فهرست و عوارض محصولات غذایی و کالاهای مضر سلامت به زودی اعلام می شود

فهرست کالاها، خدمات و محصولات غذايي مضر و عوارض آن ها به زودي اعلام مي شود. مديرکل دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت با بيان اين مطلب به خراسان گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم، وزارت بهداشت موظف است فهرست محصولات غذايي و به طور کلي کالاها و خدمات تهديد کننده سلامت را تعيين […]

فهرست و عوارض محصولات غذایی و کالاهای مضر سلامت به زودی اعلام می شود - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1096

تاریخ انتشار

فهرست و عوارض محصولات غذایی و کالاهای مضر سلامت به زودی اعلام می شود - 4 - - اخبار فهرست کالاها، خدمات و محصولات غذايي مضر و عوارض آن ها به زودي اعلام مي شود. مديرکل دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت با بيان اين مطلب به خراسان گفت: بر اساس ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم، وزارت بهداشت موظف است فهرست محصولات غذايي و به طور کلي کالاها و خدمات تهديد کننده سلامت را تعيين کند تا هم از تبليغ آن ها جلوگيري شود و هم به آن ها عوارضي تعلق گيرد که به نفع سلامت مردم و در مسير آموزش و فرهنگ سازي هزينه شود.
زهرا عبداللهي در ادامه گفت: براي تحقق اين امر، کارگروه تخصصي با حضور بخش هاي مرتبط يعني وزارت بهداشت، سازمان ملي استاندارد، سازمان غذا و دارو، انجمن صنايع غذايي تشکيل و فهرست موادغذايي موردنظر تهيه شده است و در حال بررسي و تعيين ميزان عوارضي است که بايد به برخي محصولات و خدمات تعلق گيرد. وي در پاسخ به اين سوال که زمان تحقق نتايج کارگروه کي است، گفت: زمان پايان کار کارگروه به همکاري و تعامل تمام بخش ها در کارگروه بستگي دارد. اين مقام مسئول به جلسات مشترک وزارت بهداشت و سازمان صنايع غذايي کشور اشاره کرد و افزود: اين جلسات با هدف جلب مشارکت اين سازمان برگزار مي شود تا فرآيندهاي توليد محصولات غذايي سالم و رعايت استانداردها در محصولات و فرآورده هاي غذايي با کمک خود سازمان صنايع غذايي بازنگري و اصلاح شود. عبداللهي تصريح کرد: به زودي تکليف بسياري از محصولات غذايي و خدمات مختلف با توجه به ماده ۳۷ برنامه پنجم مشخص مي شود.

شايان ذکر است، برابر ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه براي پيشگيري و مقابله با بيماري ها و عوامل خطرساز سلامتي که بيشترين هزينه اقتصاد و اجتماعي را دارند، بايد فهرست اقدامات و کالاهاي آسيب رسان به سلامت و داروهاي با احتمال سوءمصرف و درصد عوارض براي اين کالاها در ابتداي هر سال توسط کارگروهي با مسئوليت وزارت بهداشت و با عضويت وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني، رفاه و تأمين اجتماعي ، صنايع و معادن و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تعيين و ابلاغ شود.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*