چگونه در زمان صرفه جویی کنیم، به تناسب اندام برسیم و در زندگی پیروز شویم

فهمیدم خیلی سرتان شلوغ است، اصلا وقتش را دارید که این مقاله را تا آخر بخوانید یا خیر؟ همین الان که این کلمات را می خوانید شاید ذهنتان درگیر بسیاری از کارها باشد که امروز باید انجام شوند. این حس را می فهمم، گاهی آنقدر احساس ناتوانی می کنیم که دیگر می خواهیم همه چیز […]

چگونه در زمان صرفه جویی کنیم، به تناسب اندام برسیم و در زندگی پیروز شویم - 2 - تناسب اندام - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 3195

تاریخ انتشار

چگونه در زمان صرفه جویی کنیم، به تناسب اندام برسیم و در زندگی پیروز شویم - 4 - تناسب اندام - برنامه ریزی رژیم
فهمیدم خیلی سرتان شلوغ است، اصلا وقتش را دارید که این مقاله را تا آخر بخوانید یا خیر؟ همین الان که این کلمات را می خوانید شاید ذهنتان درگیر بسیاری از کارها باشد که امروز باید انجام شوند. این حس را می فهمم، گاهی آنقدر احساس ناتوانی می کنیم که دیگر می خواهیم همه چیز را رها کنیم. من درس می خوانم، ورزش می کنم، وزنه می زنم و در کنار این کارها خودم را هم دارم.این واقعا دیوانه کننده است، صبحانه خوردن بدون اینکه روی صندلی بنشینم برایم آسان شده است. هر شب در حالی که چشمهایم التماس می کنند کمی بخوابم به صفحه رایانه یا گوشی همراهم نگاه می کنم و وقتی هم می خوابم کمی بعد بیدار می شوم چون باید دوباره به کارهایم برسم. همه اینها چطور ممکن است؟ امروز شما را دعوت می کنم که چند دقیقه کنار من بنشینید. قسم می خورم ارزش وقتی که می گذارید را دارد. در واقع امیدوارم خواندن این مقاله سبب شود در طولانی مدت برای خود در زمان صرفه جویی کنید.

اهدافتان چیست؟

روی یک یا دو مورد از بزرگترین هدف هایتان تمرکز کنید. چه چیزی است که می خواهید انجام دهید؟ به انجام رساندن؟ تبدیل شدن؟ می خواهید دو کیلومتر بدون اینکه خسته شوید بدوید؟ شلوار جین با سایز کمتری بپوشید؟ یادداشت کنید. برای خودم، یکی از اهدافی که این چند ماه داشتم این بود که با وزنه 102 کیلویی کار کنم. همیشه به همه می گفتم: ” تا فلان زمان به این هدف می رسم و آن روز تماشایی خواهد بود ” بد جور دنبال رسیدن به این هدف بودم. هدف دیگرم این بود که سرعتم در دویدن را بیشتر کنم.

 

رفتار خود را بررسی کنید

متوجه کارهایی که می کنید باشید. حتی اگر لازم بود یادداشت کنید. آیا تمریناتی را انجام می دهید که به تناسب اندام رسیدنتان کمک می کند؟ هر چند وقت بدون اینکه متوجه شوید دستتان به طرف شیرینی هایی که روی میز است می رود؟ آیا در باشگاه پشتکار دارم؟ باید چک کنم آیا قبل از ورزش خوب گرم می کنم؟ اوووووم….! آیا غذای درستی خوردم؟ شاید آیا به اندازه غذا خوردم؟ تقریبا آیا به اندازه خوابیدم؟ خوابیدم اصلا؟

 

آیا رفتارتان با هدفی که دارید مطابق است؟

گاهی تمام چیزی که نیاز است توجه به رفتارهای روزانه است که آیا با اهداف بلند بالایی که دارید هماهنگ هستند یا خیر. شاید دلیل نرسیدن به هدف این است که رفتارتان کمکی به پیشبردتان نمی کند، بلکه بدتر به عقب رفتید. من به آن اندازه که بتوانم استراحت کافی داشته باشم کالری مصرف نمی کردم به همین دلیل در طول روز برای ورزش نیروی کافی نداشتم.

این را هم بگویم من شش روز در هفته ورزش می کنم اما با این وضعیت مقدار ورزشم زیاد بود. در کنار ورزش کارهای خانه، کار بیرون و کلی استرس دیگر نیز وجود داشت. برای مقابله با همه اینها همیشه سعی می کردم با انجام چند کار کنار هم بهترین باشم اما این تلاش برای بهترین بودن در آخر به متوسط بودن می رسید. آیا با متوسط بودن، من یا شما می توانیم به اهداف اصلی خود برسیم؟

 

آیا اهداف با یکدیگر تناقض دارند؟

برایتان مثال می زنم فرض کنید فردی می خواهد تمرین کند تا وزنه ای 100 کیلویی را بلند کند و از طرف دیگر می خواهد دونده سرعتی نیز باشد اما این اهداف با هم قابل دسترس نیست! بسیاری از ما نیز در هدف گذاری درگیر چیزی شبیه به این مثال هستیم. برای رسیدن به هدف اصلی گاهی باید هدف دیگری را فدا کرد. اگر می خواهم سریع بدوم پس باید سبک باشم، اگر می خواهم وزنه بزنم پس باید عضله بسازم.

 

حذف موارد اضافی و اولویت بندی

باید قیچی به دست بگیریم و موارد اضافی زندگی خود را حذف کنیم. همینطور که لیست کارهایی که انجام می دهید را مرور می کنید از خود بپرسید ” این کار کمک می کند به جایی که می خواهم برسم؟ ” اگر فهمیدید کاری در تضاد با هدفی که دارید است باید به این فکر کنید که چرا هدفی که در نظر دارید باید در اولویت باشد. آیا این کار را برای خودتان انجام می دهید یا شخصی دیگر؟ از موفقیت می ترسید؟ شاید وقت آن رسیده که اهداف خود را دوباره ارزیابی و اولویت بندی کنید. گاهی فقط کمی توجه کافیست، سپس هر چیز را سر جای خود بگذارید. چه چیزی به صدر لیست اولویت ها می رود؟ چه چیزی به بعد واگذار می شود؟

 

تمرکز جدید

فکر کنم این پیام آخر باشد، تمرکز کامل کمک می کند زندگی بهتری داشته باشید. وقت آن رسیده که دیگر از حواس پرتی ها خلاص شویم و رفتار ها و عادات جدید را وارد لیست کارهایمان کنیم و روی آنها تمرین کنیم. چشم به هدف خود بدوزید و اجازه ندهید هیچ کس و هیچ چیز جلوی رسیدن به آن را بگیرد. برای خود سیستم حمایت ایجاد کنید که در مواقع ضعف کمک می کند موفقیت ها را با خود جشن بگیرید. رژیم می گیرید که زندگی سالم تری داشته باشید؟به همه بگویید. می خواهید مرتب یوگا تمرین کنید؟ سعی کنید یک یا دو همراه داشته باشید تا تشویق شوید.

هدف خود را به دنیا نشان دهید! تصمیم بگیرید تمام توجه خود را به سمت آنچه می خواهید منعطف کنید. وقتی ورزش می کنید فکرتان روی ورزشی که انجام می دهید  باشد، اجازه ندهید ذهنتان به سمت بحثی که امروز صبح داشتید یا به سمت دیگر مشکل ها برود. فعلا روی کاری که می کنید تمرکز کنید بعدا می توانید روی دیگر موارد فکر کنید. هر کاری بخواهید مثل وزن کم کردن، خواندن کتابی که همیشه دوست داشتید بخوانید، درس خواندن و پیشرفت در کار و … می توانید انجام دهید. همه این موارد قابل دسترس است تنها کافیست مقداری برنامه ریزی داشته باشید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*