عواملی که خانم ها را به خط قرمز چاقی نزدیک می کند

خانم‌ها مخصوصا خانم‌های خانه‌دار باید مراقب باشند، زیرا بیشتر از آقایان به چاقی دچار می‌شوند. ایرج حیدری متخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: می‌‌توان به خانم‌ها مخصوصا خانم‌های خانه‌دار این هشدار را داد که بیشتر از آقایان در معرض خطر چاقی قرار دارند. وی افزود: خانم‌ها از چند جهت بیشتر به خط قرمز […]

عواملی که خانم ها را به خط قرمز چاقی نزدیک می کند - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 914

تاریخ انتشار

عواملی که خانم ها را به خط قرمز چاقی نزدیک می کند - 4 - - اخبار خانم‌ها مخصوصا خانم‌های خانه‌دار باید مراقب باشند، زیرا بیشتر از آقایان به چاقی دچار می‌شوند.
ایرج حیدری متخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: می‌‌توان به خانم‌ها مخصوصا خانم‌های خانه‌دار این هشدار را داد که بیشتر از آقایان در معرض خطر چاقی قرار دارند.

وی افزود: خانم‌ها از چند جهت بیشتر به خط قرمز چاقی نزدیک می‌شوند چرا که تحرک و فعالیت آن‌ها نسبت به آقایان کمتر است و حتی باید گفت که خانم‌های خانه‌دار با فعالیت‌هایی که در منزل انجام می‌دهند، نمی‌توانند انرژی کافی را بسوزانند. علاوه بر این میزان کالری دریافتی هم در منزل به علت در دسترس بودن منابع غذایی بیشتر می‌شود.

حیدری اذعان داشت: همچنین خانم‌ها به علت داشتن خواب زیاد از حد هم چاق می‌شوند، زیرا وقتی انسان در حالت خواب قرار می‌گیرد، سوزاندن کالری به نصف کاهش می‌یابد. آمار‌ها نشان می‌دهد حدود ده درصد خانم‌ها دچار اختلالات هورمونی هستند و سطح هورمون مردانه در آنها زیاد است که همین امر هم موجب چاقی می‌شود. عامل دیگر تعداد دفعات زایمان است، چرا که به طور متوسط هر خانم بین سه تا پنج کیلوگرم وزن بعد از زایمان زیاد می‌کند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*