چگونه اندامی زیبا و مناسب داشته باشیم؟

آیا خواهان شکمی صاف هستید اما نمی توانید به آنچه خواهانش هستید دست یابید؟ برای دستیابی به اندامی زیبا وعالی حرکات زیر می تواند مفید باشد. اگرشکمی شش تکه ای داشته باشید به شما کمک می کند که کمر و پاهای قویتری نیز داشته باشید. برای بدست آوردن شکمی صاف باید ماهیچه اصلی را تقویت […]

چگونه اندامی زیبا و مناسب داشته باشیم؟ - 2 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3135

تاریخ انتشار

چگونه اندامی زیبا و مناسب داشته باشیم؟ - 4 - - ورزش و سلامتی

آیا خواهان شکمی صاف هستید اما نمی توانید به آنچه خواهانش هستید دست یابید؟ برای دستیابی به اندامی زیبا وعالی حرکات زیر می تواند مفید باشد.

اگرشکمی شش تکه ای داشته باشید به شما کمک می کند که کمر و پاهای قویتری نیز داشته باشید. برای بدست آوردن شکمی صاف باید ماهیچه اصلی را تقویت کنید. بنابراین، ماهیچه های اصلی کجا هستند؟ ماهیچه های بزرگ و اصلی در شکم و پشت کمر شما قرار دارند.

چه در حال بازی تنیس باشید، یا اینکه می خواهید خودتان را به گوشه میز غذاخوری برسانید تا آن را پاک کنید و یا خودتان را بکشید تا به قفسه های بالایی کتابخانه برسید و یا خم شوید تا کودکی را در آغوش بگیرید، از ماهیچه های کوچک بدنتان استفاده می کنید تا خودتان را ثابت نگه دارید.حتی هنگام راه رفتن، قدرت ماهیچه های اصلی باعث می شود که شما قامتی استوار داشته باشید. بدیهی است ماهیچه های بزرگ پا تلاش میکنند تا بدن شما را به سمت جلو حرکت دهند. اگر ماهیچه های کوچک بین شانه و باسن در نیم تنه درگیر نشود، ماهیچه های اصلی نمی توانند فعالیت خود را به درستی انجام دهند . برای درگیر کردن ماهیچه های اصلی تصور کنید که ناف خود را به سمت کمرتان فشار می دهید . به کار گیری ماهیچه های اصلی، همه ماهیچه های شکمی را فعال میکند و آنها را درگیر می کند.

تمرینات زیر ماهیچه های شما را قویتر می سازد . از طریق این تمرینات ماهیچه های اصلی را درگیر کنید تا چربی های دور کمر خود را آب کنید.

تحت فشار قرار دادن شکم

بر روی یک زیر انداز به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و پاهای خود را به عرض باسن از هم جدا کنید. انگشت های دستتان را پشت گوش خود قرار دهید. و قسمت پایینی کمر خود را به روی زیر انداز فشار دهید. ناف خود را به سمت ستون فقرات به سمت داخل کشیده و هم سطح چانه نگه دارید.نفس عمیق بکشید و سپس هوا را آزاد کنید و به حالت اولیه خود برگردید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

پرس سینه

بر روی یک زیر انداز به پشت دراز بکشید. زانو را خم کنید و پاهای خود را به عرض باسن از هم جدا کنید. وزنه ها را در دست بگیرید( برای شروع از وزنه های نیم کیلویی تا 2 کیلویی استفاده کنید.) دستتان را به سمت بالای قفسه سینه بکشید. مچ دستهایتان را در حالتی نگه دارید که بتوانید پشت دستتان را ببینید. وزنه ها را به سمت قفسه سینه آورده و سپس بالا ببرید. به طوری که وزنه ها را به سمت بالا فشار دهید. و بازوها را به طور کامل بکشید. همانطور که وزنه ها را از قفسه سینه دور میکنید، ماهیچه های سینه را فشار دهید. این تمرینات را درهر زمانی که می توانید، چه در حالت نشسته و ایستاده ، زمان کار و یا بازی انجام دهید. در هدف خود ثابت قدم باشید و پشت کار داشته باشید.بدون شک به هدف خود که داشتن اندامی زیباست خواهید رسید .

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)

منبع: fitness4her

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-امیرحسین 1402/10/30

خیلی مفید بود اما رژیم غذای هم باید داشته باشیم یا نه هم این ورزش های که شما گفتید را انجام بدیم به تنهای به اندام زیبا میرسیم. یا باید رژیم غذایم داشته باشیم

کارشناس به اندام 1402/11/01

مرسی ازشما بله عزیزم باید رژیم غذایی هم داشته باشید