چرا نباید هرگز سیب هایی که پوستی درخشان دارند بخریم؟

چرا نباید هرگز سیب هایی که پوستی درخشان دارند بخریم؟ دیدن سیبی زیبا و درخشان که از دور برق می زند مطمئنا باعث می شود سریع یک کیسه از آن پر کنید و سپس با خود بگویید، این هم یک غذای سالم دیگر! اما باید به شما بگویم آن درخشش دلنشین و زیبایی که روی […]

چرا نباید هرگز سیب هایی که پوستی درخشان دارند بخریم؟ - 3 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 1758

تاریخ انتشار

چرا نباید هرگز سیب هایی که پوستی درخشان دارند بخریم؟

سیب

دیدن سیبی زیبا و درخشان که از دور برق می زند مطمئنا باعث می شود سریع یک کیسه از آن پر کنید و سپس با خود بگویید، این هم یک غذای سالم دیگر! اما باید به شما بگویم آن درخشش دلنشین و زیبایی که روی پوست سیب مشاهده می کنید همه چیز هست غیر از طبیعی، و با خرید آن در واقع هیچ لطفی به سلامت خود نمی کنید.
چیزی که می خورید از سیبی که به تازگی از درخت چیده شده فاصله ی زیادی دارد. تولید کنندگان در سیب ها از لاک جلا دهنده استفاده می کنند تا موم طبیعی میوه که هنگام شسته شدن از بین می رود را بازگردانند.
لاک جلا دهنده روکشی براق به میوه می دهد، که مانع کبود شدن پوست و بالا رفتن عمر پوسته می شود. اگر نمی دانید لاک جلا دهنده چیست اجازه دهید خیلی سریع معرفیش کنم: صمغی است که یک حشره به نام حشره لاک از خود ترشح می کند.
بر اساس مطالعه ای که توسط سرویس تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا روی پوست سیب انجام شد، مواد جلا دهنده ای که برای براق کردن آن استفاده می شود استفاده غیر غذایی دارند، استفاده هایی نظیر جلادهنده ی بدنه ی ماشین و کف زمین! موم کارنابوآ از حشره گرفته نمی شود بلکه آن را از پالم برزیلی می گیرند، اما با این حال باز هم استفاده های غیر غذایی دارد.

سیب

فراتر از لعاب لاک جلا دهنده، سیب پنج سال پشت سر هم به عنوان شیمیایی شده ترین میوه ها در آمریکا شناخته شده است.
سیب در صدر لیست آفت کش ها قرار دارد. حتی در سال 2012 یک نوع سیب آمریکایی در اروپا ممنوع شد چون تولید کنندگان آن نتوانستند ثابت کنند که سیب شان تاثیر منفی روی سلامت انسان ندارد.
واضح است که اگر بخواهید محصولی کاملا اورگانیک بخرید و یا میوه های فصل را استفاده کنید باید پول بیشتری بپردازید. اما در عوض می دانید که کیفیت میوه حفظ شده و بار سالمی برای بدنتان به همراه دارد. اگر مستقیم از کشاورز خرید می کنید می توانید از او بپرسید که برای پرورش میوه از چه موادی استفاده کرده.

سیب

در تحقیقی که امسال توسط سازمان بهداشت محیط زیست منتشر شد محققان متوجه شدند افرادی که غذاهای ارگانیک استفاده می کنند کمتر در خطر وجود اورگانوفسفر و آفت کش ها در بدنشان هستند.
اورگانوفسفر در سه سال اخیر شایع ترین آفت کش استفاده شده در آمریکا بوده است. سازمان بهداشت محیط زیست آمریکا این آفت کش ها را در سمی متوسط یا خیلی شدید دسته بندی کرده است. وقتی بحث سر غذا و سلامت باشد پولی که خرج می کنید ارزشش را دارد، به سلامتی خود اهمیت دهید.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*