چگونه بفهمیم در خطر از حال رفتن قرار داریم؟

شاید تا به حال فیلم ها زیادی دیده باشید که در آن افراد ناگهان از حال می روند ممکن هم هست تا به حال خودتان از نزدیک چنین صحنه ای دیده باشید یا در بدترین حالت خودتان از هوش رفته باشید. بروز این نشانه ها از وقوع یک بیهوشی قریب الوقوع خبر می دهند. فهرست […]

چگونه بفهمیم در خطر از حال رفتن قرار داریم؟
4 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 4590

تاریخ انتشار

شاید تا به حال فیلم ها زیادی دیده باشید که در آن افراد ناگهان از حال می روند ممکن هم هست تا به حال خودتان از نزدیک چنین صحنه ای دیده باشید یا در بدترین حالت خودتان از هوش رفته باشید. بروز این نشانه ها از وقوع یک بیهوشی قریب الوقوع خبر می دهند.

سنکوپ چیست؟

بیهوش شدن ، که به آن سنکوپ هم می گویند ، زمانی اتفاق می افتد که مغز ناگهان به دلیل افت فشار خون یا ضربان قلب، کاهش شدید خون یا اکسیژن ( یا هر دو ) را تجربه می کند. ۳۵ درصد از افراد حداقل یک مرتبه بیهوش شدن را در زندگی خود تجربه می کنند چه به دلیل ریتم غیر طبیعی قلبی، گرمازدگی یا دیگر دلایل. این اتفاق برای افراد بالغ و هم کودکان ممکن است رخ دهد. نشانه های مربوط به غش کردن را بدانید تا از آسیب دیدگی های احتمالی پیشگیری کنید و مطمئن شوید یک مرتبه از هوش رفتن منجر به یک مسئله جدی پزشکی نمی شود.

احساس سر گیجه می کنید

اگر تا به حال شده که به علت سریع بلند شدن برای یک لحظه حس کنید سرتان گیج رفته یک ورژن خفیف از سنکوپ را تجربه کرده اید. وقتی دراز کشیده اید خون یکنواخت توزیع می شود و وقتی می ایستید خون به دلیل جاذبه به سرعت پایین می رود. وقتی می ایستید همینطور که خون از مغزتان دور می شود، فشار خونتان می افتد و احساس سرگیجه می کنید. اگر بیشتر مواقع هنگامی که روی پا می ایستید احساس سرگیجه می کنید، توصیه می شود قبل از اینکه بلند شوید عضلات پایین تنه خود را منقبض کنید از جمله ران ها، ماهیچه های ساق پا و عضلات باسن. این کار خون را به قسمت بالایی بدن پمپاژ می کند و از افت فشار سریع خون هنگام برخاستن جلوگیری می کند. احساس بیهوشی می تواند نشانه این باشد که زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفته اید.

در مقابل چشم های خود لکه هایی می بینید

چشم ها می توانند اولین نشانه ها را که در حال غش کردن هستید بروز دهند. چون تخم چشم تحت فشار است، وقتی خون پایین می رود رگ های خونی دور آن اولین جایی است فروکش می کنند. اگر در مقابل چشم خود لکه یا نور درخشانی دیدید، دراز بکشید یا بنشینید و سر خود را بین زانوها قرار دهید. این کار جریان خون را مستقیم به مغز بر می گرداند. همچنین اگر هوشیاری تان را از دست دهید از سر و گردنتان محافظت می کند…

4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-مینا 1402/11/11

من صبح که پا میشم درس بخونم احساس خواب ندارم ولی یدفعه متوجه میشم که چشن بسته هست و کلا نمی دونم چیشد فقط درس خوندن یادم میاد اوایل فکر میکردم که خواب میبره ولی آبان دقت می‌کنم بعد از اینکه چشام باز میکنم احساس خواب ندارم من خواستم من هرروز از هوش میرم؟ یا یک مشکل دیگه ای هست ؟

کارشناس به اندام 1402/11/12

عزیزم بنظرخواب وخستگیه زیاده بیدار که شدین احساس گیجی سردرد سرگیجه باشه باید بررسی کرد

جعفری 1395/06/02

مقاله خوبی بود . تشکر از شما و سایت بدونیم