پرخوری عصبی یا بولیمیا چیست؟ – 9 روش درمان پرخوری عصبی

آیا وقتی کسل یا ناراحت هستید میل به خوردن خوراکی ندارید یا خودتان را کنار چند شیرینی پیدا نمی کنید؟ پیدا کردن غذا برای آرامش امری شایع است و با نام پرخوری عصبی یا احساسی شناخته می شود. افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند چندین بار در هفته برای از بین بردن احساسات منفی […]

امروزه به دلیل استرس و فشار کاری و درگیری‌های زندگی بسیاری از ما دچار پرخوری عصبی هستیم.
4.4 از 5

زمان مطالعه 17 دقیقه

تعداد بازدید 62310

تاریخ انتشار

آیا وقتی کسل یا ناراحت هستید میل به خوردن خوراکی ندارید یا خودتان را کنار چند شیرینی پیدا نمی کنید؟ پیدا کردن غذا برای آرامش امری شایع است و با نام پرخوری عصبی یا احساسی شناخته می شود.

افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند چندین بار در هفته برای از بین بردن احساسات منفی به سراغ غذا می‌روند. شاید این افراد بعد از خوردن غذا احساس گناه و شرمندگی کنند اما به علت وجود این احساسات دوباره و دوباره به سراغ غذا می روند و وزن شان افزایش پیدا می کند و چاق می‌شوند.

جالب اینجاست که پرخوری احساسی فقط در هنگام ناراحتی نیست و گاهی به دلیل خوشحالی نیز اتفاق می افتد.

پرخوری عصبی یا بولیمیا زمانی اتفاق می‌افتد که به منظور کاهش استرس و ناراحتی، به غذا روی می‌آوریم.

پرخوری عصبی یا بولیمیا زمانی اتفاق می‌افتد که به منظور کاهش استرس و ناراحتی، به غذا روی می‌آوریم.

پرخوری عصبی چیست؟

هر اتفاقی، از استرس کار گرفته تا نگرانی های مالی، مشکلات سلامتی و حتی درگیری در رابطه ممکن است سبب پرخوری عصبی باشد. این مشکلی است که هم مردان و هم زنان با آن درگیر هستند اما بر اساس تحقیقات مختلف، غذا خوردن احساسی در زنان کمی بیشتر از مردان است.

پرخوری عصبی از زبان دکتر کرمانی

علائم پرخوری عصبی چیست؟

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درگیر بودن با شکل بدن و وزن

  • زندگی با ترس از افزایش وزن

  • خوردن مقادیر زیاد غذا در یک وعده

  • احساس از دست دادن کنترل در طول پرخوری – مانند اینکه نمی‌توانید غذا خوردن را متوقف کنید یا نمی‌توانید آنچه می‌خورید را کنترل کنید

  • مجبور کردن خود به استفراغ یا ورزش بیش از حد برای جلوگیری از افزایش وزن پس از پرخوری

  • استفاده از ملین‌ها یا تنقیه بعد از غذا با وجود عدم نیاز

  • روزه گرفتن، محدود کردن کالری یا پرهیز از برخی غذاها بین پرخوری

  • استفاده بیش از حد از مکمل‌های غذایی یا محصولات گیاهی برای کاهش وزن

شدت بولیمیا بر اساس تعداد دفعاتی که در هفته پاکسازی می‌کنید، معمولاً حداقل یک بار در هفته به مدت حداقل سه ماه تعیین می‌شود.

علت پرخوری عصبی چیست؟

بولیمیا هیچ علت شناخته شده قطعی ندارد. با این حال، تصور می شود که ترکیبی از عوامل خاص می‌تواند بر توسعه آن تأثیر بگذارد. این‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

ما با پرخوری عصبی حواس خود را از استرس و غم و ناراحتی‌ها دور می‌کنیم اما متاسفانه به وزن‌مان نیز اضافه می‌کنیم.

ما با پرخوری عصبی حواس خود را از استرس و غم و ناراحتی‌ها دور می‌کنیم اما متاسفانه به وزن‌مان نیز اضافه می‌کنیم.

  • استرس و فشار روحی
  • ژن ها
  • سابقه خانوادگی
  • یک رویداد آسیب‌زا در گذشته
  • تأثیرات اجتماعی یا فرهنگی

یک بررسی در سال 2019، و همچنین برخی تحقیقات قدیمی تر، نشان می‌دهد که پرخوری عصبی ممکن است با کمبود سروتونین در مغز نیز مرتبط باشد. این انتقال دهنده عصبی مهم به تنظیم خلق و خو، اشتها و خواب کمک می کند.

پرخوری عصبی در مقابل گرسنگی واقعی

انسان‌ها برای زنده ماندن باید غذا بخورند. بنابراین باید یاد بگیرید چگونه غذا خوردن احساسی را از گرسنگی واقعی تشخیص دهید. بر اساس تحقیقات تفاوت‌های زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند آنچه تجربه می‌کنید گرسنگی واقعی است یا احساسی.

گرسنگی فیزیکی گرسنگی احساسی
به مرور و پس از گذشت مدتی شکل می گیرد ناگهانی به سراغتان می آید
هوس گروه‌های مختلف غذایی را می‌کنید تمایل به خوردن غذای خاصی دارید
احساس سیری می‌کنید و آن را به عنوان سرنخی برای توقف غذا خوردن می‌دانید ممکن است در خوردن یک غذا پرخوری کنید و کنترلی بر غذا خوردن نداشته باشید
هیچ احساس منفی درباره غذا خوردن ندارید به خاطر غذا خوردن احساس گناه و شرم می‌کنید

چگونه پرخوری عصبی را درمان کنیم؟

پرخوری عصبی به سادگی با غذا خوردن تمام نمی‌شود. شاید غذا خوردن در همان لحظه آرام تان کند اما بعد از مدتی سبب می‌شود غمگین تر از قبل باشید. این چرخه تا زمانی که فرد احساسات خود را ریشه یابی نکند، متوقف نمی‌شود.

تمایل بیشتر برای غذا خوردن هنگام عصبانیت از زبان دکتر کرمانی

غذا خوردن راهی مناسب برای کاهش استرس است اما باید روش‌های دیگری مانند نوشتن یک دفترچه خاطرات، خواندن کتاب و یا چند دقیقه وقت گذاشتن برای ریلکس کردن برای مقابله با استرس انجام دهید.

به جای یک جا نشستن و پناه بردن به غذا و پرخوری عصبی، ورزش کنید و تحرک داشته باشید تا استرس و فشار را از خود دور کنید.

به جای یک جا نشستن و پناه بردن به غذا و پرخوری عصبی، ورزش کنید و تحرک داشته باشید تا استرس و فشار را از خود دور کنید.

ورزش کنید

برخی افراد با انجام ورزش روزانه احساس آرامش می‌کنند. پیاده روی، دویدن آهسته و یا انجام روتین حرکات یوگا برای مقابله با احساس پرخوری مناسب است.

در یک تحقیق به داوطلبان گفته شد به مدت هشت هفته یک روتین یوگا را دنبال کنند. سپس محققان به ارزیابی آرامش ذهنی و درک در این افراد یعنی درک شخص از خود و شرایطی اطرافش پرداختند.

نتایج این تحقیق نشان داد که انجام یوگا به خنثی کردن احساساتی نظیر اضطراب و افسردگی کمک می کند.

ورزش و فعالیت روزانه حتی پیاده‌روی، یک روش مهم به منظور جلوگیری از پرخوری عصبی است.

ورزش و فعالیت روزانه حتی پیاده‌روی، یک روش مهم به منظور جلوگیری از پرخوری عصبی است.

مدیتیشن را امتحان کنید

برخی نیز ادعا می‌کنند مدیتیشن به از بین بردن چنین احساسی کمک می کند. تحقیقات بسیاری نشان دادند که تمرین مدیتیشن برای آرامش دهی به ذهن راه مناسبی برای درمان اختلال پرخوری و همچنین غذا خوردن احساسی است.

نفس عمیق کشیدن خود به سادگی یک نوع مدیتیشن است. در جایی آرام بنشینید و روی تنفستان تمرکز کنید. هوا را به آرامی داخل و خارج بینی خود هدایت کنید.

یک دفترچه غذایی برای خود درست کنید

دفترچه یادداشت برای ثبت اینکه هر غذایی را در چه زمان و در چه حالتی خوردید کمک می‌کند تحریک کننده‌های خوردن عصبی را شناسایی کنید.

با اینکه کمی چالش برانگیز است اما سعی کنید تمام چیزهایی که می‌خورید را در آن دفترچه یادداشت کنید (چه وعده‌ای بزرگ و چه کوچک) همچنین احساسی که در آن لحظه داشتید را نیز بنویسید. اگر خواستید برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید این دفترچه بسیار مفید است.

یک رژیم لاغری سالم بگیرید

مطمئن شوید مواد مغذی سالم و کافی به بدنتان می‌رسانید چون این مورد نیز بسیار مهم است. تفاوت قائل شدن بین گرسنگی فیزیکی و احساسی بسیار دشوار است اما وقتی رژیم غذایی سالمی داشته باشید به راحتی زمان‌هایی که از روی ناراحتی و کسلی غذا می‌خورید قابل شناسایی است.

برای جلوگیری از پرخوری عصبی یا بولیمیا، از یک رژیم لاغری استاندارد و اصولی پیروی کنید.

برای جلوگیری از پرخوری عصبی یا بولیمیا، از یک رژیم لاغری استاندارد و اصولی پیروی کنید.

مظنونین همیشگی را از سبد غذایی خود حذف کنید

سعی کنید مواردی که هنگام غذا خوردن‌های عصبی به سراغشان می‌روید را از سبد خرید حذف کنید و آنهایی را هم که دارید دور بیندازید.

غذاهایی را برای حذف از این لیست مانند چیپس، شکلات و بستنی در نظر بگیرید که چربی بالا دارند، شیرین و یا سرشار از کالری هستند.

همچنین در هنگام ناراحتی به خرید نروید. غذاهایی که در زمان ناراحتی، استرس و کسلی هوس می کنید را خارج از دسترس قرار دهید که این کار به شکستن چرخه غذا خوردن عصبی کمک بسیاری می کند.

به حجم غذایتان توجه کنید

در برابر خوردن یک بسته کامل چیپس یا دیگر غذاها در حجم بالا مقاومت کنید. وعده‌های خود را اندازه بگیرید و بشقاب‌های کوچک را انتخاب کنید تا به کنترل وعده ها کمک کند.

همین که یک وعده را تمام کردید ابتدا کمی به خود فرصت دهید و بلافاصله برای بشقاب دوم اقدام نکنید. چند نفس عمیق بکشید و تمرکز کنید تا ببینید آیا واقعا هنوز گرسنه هستید یا خیر؟

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

به دنبال حمایت باشید

اگر احساس تنهایی و افسردگی می‌کنید در برابر تنها بودن مقاومت کنید. حتی یک تماس تلفنی کوتاه با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده برای خلق و خویتان معجزه می‌کند.

در رژیم غذایی به اندام این امکان برای شما وجود دارد که با مشاور خود تماس بگیرید و اوضاع را کنترل کنید.

چیزهایی که موجب حواس پرتی می‌شوند را حذف کنید

شاید در مقابل تلویزیون، کامپیوتر یا موارد دیگری که سبب پرت شدن حواستان می شوند غذا بخورید. سعی کنید دفعه بعدی خود را در این شرایط قرار ندهید.

با تمرکز روی غذا، لقمه‌هایی که می‌جوید و سطح گرسنگی متوجه خواهید شد که آیا غذا خوردتان عصبی است یا خیر.

بعضی نیز 10 تا 30 بار جویدن غذا را قبل از بلعیدن توصیه می‌کنند و معتقدند این کار باعث تمرکز می‌شود. انجام این کارها به مغزتان زمان می‌دهد تا پیام سیری از معده را دریافت کند.

اگر می‌خواهید دچار پرخوری عصبی نشوید،‌ مقابل تلویزیون غذا نخورید!

اگر می‌خواهید دچار پرخوری عصبی نشوید،‌ مقابل تلویزیون غذا نخورید!

روی مثبت صحبت کردن با خود کار کنید

احساس گناه و پشیمانی با خوردن عصبی ارتباط دارد. اگر با غذاخوردن احساس ناراحتی دارید هرگز خود را ناامید نکنید و از تجربه‌ای که داشتید استفاده کنید تا به عنوان فرصتی جهت برنامه ریزی برای آینده استفاده کنید.

برای درمان پرخوری عصبی چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه شدید الگوهای غذا خوردنتان از کنترل خارج است بهتر است با پزشک صحبت کنید. پزشک ممکن است شما را به یک مشاور یا متخصص لاغری یا تغذیه ارجاع دهد تا علت را بیابید.

در حال حاضر، فلوکستین (پروزاک) تنها داروی ضد افسردگی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان پرخوری عصبی است که باید زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود.

آنچه از مقاله پرخوری عصبی آموختیم:

پرخوری عصبی یا بولیمیا نوعی پرخوری احساسی است که فرد مبتلا به استرس و مشکلات عصبی و فشار روحی، برای آرامش یافتن به غذا روی می‌آرود و متاسفانه میزان چاقی این افراد بسیار زیاد است. تحرک داشتن و ورزش، مدیتیشن، پر کردن بشقاب غذا با مواد غذایی کم کالری و پرحجم، تنها بخشی از راه‌های درمان درخوری عصبی در این افراد است. اگر روش دیگری را برای کنترل پرخوری احساسی به کار گرفته‌اید و راضی هستید، برای ما کامنت کنید.

منابع:

4.4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-* 1402/09/09

سلام، بنده دخترم با قدِ 173. بعد از یه بیماری کاهش وزن داشتم و وزنم حدودا 66 شد که من اونو به 64 هم رسوندم و وزن استاندارد بود... اما خوب به از یه مدتی برنامهٔ امتحانات شروع شد و من سر این برنامهٔ دوماهه نزدیک 6 کیلو اضافه کردم. رفتم دکتر تغذیه و با داشتن یه رژیم خیلی سبک و ورزش تونستم دوباره به 66 برسم اما این روزا دوباره پرخوری عصبی ناشی از استرس درس و مدرسه اومده سراغم و چهار کیلو اضافه کردم. از طرفی وقتِ رفتن به باشگاه و ورزش کردن رو ندارم و مجبور کردنِ خودم به استفراغ از شدت عذاب وجدان این اواخر باعث شد دچار معده دردای بدی بشم و احساس لرز میومد سراغم. خیلی هم تلاش می‌کنم به خودم بقبولونم که حداقل غذاهای سالم رو به مقدار کم مصرف کنم اما اصلا نمیتونم و از طرفی نمیشه قید درس و کار رو زد. چیکار کنم؟

کارشناس به اندام 1402/09/10

سلام عزیزم باید با روانشناس مشورت کنید اینکار به سلامتی اسیب میزنه

- 1402/08/12

سلام . دخترم و 11 سالمه . قدم 159 هستش و وزنم 44 کیلو بود . با یک سری رژیم خیلی سخت الان 36 کیلو ام. مدتی میشه که به شدت میترسم از اینکه وزنم دوباره به 44 برسه و الان چند وقتی هستش که نمیتونم جلوی خوردنم رو بگیرم . چیکار کنم؟

کارشناس به اندام 1402/08/13

سلام عزیزم همین ترس و پرخوری مجدد روی وزن تاثیر داره برای خودتون برنامه ریزی کنید از خوردنش چیزی محروم نکنید اب بیشتر بنوشید ورزش انجام بدین خواب منظم وبا کیفیتی داشته باشید

نرگس 1402/07/12

سلام من ۱۵ سالمه قدم۱۶۴ وزنم ۸۱ بخاطر کرونا خوردن خابیدن از ۴۹ رسیدم به اینی که هستم دکتر تغذیه رفتم رژیم های آنلاین گرفتم پورخوری عصبی که واویلااا مثل چی میخورم هرچیزی باشه حتی نون خالی هرچی باشگاه هم یه ماه رفتم بدنسازی دیگه راهم دور بود نتونستم برم میخورم ولی بدش عذاب وجدان میگیرم بنظرتون راه حلی هست تو این سن واقعا سخته این هیکل

کارشناس به اندام 1402/07/13

سلام عزیزم فقط با رژیم و ورزش میتونین وزن کاهش بدین هیچ راه دیگه ای نداره اگر پرخوری عصبیه برای ریشه یابی ودرمان با روانشناس تغذیه مشورت کنید

هانا 1402/07/11

تشکر از مطالب خوبتون ولی من قرص فلوکستین میخورم بیشتر اشتهام باز میشه. نمیدونم چیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/07/12

مرسی ازشما عزیزم بله بعضی از داروهای دسته افسردگی روی اشتها تاثیر داره کنار وعده ها سبزیجات واستفاده کنید

-احمد 1402/05/17

تشکر از مطالب خوب و دلچسپ شما

کارشناس به اندام 1402/05/18

سپاس ازهمراهی و حسن نظرتون عزیزم

-N 1402/03/04

من نه ماه رژیم گرفتم ۲۵کیلو کاهش وزن پیدا کردم و ثابت موندم همچیز و رعایت میکردم الان چهارسال گذشته و من نزدیک چهارماه هست که کنترلمو ازدست دادم و هی دائما دارم میخورم حتی وقتی گرسنمم نیست همش میگم ازفردا بعد فردا بدتر میخورم البته دلیلش و میدونم ساعت های غذام ریخته بخاطر شاغل شدنم ناهار و شام خیلی دیرمیخورم مثلا ساعت پنج ناهار ساعت نه شام و این بین من هله حوله میخورم دیگه نمیدونم چکارکنم دوکیلو اضافه وزن پیداکردم واین باعث شده اعتماد بنفسم و ازدست بدم .. لطفا راهنماییم کنید

کارشناس به اندام 1402/03/05

عزیزم جای وعده اصلی ومیان وعده رو تغییربدین ازسبزیجات بیشتری هم استفاده کنید

آوا 1402/02/06

سلام من ۱۶ سالمه و تقریبا ۵ ماه رژیم گرفتم ،وزنم ۶۹ بود،شدم ۵۷ ، بعد از اون که رژیم تثبیت گرفتم دیگه هیچ اختیاری روی خوردنم ندارم مثلا ۲ روز کنترل میکنم خودمو ولی بعدش پرخوری میکنم ، با اینکه سیرم ولی بازم میخورم تا اینکه واقعا معدم درد میگره ، هر کاری میکنم نمیتونم کنترل کنم خودمو ، الان توی ۴ ماه که رژیم تثبیت گرفته بودم از ۵۷ کیلو شدم ۶۴ کیلو واقعا نمیدونم چیکار کنم....

کارشناس به اندام 1402/02/07

سلام عزیزم باید ارومتر وزن و کم میکردین در وعده ها سبزیجات و پروتئین بیشتری استفاده کنید قبل هر وعده اب بنوشید تعداد وعده رو زیاد حجمشو کم کنید سرکه سیب به اندازه یک قاشق داخل اب بریزید قبل ناهار میل کنید زیره روی غذا بریزید اروم غذا بخورید

-معصومه 1402/02/01

سلام وقتتون بخیر من دارو اعصاب مصرف میکنم ۳۲ سالمه وزنم ۸۰ قدم ۱۶۵ ..جدیدن وقتی عصبی میشم به سمت غذا میرم خیلییی ناراحتم

کارشناس به اندام 1402/02/02

سلام عزیزم این داروها روی وزن واشتها تاثیر داره حتما به پزشکتون اطلاع بدین ازسبزیجات پروتئین ها دراین مواقع استفاده کنید

Zahra 1402/01/09

سلام روزتون بخیر من قبلا رژیم لاغری دکتر کرمانی رو تهیه کرده بودم بهش ام عمل کردم منتهی ۲ کیلو ام افزایش وزن داشتم بجای کاهش وزن و تماسی ام از طرف پشتیبانی نداشتم و نیاز داشتم راجب این موضوع مشاوره ای بگیرم پیام ام دادم اما تماسی گرفته نشد من رژیم دکتر کرمانی رو هنوزم خیلی قبول دارم ولی نظارتی ک انتظار داشتم رو ندیدم برای همین موضوع بعد از یک ماه دیگ انگیزه ای برای‌ گرفتن رژیم نداشتم و الان پرخوری عصبی گرفتم و روز به روز چاق تر میشم

کارشناس به اندام 1402/01/10

سلام وقت بخیر عزیزم روال پشتیبانی به این شکل هست که حین ثبت نام گزینش انتخاب بشه وپرداختی هم انجام بشه اگر فقط برنامه رو بگیرید تماس پشتیبان وندارین با رژیم وحجم کم غذاها وزن بالا نمیره مقدارها به نسبت قبل کم شده

لینا 1401/09/15

سلام من ۱۸ سن با وزن ۵۷.۵ با قد ۱۶۲ هستم من ۴ماه ورزش میکردم رژیم میگرفتم و زنم شده بود 45.3 الان شدید استرس دارم درست تمرکز نمی تونم بکنم ۱ ماه است من پرخوری کردم همیشه سیرم ولی بیشتر دلم می خواد غذا بخورم هروز می خواهم رژیم رعایت کنم صبحانه ،ناهار خوب پیش میره ولی شام بد جور پرخوری میکنم که حنا معده ام درد میگیره الان موندم چه کار کنم

کارشناس به اندام 1401/09/16

سلام دوست عزیز سعی کنید برای خودتون سرگرمی سالم درست کنید ورزش و پیاده‌روی کنید کلاس‌های آموزشی برید هر کاری کنید که برای خودتون مشغولیت سالم ایجاد کنید از یه روانشناس حتما کمک بگیرید

فاطمه 1401/02/14

سلام من ۱۴ سالمه ۱۷۰ قد و ۷۳ وزن خوابم خیلی بیش از حد زیاد شده و جدیدا یکهویی به سرم میزنه خیلی زیاد میخورم و بعدش هم اضطراب یا بهتره بگم عذاب وجدان میگیریم و هی میرم جلو آینه میبینم چاق شدم از خودم بیشتر بدم میاد و بیشتر میخورم انگار اختیارش دست من نیست موقع خوردن موقع خوردن حالم خوبه میتونم کل سفره رو بخورم اما بعدش نه

کارشناس به اندام 1401/10/16

سلام فاطمه خانم خواب زیاد روی اشتها ومتابولیسم تاثیر داره چکاب وبررسی لازم وانجام بدین برای رژیم اصولی هم میتونید روی لینک کلیک کرده وثبت نام انجام بدین

... 1401/01/28

سلام ببخشید من ۱۵ سالمه ۱۶۶ قدمه وزنم ۶۰‌ عه من‌دچار کم خوابی ام یعنی شبا نمیتونم‌راحت بخوابم و پر‌خوری عصبی دارم یعنی کل روز همه اش نیخوام برای اروم کردن خودم یه کاری انجام بدم. میخوام ۱۲ کیلو کم کنم میشه یه راه کاری بهم بدید؟

کارشناس به اندام 1401/01/29

سلام دوست خوبم با توجه به این که بی‌خوابی و پرخوری عصبی داری بهتره از یه رژیم اصولی کاهش وزن استفاده کنی که مناسب سن و شرایطت باشه پیشنهاد می‌کنیم از رژیم کاهش وزن کودک و نوجوان دکتر کرمانی استفاده کنی که تمام این خصوصیات رو داره برای دریافت این رژیم به این لینک مراجعه کنی

نگار 1400/12/16

سلام خسته نباشین دختری ۱۷ ساله هستم با قد ۱۶۷ و،وزن۵۳ نسبتا لاغرم ولی دائم در گیر رژیمم پرخوری عصبی دارم و یجوری که یه روزی چیزی نمیخورم و بعد واسه یه وعده غذایی تا ۱۰۰۰کالری هم مصرف میکنم بعد از اون عذاب وجدان میگیرم و استفراق عمدی میکنم به نظرتون بیماری بولیمیا نیاز به پزشک داره چون چند جا خوندم که درمانی نداره.

کارشناس به اندام 1400/12/17

سلام نگار جان علائمی که میگی شبیه بولیمیا هست میتونی به بخش روانشناسی سایت دکتر کرمانی هم سر بزنی و از اطلاعات خوب اون که مربوط به مشکل خودت هم هست استفاده کنی

مهتاب 1400/11/11

سلام میخواستم بدونم ایا پرخوری از عوارض واکسن کرونا هست یا ن ؟اگه هست تا کی ادامه داره؟ چون من از وقتی دز اول واکسن کرونای خودم رو زدم دچار این مشکل پرخوری شدم ممنونم میشم راهنماییم کنید چون هر دکتری رفتم از نظر جسمی و روحی و فکری شکر خدا هیچ گونه مشکلی در من پیدا نشده لطفا راهنماییم کنید باید چیکار کنم مشکلم حل با وجود اینکه ورزش هم میکنم ولی باز دو کیلو و نیم وزنم اضافه شده

کارشناس به اندام 1400/11/11

سلام مهتاب خانم عزیز عوارض واکسن کرونا هنوز مشخص نشده و این پرخوری شاید پرخوری عصبی هست یا دلایل دیگه ای ممکنه داشته باشه مثلا خوردن ویتامینها باعث افزایش اشتها میشه

مهتاب 1400/11/06

سلام خسته نباشید من مشکل پرخوری دارم دکتر تغذیه هم رفتم بهم گفتن سرکه سیب رو با یک لیوان آب ولرم استفاده کنم منم انجام دادم ولی متاسفانه هیچ تاثیری نداشته و توی این مدت نزدیک به دو کیلو و نیم اضافه کردم ممنون میشم راهنماییم کنید برای مشکلم همون طور که قبلا هم گفتم دکتر های دیگه هم رفتم ولی هیچ گونه تاثیری نداشتن ممنون میشم راهنماییم کنید

کارشناس به اندام 1400/11/07

سلام مهتاب خانم عزیز سرکه سیب یا دمنوش‌ها هیچکدوم تاثیر زیادی روی لاغری ندارن بلکه در کنار رژیم و ورزش میتونن کمک کننده باشن بهترین راه برای لاغری استفاده از یه رژیم درست و اصولی در کنار ورزشه

ف 1400/10/20

سلام خسته نباشید منم همین مشکلو دارم استرس دارم مشکل اعصابم دارم همیشه هم تو خونمون دعواس چیکار باید بکنم

کارشناس به اندام 1400/10/22

سلام دوست عزیز سعی کنید برای خودتون سرگرمی سالم درست کنید ورزش و پیاده‌روی کنید کلاس‌های آموزشی برید هر کاری کنید که برای خودتون مشغولیت سالم ایجاد کنید از یه روانشناس حتما کمک بگیرید

مهتاب 1400/10/20

سلام من با ورزش و چیزایی که باعث لاغری میشه تونستم نزدیک به 18کیلو وزن کم کنم ولی الا چندین ماه هست هر کاری میکنم وزنم زیاد پایین نمیاد راستش خیلی میخورم پیش چندین دکتر مثل دکتر غدد خون و زنان هم رفتم ازمایش دادم چیزیم نیست ولی همچنان مشکل پرخوری دارم فقط آهن بدنم کمی کمه میخواستم بدونم این پرخوری که دارم از آهن کم بدنمه یا دچار پرخوری عصبی شدم ممنون میشم راه حلی واسه پرخوریم بهم پیشنهاد کنید

کارشناس به اندام 1401/10/13

سلام مهتاب جان بعد از کاهش چندکیلو این حالت طبیعی هست وپیش میاد کم خونی و استرس وعصبی شدن هم موثره استرس وازبین ببرید درصورت نیاز حتما بادرمانگر مشورت کنید اب بیشتری بنوشید دروعده های خودتون پروتئین بیشتری رو بگنجانید کمبود اهن روبا تغذیه ومکمل درمان کنید

مهتاب 1400/10/20

سلام خسته نباشید من آدم چاقی بودم ولی تونستم با ورزش و چیزایی که باعث لاغری میشه نزدیک به 18کیلو وزن کم کنم ولی الا چند ماهی هست که خیلی میخورم چندین دکتر مثل دکتر غدد و دکتر خون و زنان هم رفتم ازمایش هم دادم شکر خدا هیچیم نیست ولی همچنان مشکل پرخوری رو دارم فعلا هم چون پیاده روی میکنم وزنم میشه گفت اصلا بالا نرفته فقط میخوام این مشکل پرخوری حل بشه ممنون میشم راهنمایم کنید

کارشناس به اندام 1400/10/22

سلام مهتاب خانم عزیز اگر پرخوریتون دلیل عصبی داره که باید ریشه یابی بشه و حل بشه ولی برای کاهش اشتها از راه‌کار‌هایی مثل استفاده از سرکه سیب می‌تونید استفاده کنید یک قاشق سرکه سیب رو داخل یک لیوان آب ولرم بریزید و به صورت ناشتا میل کنید باعث کاهش اشتها میشه

Na 1400/10/04

سلام خسته نباشید. من با کالری شمار زیره و رایگان تونستم توی هفت هشت ماه 25کیلو کم کنم ورزشم میکردم نزدیک هفت هشت ماهم بیشتر خودم و ثابت نگه داشتم .. اماالان چهارماه ک پنج کیلو ازوزنم برگشته بخدا هروزم ورزش میکنم بندازه ثابت بودنم میخورم اما نمیدونم وزنم کم نمیشه حداقل برگردم سر وزن خودم .. (بخاطر ی ماه مجبوربودم قرص ضدبارداری بخورم تشتهام و زیادکرد نسبت بشیرینی )توروخدا راهنمایی کنید چکارکنم ک وزنم کم بشه .. مشکل روحی گرفتم

کارشناس به اندام 1400/10/05

سلام دوست خوبم این که ما پیشنهاد میکنیم از یه رژیم اصولی که طبق برنامه پیش بره استفاده کنید به همین دلیل هست چون تنها با کالری شماری نمیشه وزن کم کرد و اگر هم از وزنتون کم بشه دوباره برمیگرده به شرایط قبل پیشنهاد می‌کنیم از یه رژیم اصولی استفاده کنید و بعد از این که به وزن ایده‌آل رسیدید از رژیم تثبیت استفاده کنید اگر مایل به دریافت رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی هستید به این لینک مراجعه کنید

Ff 1400/08/15

سلام خسته نباشید من خیلی دوست دارم به وزن ایده آل ام برسم ولی همش رژیم می گیرم و بعد یه وعده رو مخالف رژیم ام می خورم بعد فکر می کنم همه چی تموم شده و تا آخر روز همش می خورم و باز دوباره وزن کم کرده رو بدست می یارم یه سال همش عین یه همستر چرخیدم باید چی کار کنم که دو چار زیاده روی نشم وقتی هم که زیاد می خورم بجایی که دیگه نخورم نا امید می شم و بیشتر می خورم

کارشناس به اندام 1400/09/07

سلام دوست خوبم راه‌کار‌های زیادی برای این‌‎که بتونید جلوی پرخوری رو بگیرید هست ما مقاله‌های متعددی در سایت دکتر کرمانی داریم برای دریافت این مقاله به این لینک مراجعه کنید