می خواهید وزن کم کنید؟ این روش ها کمک می کنند پیشرفتتان را دنبال کنید

کاهش وزن دشوار است و این را همه ما می دانیم. این مسیر پر است از فراز و نشیب های مختلف و این طبیعی است که گاهی حس کنید اصلا پیشرفت ندارید. اول از همه چیز: کاهش وزن زمان بر است! اگر برای ادامه دادن به کمی انگیزه بیشتر نیاز دارید، ارزشش را دارد که […]

می خواهید وزن کم کنید؟ این روش ها کمک می کنند پیشرفتتان را دنبال کنید نوشتن کاهش وزن دکتر کرمانی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 4607

تاریخ انتشار

می خواهید وزن کم کنید؟ این روش ها کمک می کنند پیشرفتتان را دنبال کنید نوشتن کاهش وزن دکتر کرمانی


برای یک کاهش وزن موفق، هر چند وقت یکبار خود را وزن کنیم؟

کاهش وزن دشوار است و این را همه ما می دانیم. این مسیر پر است از فراز و نشیب های مختلف و این طبیعی است که گاهی حس کنید اصلا پیشرفت ندارید.

اول از همه چیز: کاهش وزن زمان بر است! اگر برای ادامه دادن به کمی انگیزه بیشتر نیاز دارید، ارزشش را دارد که پیشرفت خود را با معیارهای محسوس و قابل سنجشی پیگیری کنید. دیدن نتایج مثبت باعث می شود انگیزه بگیرید و برخورد با موانع کمک می کند بفهمید هنوز چه چیزهایی در زندگی تان نیاز به تغییر دارد. اگر نمی دانید چگونه می توانید مسیر کاهش وزن خود را دنبال کنید در ادامه چند انتخاب را به شما معرفی می کنیم می توانید از همه آنها و یا فقط مواردی که برایتان جالب است استفاده کنید.

از ترازو استفاده کنید

مسلما واضح ترین روش دنبال کردن پیشرفت در کاهش وزن، وزن کردن خود است. اما وزن کردن هم اصولی دارد، متخصصان توصیه می کنند به صورت هفتگی و یا ماهانه خود را وزن کنید و هرگز خود را به هر روز وزن کردن عادت ندهید چون باعث می شود حساسیتتان بالا برود و بیش از حد روی آن تمرکز کنید. وزن به صورت روزانه دچار نوسان می شود و این می تواند به دلایلی مانند وزن آب بدن، قاعدگی، نفخ و یا غذایی که آن روز خورده اید باشد. برنامه ریزی کنید که صبح ها و قبل از اولین وعده غذایی خود را وزن کنید. مهمتر از همه اینکه تنها از یک وزنه برای این کار استفاده کنید.

همچنین باید بدانید که وزنتان همه داستان را نمی گوید. اگر روی قدرت عضلانی خود کار می کنید ممکن است با وجود سوزاندن چربی وزن ثابت بماند. دلیلش این است که وزن عضله از چربی بیشتر است، نیم کیلو چربی از نیم کیلو عضله جای خیلی بیشتری می گیرد.

به لباس های خود دقت کنید

یکی از بهترین علائمی که نشان می دهد تلاش هایتان ثمر داده تغییر سایز لباس هایتان است. قبل از اینکه به مرحله تغییر سایز برسید خوب دقت کنید که لباس های حال حاضرتان چقدر اندازه است. باری مثال مدتی بعد از اینکه برنامه کاهش وزن را دنبال کردید ممکن است متوجه شوید شلواری که قبلا راحت روی کمرتان می ماند حالا نیاز به کمربند پیدا کرده و یا ممکن است حس کنید پیراهنتان کمی آزادتر از قبل شده است. تمام این نشانه ها بدان معنا است که در حال سوزاندن چربی هستید.

متر نواری استفاده کنید

بدن هر کسی ویژگی های خاص خود را دارد و این شامل کاهش وزن نیز می شود. برخی افراد ممکن است از همان ابتدا کاهش وزن را در میان تنه تجربه کنند در حالی که دیگران ممکن است آن را در سراسر بدن خود تجربه کنند. برای اینکه ببینید دقیقا از کدام قسمت بدن وزن کم می کنید می توانید قسمت هایی که معمولا چربی تجمع می کند را زیر نظر بگیرید مانند میان تنه، بازوها، سینه، ران ها و گردن. اندازه گیری های خود را یادداشت کنید و سپس به صورت ماهانه دوباره اندازه گیری کنید تا ببینید کدام قست ها بیشتر کوچک شده اند.

اگر اندازه هایتان تغییر نکرده بود باز هم نباید نا امید شوید، اندازه گیری با متر نواری نمی تواند تمام کاهش چربی را نشان دهد. بعلاوه اگر عضله اضافه کرده باشید ممکن است اندازه ها همان قدر بمانند.

ترکیب بندی بدنتان را دنبال کنید

با اینکه انجام این روش توسط خودتان کمی دشوار است اما دنبال کردن ترکیب بندی بدن روشی از اندازه گیری میزان پیشرفت است که بسیاری از متخصصان آن را تایید می کنند. چندین روش برای انجام این اندازه گیری وجود دارد اما یک چیز درباره همه آنها صادق است: برای انجامش به کمک نیاز خواهید داشت و نسبت به روش های دیگر نیز هزینه بیشتری دارد. این آزمایش ها همچنین در پایان به شما خواهند گفت بدنتان چه مقدار چربی و چه مقدار عضله دارد.

برخی از باشگاه های ورزشی و مربیان ورزشی ابزاری دارند که با آن می توانند ترکیب بدن را اندازه گیری کنند. می توانید از چنین افراد و مجموعه هایی درباره این ابزار بپرسید.

از خودتان عکس بگیرید

وقتی موضوع کاهش وزن و چگونگی ظاهرمان است دیدن تغییرات و کوچک و اضافه شدن آنها دشوار می شود. عکس گرفتن یکی از راه های ساده برای تشخیص این تغییرات است. شاید مانند عکس های قبل و بعد از رژیم رکورداران کاهش وزن تغییرات عمده ای را نبینید اما می توان در چنین عکس هایی دقیق متوجه شد که کجای بدن در حال تغییر است و یا حدودی فهمید میزان پیشرفت چقدر بوده است.

سعی کنید عکس ها را در یک حالت و یک جای مشخص از خود بگیرید با زیاد شدن عکس ها می توانید روند تغییر در خود را ببینید.

راه هایی که در بالا به شما آموزش داده شد ممکن است مورد پسند همه نباشد اما می توان از آنها به عنوان ابزاری کمکی استفاده کرد تا در این مسیر کمکتان کنند. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید احساستان است. آیا احساس پر انرژی بودن می کنید؟ بهتر می خوابید؟ از قبل می توانید طولانی تر و سخت تر ورزش کنید؟ آیا دیگر هوس غذاهای سالم را می کنید؟ اگر جوابتان به این سوالات بله است پس بدانید در مسیر درست قرار دارید.

 

اگر شما هم یکی از رژیمی ها باشید، ممکن است یکی از روش های ذکر شده را امتحان کرده باشید و به دنبال روش های جدید تر نیز بوده اید، اگر روشی غیر از روش های گفته شده سراغ دارید برایمان از تجربیاتتان در کامنت ها بنویسید.

نویسنده: میشل فولی

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*