مصرف گوشت قرمز کم چرب برای بدن مضر نیست

یک متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف گوشت قرمز کم چرب دو یا سه بار در هفته برای بدن مضر نیست. بهنام گشتی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنترل سه فاکتور وزن، تغذیه درست و فعالیت بدنی در پیشگیری از ابتلا به سرطان مهم است، اظهار کرد: در تغذیه توجه به درصد چربی […]

مصرف گوشت قرمز کم چرب برای بدن مضر نیست - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 2261

تاریخ انتشار

مصرف گوشت قرمز کم چرب برای بدن مضر نیست - 4 - - اخبار یک متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف گوشت قرمز کم چرب دو یا سه بار در هفته برای بدن مضر نیست.
بهنام گشتی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنترل سه فاکتور وزن، تغذیه درست و فعالیت بدنی در پیشگیری از ابتلا به سرطان مهم است، اظهار کرد: در تغذیه توجه به درصد چربی غذا مهم است بدین معنا که غذاهایی که بسیار سرخ می‌شوند یک عامل سرطان زا محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در غذاهای سرخ کردنی به دلیل حرارت بالای روغن ترکیبات سرطان زا ایجاد می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر سرخ کردن در غذاهای کبابی، گوشت نباید بسوزد و دود کند چرا که در این صورت نیز ترکیبات سرطان‌زا در گوشت ایجاد می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف فراوان گوشت قرمز می‌تواند در ایجاد سرطان نقش داشته باشد، ادامه داد: البته در کشور مصرف گوشت قرمز چندان بالا نیست و مصرف روزانه 60 تا 100 گرم گوشت مضرر نیست.
گشتی زاده تصریح کرد: مصرف گوشت قرمز کم چرب دو یا سه بار در هفته برای بدن مضر نیست و نباید گمان کرد مصرف زیاد گوشت سفید برای بدن بی‌ضرر است.
وی به نقش سبزی‌ها و میوه‌ها در پیشگیری کننده از ابتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: مصرف روزانه حداقل 400 تا 600 گرم میوه و سبزی‌ توصیه می شود چرا که این گروه غذایی حاوی آنتی اکسیدان بالایی هستند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*