مصرف خطرناک روغن جامد در برخی استان‌ها

معاون بهداشتی وزیر بهداشت نسبت به مصرف بالای روغن جامد در کشور هشدار داد و گفت: روغن مایع از نظر سلامتی و بهداشتی برای بدن بهتر از روغن نباتی جامد است. علی‌اکبر سیاری در گفت‌وگو با فارس‌، در رابطه با مصرف روغن جامد در کشور هشدار داد و گفت: زمانی که روغن گیاهی مایع را […]

مصرف خطرناک روغن جامد در برخی استان‌ها - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1018

تاریخ انتشار

مصرف خطرناک روغن جامد در برخی استان‌ها - 4 - - اخبار

معاون بهداشتی وزیر بهداشت نسبت به مصرف بالای روغن جامد در کشور هشدار داد و گفت: روغن مایع از نظر سلامتی و بهداشتی برای بدن بهتر از روغن نباتی جامد است.
علی‌اکبر سیاری در گفت‌وگو با فارس‌، در رابطه با مصرف روغن جامد در کشور هشدار داد و گفت: زمانی که روغن گیاهی مایع را بخواهند به صورت جامد تولید کنند در صنعت آن را هیدروژنه می‌کنند در روند این تغییر، دو اتفاق می‌افتد اسید ترانس و اسید اشباع روغن افزایش می‌یابد که بسیار مضر است.
وی ادامه داد:‌ این در حالی است که روغن مایع از نظر سلامت و بهداشتی برای بدن بهتر از روغن نباتی جامد است.
سیاری گفت: میزان مصرف روغن جامد در روند 10 ساله نسبت به روغن مایع در کشور کمتر شده است اما در برخی از استان‌ها هنوز میزان مصرف آن بالاست به عنوان مثال استان ایلام یکی از استان‌هایی است که مصرف روغن جامد در آن بالاست.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: علت بالای مصرف روغن جامد به دلیل فرهنگی است به طوری که مردم نمی‌پذیرند روغن مایع مصرف کنند.
این در حالی است که قبلاً همه به دنبال روغن جامد بودند اما اکنون با فرهنگ‌سازی میزان مصرف نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: البته نگهداری روغن جامد نیز راحت‌تر است با این وجود کاهش مصرف این روغن باید به فرهنگ تبدیل شود تا شاهد کاهش مصرف آن باشیم.
سیاری گفت:‌کاری که رسانه‌ها باید انجام دهند این است که به مردم توصیه کنند تا روغن مایع را بیش از روغن جامد استفاده کنند چرا که مضرات کمتری نسبت به روغن جامد نباتی دارد.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*