چرا داشتن ثبات برای کاهش وزن فوق العاده اهمیت دارد؟

تا به حال دقت کرده اید اخبار مربوط به سلامت چقدر غافلگیر کننده اند؟ حتی گاهی دنبال کردنشان نیز خسته کننده می شود و نمی توانیم سر دربیاوریم که آخر فلان کار را بکنیم یا نه. اما در این مقاله می خواهیم خیلی مختصر و مفید آنچه این مدت درباره کاهش وزن گفته شده را […]

چرا داشتن ثبات برای کاهش وزن فوق العاده اهمیت دارد؟ کاهش وزن ورزش
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3184

تاریخ انتشار

چرا داشتن ثبات برای کاهش وزن فوق العاده اهمیت دارد؟ کاهش وزن ورزش


چگونه بعد از 10 سال وزن خود را ثابت نگه داشتم؟ (مقاله صوتی)

تا به حال دقت کرده اید اخبار مربوط به سلامت چقدر غافلگیر کننده اند؟ حتی گاهی دنبال کردنشان نیز خسته کننده می شود و نمی توانیم سر دربیاوریم که آخر فلان کار را بکنیم یا نه. اما در این مقاله می خواهیم خیلی مختصر و مفید آنچه این مدت درباره کاهش وزن گفته شده را برایتان بگوییم تا دیگر در میان سیلی از مقالات مختلف احساس گم شدگی نکنید.

دقیقا آنچه نیاز دارید را به شما خواهیم گفت و همچنین نشان خواهیم داد که چگونه به انسانی شاد و سالم تبدیل شوید.

مسلما شنیده اید که کاهش وزن آهسته رمز کاهش وزنی مناسب و تثبیت وزن کم شده است. تحقیقات اخیر نیز نشان داده شروع کاهش وزن به صورت ثابت و پایدار بهترین روش برای انجام این کار است.

در این تحقیق محققان به مدت 24 ماه پیشرفت 183 داوطلب که همگی چاق یا دچار اضافه وزن بودند را دنبال کردند. نتیجه چه بود؟ شرکت کنندگانی که در طول چند هفته ابتدایی کاهش وزنشان بیشترین نوسان را داشت در پایان دوره دو ساله این تحقیقات بدترین نتیجه را گرفتند.

از سوی دیگر شرکت کنندگانی که در طول این دوره دو ساله برنامه ورزشی و غذایی را با ثبات ادامه دادند بهترین نتیجه را دریافت کردند و مشکلی نداشتند.

بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که سعی کنید الگوی غذا خوردنتان را یکسان نگه دارید، یعنی یک روز بیش از حد کم غذا نخورید که روز دیگر به ناچار دست به پرخوری بزنید.

انجام کارهایی مانند برنامه ریزی از قبل، آماده سازی غذا از روز قبل و کاهش تعداد دفعات غذا خوردن در رستوران که باعث می شود احتمال انتخاب های بد غذایی کاهش یابد و آن ثبات لازم برای بدست آوردن نتیجه مناسب را از دست ندهید. برنامه غذایی دکتر کرمانی این امکان را به صورت دو هفته ای و حتی روزانه در اختیارتان قرار می دهد.

همیشه این را به خاطر داشته باشید کاهش وزن چیزی نیست که بخواهید یک شبه به آن دست پیدا کنید بنابراین از کسی که تا روز پیش سه وعده سیر و پر به علاوه انواع میان وعده های پرکالری غذا می خورده، نمی توان انتظار داشت که از فردا میزان وعده ها را پایین بیاورد و یک سوم آنچه روز قبل می خورده را دریافت کند. بسیاری از ما شروع این چنینی داریم و انتظاری فراتر از توان بدن را به آن تحمیل می کنیم. به خاطر همین نوع فکر و انتظار غلط است که برخی وقتی از متخصص تغذیه برنامه غذایی دریافت می کنند اولین چیزی که به زبان می آورند این جمله است: من که قبلا از این هم کمتر می خوردم!

آهسته و پیوسته پیش رفتن خیلی بهتر از یک کاهش وزن ناگهانی و سپس بازگشت یا گیر کردن در همان وزن است. در مورد ورزش هم همین مورد صادق است حتما لازم نیست از فردا مانند یک قهرمان المپیک ورزش کنید. با شدت پایین شروع کنید و کم کم میزان شدت و زمان ورزشتان را افزایش دهید.

نویسنده: لیگی وینگوس

منابع:

Shedding Consistent Pounds Each Week Linked to Long-Term Weight Loss – http://drexel.edu/now/archive/2017/August/Consistent-Pounds-Shed-Leads-to-Weight-Loss/


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*