مواد غذایی فله‌ای یکی از عوامل بروز بیماری‌های روده‌ای انگلی در انسان

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مواد غذایی فله‌ای یکی از عوامل بروز بیماری‌های روده‌ای انگلی در انسان است. دکتر افشین دلشاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه باکتری، ویروس و قارچ‌ها سبب بروز این بیماری در افراد می‌شوند، افزود: این بیماری با علائمی همچون دل پیچه، شکم […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1083

تاریخ انتشار

مواد غذایی فله‌ای یکی از عوامل بروز بیماری‌های روده‌ای انگلی در انسان - 2 - - اخبار مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف مواد غذایی فله‌ای یکی از عوامل بروز بیماری‌های روده‌ای انگلی در انسان است. دکتر افشین دلشاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه باکتری، ویروس و قارچ‌ها سبب بروز این بیماری در افراد می‌شوند، افزود: این بیماری با علائمی همچون دل پیچه، شکم درد، اسهال و استفراغ مشاهده می‌شود. وی با بیان اینکه بیماری‌های روده‌ای انگلی بیشتر در فصل تابستان مشاهده می‌شود، ادامه داد: باکتری‌ها برای رشد نیاز به دمای مطلوب دارند که این دما در فصل تابستان برای آنها مهیا می‌شود.

دلشاد در خصوص نحوه شیوع این بیماری اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده عفونت‌های گوارشی از طریق دهان و به وسیله خوردن و آشامیدن منتقل می‌شود در گام اول باید غذا و آب سالم نوشید. وی تصریح کرد: افراد از خوردن غذاهای مشکوک خودداری کنند، مواد غذایی مورد نیاز را از دست فروش‌ها خریداری نکنند و غذاها را در داخل یخچال نگهداری کنند.

این مقام مسوول تاکید کرد: مواد غذایی که بر روی اجاق طبخ می‌شوند بلافاصله بعد از اینکه با دمای محیط یکسان شدند باید در یخچال نگهداری شوند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*