مبتلایان به آلزایمر تا سال 2050 سه برابر می شوند

در حالی که هم اکنون حدود 35 میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند، تحقیقات دانشمندان از درگیر شدن 115 نفر تا سال 2050 به این بیماری خبر می دهد. به گزارش سی ان ان طبق تحقیقات پژوهشگران هم اکنون در جهان بیش از 35 میلیون نفر به بیماری زوال عقل یا آلزایمر مبتلا […]

مبتلایان به آلزایمر تا سال 2050 سه برابر می شوند - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1569

تاریخ انتشار

مبتلایان به آلزایمر تا سال 2050 سه برابر می شوند - 4 - - اخبار در حالی که هم اکنون حدود 35 میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند، تحقیقات دانشمندان از درگیر شدن 115 نفر تا سال 2050 به این بیماری خبر می دهد.

به گزارش سی ان ان طبق تحقیقات پژوهشگران هم اکنون در جهان بیش از 35 میلیون نفر به بیماری زوال عقل یا آلزایمر مبتلا هستند و انتظار می رود، تا سال 2050 این تعداد به بیش از سه برابر یعنی بالغ بر 115 میلیون نفر برسد.
شیوع گسترده این بیماری سبب تحقیقات گسترده در این زمینه شده است.
یکی از این تحقیقات جدید که در کنفرانس بین المللی آلزایمر در کپنهاک دانمارک ارائه شد، نشان می دهد که ممکن است در آینده پزشکان بتوانند با آزمایش بویایی اشخاص، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را پیش بینی کنند.
این دانشمندان معتقدند که سلول های قسمت بویایی مغز، در مراحل اولیه زوال عقل از بین می روند.
ˈهدر اسنایدرˈ مدیر عملیات علمی پزشکی در انجمن آلزایمر گفت: در مواجه با این اپیدمی جهانی رو به افزایش، ما احتیاج مبرم به آزمایش های تشخیصی ساده و کمتر تهاجمی داریم تا بتوانیم خیلی زود و قبل از پیشرفت آلزایمر آن را تشخیص دهیم.
این اطلاعات می تواند به پزشکان کمک کند تا تست های آزمایشی بویایی برای تشخیص زود هنگام آلزایمر خلق کنند.
تشخیص زودهنگام این بیماری به معنی درمان و مداخله زودهنگام قبل از پیشرفت این بیماری است.
منبع:ایرنا

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*