركيب‌ها را اول حرارت داد و به شكل مايع درآورد. عسلي كه در اين تركيب حرارت مي‌بيند، مسلما آثار خوب خود را از دست مي‌دهد.

درضمن، صابون در كمتر از يك دقيقه از روي پوست شسته مي‌شود و عسل موجود در آن روي پوست تاثيري نخواهد گذاشت. البته كرم‌هايي كه حاوي عسل واقعي هستند، در ترميم زخم و خراشيدگي و حساسيت‌هاي پوست اثر فوق‌العاده‌اي دارند. حتي بهتر است بيماران كرم‌هاي ترميم‌كننده معمولي را با عسل مخلوط و براي ترميم سريع‌تر زخم مثلا بعد از ليزر استفاده كنند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*