عمل اسلیو معده چگونه انجام می‌شود؟ | عوارض بلندمدت این عمل

عمل اسلیو معده به یکی از روش‌های جایگزین رژیم لاغری و ورزش تبدیل شده است؛ اما آیا این عمل در کاهش وزن پایدار موثر است؟ چاقی از مشکلاتیست که اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند. چاقی نه تنها ظاهر خوشایندی به فرد نمی دهد بکله سبب بروز بیماری‌هایی چون دیابت نوع 2، فشارخون بالا، […]

عمل اسلیو معده، نوعی روش لاغری است که در آن بخش زیادی از معده برداشته می‌شود.
4.4 از 5

زمان مطالعه 18 دقیقه

تعداد بازدید 66645

تاریخ انتشار

عمل اسلیو معده به یکی از روش‌های جایگزین رژیم لاغری و ورزش تبدیل شده است؛ اما آیا این عمل در کاهش وزن پایدار موثر است؟ چاقی از مشکلاتیست که اکثر افراد جامعه با آن درگیر هستند.

چاقی نه تنها ظاهر خوشایندی به فرد نمی دهد بکله سبب بروز بیماری‌هایی چون دیابت نوع 2، فشارخون بالا، بیماری قلبی و … می شود.

بنابراین افراد به دنبال روش هایی برای کاهش وزن سریع مثل گن‌های لاغری، سونای لاغری، گوشواره لاغری و … می‌روند. جراحی اسلیو معده یکی از سریع ترین آنهاست.

در این مقاله آنچه یک فرد باید از عمل اسلیو معده انتظار داشته باشد را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید.

عمل اسلیو معده چیست؟

در عمل اسلیو معده جراح، حجم معده را در حدود 15 درصد نسبت به قبل کوچک‌تر می‌کند. بنابراین فرد سریع‌تر احساس سیری می‌کند و مشکل پرخوری برطرف می‌شود.

بعد از انجام عمل جراحی فرد باید رژیم بسیار محدودی را دنبال کند تا بدن ریکاوری شود و به سایز جدید معده عادت کند. در ادامه نکات مهم اسلیو معده را می‌خوانید:

  • اسلیو در انگلیسی به معنای آستین است و به این دلیل نام این جراحی اسلیو معده است که پس از آن معده به شکل آستین در می‌آید.
  • کاهش سایز معده پرخوری را برای فرد دشوار می‌کند اما با ین حال باز هم امکان افزایش وزن وجود دارد.
  • موفقیت این جراحی بستگی به قدرت اراده فرد برای دنبال کردن سبک زندگی سالم دارد.
  • در عمل جراحی اسلیو معده، جراح با حذف مقدار زیادی از معده آن را به شکل یک آستین در می‌آورد.
  • این عمل برگشت ناپذیر است و فرد 60 درصد از وزن اضافی بدن‌اش را از دست می‌دهد.
  • با انجام این عمل، بدن قابلیت تولید هورمون گرسنگی (گرلین) را از دست می‌دهد.
  • رژیم اسلیو معده برنامه چند مرحله‌ای است که فرد را برای جراحی آماده و بعد از آن ریکاوری می‌کند.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می‌شود؟ | عوارض بلندمدت این عمل - 5 - عمل اسلیو معده - رژیم لاغری

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یک روش موثر برای کاهش وزن است که با تکنیک‌های لاپاراسکوپی انجام می‌شود. امروزه اکثر جراحی‌های لاغری با دوربین و ظروف لاپاراسکوپی انجام می‌شود که به این معنی است که بیمار برای مداخله جراحی خود نیازی به برش دادن ندارد.

  • مداخله جراحی کمتر از یک ساعت طول می کشد و مدت اقامت پس از عمل در بیمارستان یا کلینیک برای اکثر بیماران یک شب است.
  • بیمارانی که تحت عمل اسلیو معده قرار می‌گیرند، باید حداقل 3 هفته پس از عمل خود استراحت کنند. پس از این مدت، می‌توانند با مراقبت مناسب و رعایت رژیم بعد از عمل اسلیو، به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.
  • بیماران پس از یک سال پس از جراحی اسلیو معده، یک سوم وزن بدن خود را از دست می‌دهند، اما ممکن است تا 6 ماه شاهد تغییرات عمده‌ای باشند.
  • با جراحی اسلیو معده، احساس گرسنگی و اشتها کاهش می‌یابد. با این روش، سطح گرلین پلاسما به طور قابل توجهی در اوایل دوره پس از عمل کاهش می‌یابد و سال‌ها پس از جراحی به طور مداوم پایین می‌ماند.
  • 85 درصد از بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) پس از کاهش وزن ناشی از گاسترکتومی اسلیو بهبود می‌یابند.
  • این روش می‌تواند درد مفاصل ناشی از اضافه وزن را نیز تسکین می‌دهد.

عوارض اسلیو معده

عمل اسلیو معده دو نوع عوارض سریع و مزمن دارد. عوارض سریع آنهایی هستند که در فاصله کوتاهی بعد از عمل جراحی خود را نشان می‌دهند اما عوارض مزمن آنهایی هستند که به مرور زمان و شش ماه پس از جراحی مشخص می‌شوند.

عوارض سریع شامل خون‌ریزی، درد و لخته‌های خون می‌شود؛ حتی ممکن است عفونت و مرگ با عمل اسلیو معده اتفاق بیفتد.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می‌شود؟ | عوارض بلندمدت این عمل - 7 - عمل اسلیو معده - رژیم لاغری

عمل جراحی اسلیو معده یک جراحی نوظهور است و پژوهش‌ها برای اثبات سالم بودن یک روش به سال‌های سال زمان نیاز دارند.

بنابراین در حال حاضر نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که برای مدت بسیار طولانی این عمل را انجام داده و مشکلی هم برایش پیش نیامده باشد.

عوارض و مشکلاتی که در ادامه گفته می‌شود نیز محدود به همین چند سال است و ممکن است در آینده به تعداد آنها اضافه شود.

شکست اولیه در کاهش

این عارضه یک مشکل جدی است و زمانی خود را نشان می‌دهد که جراحی برای کاهش وزن بی‌فایده بوده است.

ممکن است کیسه یا آستینی که معده به آن شکل درآمده خیلی بزرگ باشد، بنابراین بیماری که دستورات رژیمی را رعایت نکند و یا دیگر مشکلات را داشته باشد نتیجه‌ای نخواهد دید.

عوارض ناشی از عمل اسلیو معده شامل خفیف تا تهدید‌کننده جان بیمار می‌شود.

عوارض ناشی از عمل اسلیو معده شامل خفیف تا تهدید‌کننده جان بیمار می‌شود.

عدم تحمل غذاها

یکی از ویژگی‌های عمل اسلیو معده آن است که بیمار مدتی پس از عمل همه غذاها را می‌خورد اما در دیگر عمل‌های تهاجمی کاهش وزن فرد مجبور است برخی از گروه‌های غذایی را محدود کند. اما این بدان معنا نیست که بدن می‌تواند همه غذاها را تحمل کند.

انشعاب اسلیو

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، آستین یا کیسه‌ای که معده به آن شکل درآمده بسیار کوچک است طوری که تنها نصف فنجان غذا را در یک مرتبه در خود نگه می‌دارد.

بعد از گذشت زمان این پاکت کش می‌آید و غذای بیشتری را در خود جای می‌دهد. این یعنی بعد از مدتی غذای بیشتری می‌خورید و ممکن است کاهش وزن متوقف شود و حتی شاهد افزایش وزن خود باشید.

سوهاضمه و مشکلات گوارشی بخشی از عوارض عمل اسلیو معده است.

سوءهاضمه و مشکلات گوارشی بخشی از عوارض عمل اسلیو معده است.

سوء هاضمه

 ناراحتی معده یا سوء هاضمه بعد از عمل اسلیو معده به مراتب بیشتر خواهد شد.

انتقال اعتیاد

این پدیده‌ای است که در بعضی افراد اتفاق می‌افتد و فرد با غذا خوردن آرام نمی‌شود. بنابراین فرد بعد از یک روز شلوغ کاری نمی‌تواند به خانه بازگردد و یک دل سیر بستنی بخورد چون معده گنجایش‌اش را ندارد، بنابراین بعضی در خطر دیگر اعتیادها مثل اعتیاد به الکل، مواد مخدر و حتی اعتیاد به نزدیکی قرار می گیرند که به معده‌شان مربوط نمی‌شود.

انسداد معده

انسداد معده با نام زخم معده شناخته می‌شود و بعد از عمل اسلیو معده احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد. این مشکل بعد از اینکه بیمار خونریزی را تجربه می‌کند از طریق آندوسکوپی شناسایی می‌شود.

یکی از مهمترین مشکلات عمل اسلیو معده، انسداد دستگاه گوارش و آسیب معده است.

یکی از مهمترین مشکلات عمل اسلیو معده، انسداد دستگاه گوارش و آسیب معده است.

حالت تهوع

حالت تهوع از مشکلات بسیار شایعی است که افراد پس از عمل اسلیو معده با آن درگیر می‌شود. برای بسیاری بعد از ریکاوی از عمل این مشکل نیز کاهش می‌یابد. اما برای بعضی نیز این مشکل تا ماه‌ها و حتی طولانی مدت ادامه پیدا خواهد کرد.

سنگ کیسه صفرا

بروز مشکل سنگ کیسه صفرا پس از عمل اسلیو معده بیشتر می‌شود و بیماران زیادی این مورد را گزارش کردند. با این حال خانم‌های بالای 40 سال که دچار اضافه وزن هستند چه عمل اسلیو انجام داده باشند چه خیر بیشتر در خطر سنگ کیسه صفرا قرار دارند.

اسهال

اسهال در برخی از بیماران  مشکل بسیار جدی است که پس از جراحی ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که اسهال برای طولانی مدت ادامه داشت، باید جلوی آن را بگیرید تا از کم آبی و سوء تغذیه پیشگیری شود.

احتیاج به مکمل های تغذیه ای

بسیاری از افرادی که تحت عمل اسلیو معده قرار می‌گیرند، پس از جراحی باید به مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین و مواد معدنی بپردازند.

بر خلاف دیگر جراحی‌های تهاجمی معده، در عمل اسلیو تغییری در نحوه جذب مواد مغذی پیش نمی‌آید اما پایین آمدن شدید مقدار غذا خوردن موجب کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌شود.

بازگشت وزن

 یکی از مشکلات نگران کننده این است که پس از عمل جراحی و کاهش وزن دوباره وزن فرد بازگردد. وزنی که بعد از عمل جراحی کم می‌کنید ممکن است پس از سه سال به به مرور دوباره بازگردد.

در واقع اگر پس از عمل اسلیو معده عادات خود را تغییر ندهید ممکن است به سادگی وزن کاهش داده را باز گردانید.

بازگشت وزن، یکی از عوارض مهم عمل اسلیو معده است.

بازگشت وزن، یکی از عوارض مهم عمل اسلیو معده است.

بازگشت ناپذیری

یکی از موارد قابل تامل این نوع رژیم غیر قابل بازگشت بودن آن است. بنابراین اگر مشکلی برایتان پیش بیاید راه بازگشتی در کار نیست.

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده، به دلیل عوارض بالای این نوع جراحی لاغری است؛ اما نکته قابل تامل این است که اسلیو معده قابل برگشت نیست و برای همیشه بخشی از معده خود را از دست می‌دهید.

کاهش وزن کمتر نسبت به دیگر عمل‌های لاغری

در عمل اسلیو معده، نسبت به دیگر جراحی ها انتظار کاهش وزن نداشته باشید و بیشتر وزن پس از عمل جراحی کم خواهد شد.

دیگر عوارض جراحی اسلیو معده نیز شامل دیابت، فشار خون، افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، شل شدگی پوست، فتق انقباضی و چسبندگی معده می‌باشد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده هستند؟

بیماران با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از 40 واجد شرایط عمل اسلیو معده هستند. بیمارانی که BMI بالاتر از 35 دارند، در صورتی که دارای دو یا چند وضعیت تهدید کننده زندگی باشند که با چاقی مرتبط است، مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2، دیس لیپیدمی یا موارد دیگر نیز ممکن است واجد شرایط باشند.

کاندیدهای جراحی اسلیو معده علاوه بر عمل باید تمایل داشته باشند عادات خود را به سمت یک سبک زندگی سالم تغییر دهند که شامل ورزش و رژیم غذایی متعادل است.

آنچه از مقاله عمل اسلیو معده آموختیم:

عمل اسلیو معده یکی از پرخطرترین عمل‌های جراحی کاهش وزن است که در سال‌های اخیر باب شده است اما میزان عوارض بلند مدت آن بالا است و به تمام افراد توصیه ‌نمی‌شود. به ویژه آنکه این جراحی، غیر قابل بازگشت است و فرد ممکن است بعد از عمل پشیمان شود. بهتر است برای کاهش وزن و جلوگیری از استپ وزنی، از یک رژیم لاغری استاندارد و اصولی پیروی کنید تا سلامت‌تان تضمین شود.

4.4 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
فری 1402/11/09

عوارض زیاد داره همین دوروز پیش یکی از دوستام متولد 71 بود بخاطر عوارض بعد عمل اسلیو مرد بیچاره مادرش

-حسام 1402/05/14

سلام دوستان ازتون خواهش میکنم به عمل اسلیو حتی فکر هم نکنید من انجام دادم و ازون روز تمام زندگیم به جهنم تبدیل شده وقت غذا خوردنم گریه م میگیره نمیتونم غذای مورد نیاز بدنم رو تامین کنم بی حالی کم خونی بی خوابی هزار مرض دیگه گرفتم تورو خدا اینکارو نکنید شاید بگید دکتر خوبی نداشتم ولی پیش دکتری عمل کردم که جز ۳ نفر برتر ایران هستش تو جراحی لطفا لطفا لطفا این کارو نکنید من حاضرم الان ۵۰۰ میلیون هزینه کنم مثل قبل چاق و مزخرف باشم تا اینطوری مثل مرده ها زندگی کنم

مریم 1401/03/18

من پنج سال و نیم پیش این عمل رو انجام دادم تا دوسال همه چیز خوب بود و از ۹۷ به ۷۰ رسیدم ولی کم کم اضافه وزنم شروع شد تا به امروز که دوباره ۸۷ کیلو شدم .نمی‌دونم چیکار کنم آیا باید پی مناسب من هست ،یا رژیم کتوژنیک با پیکر تراشی و البته اینکه من کیسه صفرا ندارم و به علت مشکلات بی خوابی و مسایل افسردگیم آلپ ازورام مصرف میکنم ممکنه منو راهنمایی کنید؟ آیا اضافه وزنم به آلپرازولام مربوطه؟, و همچنین مصرف سیگار دارم.لطفا به من بگید باید چیکار کنم و چطوری به سلامت جسم و وزن اولیه م برسم

کارشناس به اندام 1401/10/16

مریم جان کتوژنیک برای شمامناسب نیست پیکرتراشی و...وقتی به وزن برسی موضعی اضافه ای باشه میتونی انجام بدین اول باید رژیم بگیرید بله دادوی افسردگی روی اشتها و وزن اثر دارن سیگارمتابولیسم ومختل میکنه اول وزن وکاهش بدین بعد سیگار و ترک کنید برای رژیم روی این لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

دکتر قدسی 1400/06/30

عمل های جراحی پر تهاجم به عنوان آخرین گزینه ممکن باید در نظر گرفته بشن، برای مثال عمل اسلیو معده تنها در صورت بالا بودن بیش از حد BMI باید انجام بشه و بهتر هست که در صورت پایین بودن شاخص توده بدنی بهتر هست که از خدماتی مثل رژیم های دکتر کرمانی استفاده کنید.

کارشناس به اندام 1400/07/20

سلام دوست عزیز بله دقیقا همینطوره

سولماز 1400/06/02

من bmi بالای ۴۰ رو قبول ندارم اگه فرد بدن سالمی داره تا bmi ۳۰ رو داشت باید عمل کنه اینطوری نه پوست شل میشه نه صورت فرد داغون میشه

کارشناس به اندام 1400/06/13

سلام سولماز خانم عزیز راه حلهای اینچنینی برای همه راهکار مناسبی نیست

دکتر غلامی 1400/05/03

مطلب بسیار پرباری بود. اعمال جراحی تهاجمی مانند اسلیو گاسترکتومی قطعاً آخرین گزینه بوده و فقط برای بیمارانی که هیچ راه درمانی دیگری برای آن ها وجود ندارد توصیه می شود.

فاطمه محمدی 1400/02/23

سلام منی که همه راه رو رفتم فایده نداره با بی ام ای ۳۹ چکار کنم

کارشناس به اندام 1400/03/11

سلام دوست عزیز ما رکوردداران زیادی با همین وزن داشتیم که تونستن با رژیم خودشونو لاغر کنن لطفا به این لینک مراجعه کنید

مهدي 1400/01/28

من همه ي پيام ها رو هيچ كدوم ننوشتون كه عزيزشون رو از دست دادن در جراحي اسليو معده، احتمال مرگ هر انسان بر اثر اين عمل كمتر از نيم درصد تو دنيا گزارش شده بنده مطالعه و تحقيق كردم و تقريبا ٢٠درصد از اين مقاله ي بلند پايه تون درست بوده. چقدر نگاه كاسبكارانه اي دارند آقاي دكتر ماشالا. بنده خودم ١٢٠ كيلو وزن دارم و قدم ١٨٥ هستش و ارديبهشت وقت عمل دارم. مطالبتون رو خوندم حالم بد شد خالي از صداقت

کارشناس به اندام 1400/02/22

سلام دوست عزیز شما میتونید برای تایید صحت این موضوع به کامنتهایی که در پایان همین مطلب گذاشته شده مراجعه کنید

منا 1400/01/18

سلام یکی از اقواممون این عمل رو انجام دادن،دچار انسداد معده شدن و هر چی میخورن باید بالا بیاره تا آروم بشه چون غذا وارد روده نمیشه،چند بار بالن زدن ولی بازم برمیگرده و گفتن باید جراحی بشه و نصف معده که مشکل داره برداشته بشه ،خیلی پشیمونه که این کار رو انجام داده ،خواهش میکنم به خودتون آسیب نزنید

رکسانا 1399/11/01

سلام من 21 سالمه 96.6 کیلوگرم وزنم و قدم 163 هستش بنظرتون عمل اسلیو برای من مناسب هست؟ و اینکه آا برای افرادی که تا به حال زایمان نداشتن این عمل مشکلی نداره؟

کارشناس به اندام 1399/11/14

دوست عزیزف ما به هیچ وجه عمل یا مصرف دارویی رو پیشنهاد نمی کنیم. حتی بعد از عمل اسلیو هم باید در تغذیتون مراعات کنید. بهتره با یک برنامه غذایی اصولی پیش برید. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

Elina 1398/12/29

سلام من ۱۵سالمه ۱۰۰ کیلو و قد ۱۶۰ این عمل مناسب من هست؟ میتونم با شرایطش کنار بیام ولی مناسبه؟

کارشناس به اندام 1399/05/21

دوست خوبم، ما مصرف قرص و عمل رو به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم . توصیه می کنیم برا ی رسیدن به وزن دلخواهتون و کاهش وزن از یه برنامه رژیم اصولی و مناسب استفاده کنید برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.

مریم 1398/11/14

سلام و وقت بخیر .من قصد انجام عمل اسلیو معده رو دارم . اما چون چند سال پیش مادرم بعلت سرطان معده فوت کرده . با لحاظ کردن عوامل ژنتیک و وراثت . بنظرتون این کار خطری نداره؟ با تشکر

کارشناس به اندام 1398/11/17

سلام و روز بخیر. دوست عزیز این مورد ارتباطی با ژنتیک نداره اما لازم به ذکره که ما این عمل رو به دلیل ریسک های زیاد توصیه نمی کنیم. تنها افرادی که BMI بالای 35 دارن مجاز به عمل هستن که اون هم باز با قبول ریسک و با انتخاب خودشون می تونن این کار رو انجام بدن. توصیه می کنم کامنت هایی که دوستان در انتهای این مطلب گذاشتن رو مطالعه بفرمایی و بعد تصمیم بگیرید. موفق و سالم باشید.

لیلی 1398/11/09

وقتی عمل اسلیو انجام میدیم چرا نمی تونیم سیگار بکشیم ؟

کارشناس به اندام 1398/11/12

سلام و روز بخیر. دوست عزیز افرادی که قصد انجام عمل سلیو دارند بهشون توصیه می شه که قبل و بعد از عمل از مصرف سیگار پرهیز کنن و اما دلیلش چیه؟ خطر ابتلا به عوارض بی حسی قبل و بعد از عمل در افراد سیگاری بسیار بیشتر هست و بعد از عمل هم موجب می شه که زخم ها دیرتر ترمیم بشن.

katy 1398/11/09

متاسفانه بدترین عمل موجود هست تا زمانی‌که شخص با اراده میتونه وزن کم کنه چه دلیلی بر ناقص کردن خودش داره؟ مادر من این عمل رو‌۴ سال پیش انجام داده نه تنها وزنش بیشتر شده بلکه درد های شدید معده داره که غیر قابل تحمله، دستی دستی خودشو ناقص و معدشو حساس کرده، هرگز این اشتباه رو نکنید شاید ۱-۲ سال اول همه چی عالی پیش بره و کاهش وزن داشته باشید ولی در طولانی مدت عوارض وحشتناکی داره

کارشناس به اندام 1398/11/10

بسیار ممنون از شما که نظرتون رو برای ما به اشتراک گذاشتید. امیدواریم دوستان عزیز ما تا وقتی با رژیم و ورزش می تونن سلامتیشون رو تضمین کنن خودشون رو به تیغ جراحی، ریسک ها و عوارض بعد از اون نسپارن.

سحر 1398/10/23

سلام . مادرمن 116کیلو وزن داره 56 ساله اس و درد شدید کمر و زانو داره و پزشک ارتوپد ، جراحی دیسک کمر و تعویض مفصل برای مادرم تجویز کردن و گفتن باید حداقل 30کیلو وزن کم کنه بعد جراحی کنم . پیشنهاد دادن اسلیو معده انجام بده .آبا این عمل برای مادرم کارساز خواهد بود یا نه؟؟

کارشناس به اندام 1398/11/13

دوست عزیز عمل اسلیو رو به عنوان آخرین راه درمان چاقی باید در نظر گرفت اغلب به افرادی که اصلا با رژیم نمی تونن وزن کم کنن و BMI بالاتر از 35 دارن گفته می شه که عمل اسلیو انجام بدن. اما بدون شک این عمل ریسک های خودش رو داره بنابراین با قبول تمام خطرات و ریسک هایی که ممکنه برای یک نفر به وجود بیاره تصمیم گیرنده ی نهایی خود مادرتون هست که با چه روشی بخواد وزن کم کنه. اگر اراده و انگیزه ی کافی برای کاهش وزن و رژیم رو دارن که یا علی. رکورددارای ما نشون دادن که حتی با BMI بالای 30 هم میشه با رژیم وزن کم کرد. اگر تمایل دارن با رژیم وزن کم کنن ما در خدمتشون هستیم کافیه برای مشاوره خرید رژیم عدد 32143 رو به 90007025 ارسال کنید در صورتی هم که نمی تونن رژیم بگیرن می تونن اسلیو رو انتخاب کنن، اما ما توصیه ای به انجام این عمل نداریم.

مهشید 1398/10/22

سلام من یک ساله این عمل رو انجام دادم واقعا خوشحالم که ابن تصمیم مهم گرفتم وخداروشاکرهستم و فکر میکنم بزرگ‌ترین لطف و محبتی که میتونستم به خودم و جسمم کنم همین عمل اسلیو و در نهایت کاهش وزنم بود

کارشناس به اندام 1398/10/23

بسیار عالی. خوشحالیم از اینکه این عمل رو با موفقیت پشت سر گذاشتین

فرشته 1398/10/08

سلام وقت بخیر با سپاس از فراهم کردن صفحه لی برای بع اشتراک گذاشتن نظرات و راهنمایی من حدود یک ماه و ۲۰ روز است که عمل بای پس معده انجام دادم وزن اولیه ۱۳۲ و وزن فعلی ۱۱۴ این کاهش وزن طی فرآیند یک ماهه صورت گرفت و ۲۰ روز بدون کسر وزن و چیزی که در حال حاضر بشدت مرا رنج میدهد باز شدن اشتها نه به اندازه قبل عمل و این موضوع مرا بسیار عصبی کرده و نه میتونم جلوی خودم رو بگیرم و وحشتم بیشتر از استپ روند لاغری و بازگشت معده به حالت اولیه و نمیدونم چکار کنم چون شکست خوردم در عمل و حس میکنم نه بصورت واقعی درک میکنم که تمام هزینه ها و سختیها و درد بی فایده بوده لطفا مرا راهنمایی کنید . با سپاس

کارشناس به اندام 1398/12/01

سلام و روزتون بخیر دوست خوبم الان که دیگه این عمل رو انجام دادین بهتره تغذیتون رو به سمت غذاهای سالم و پروتئینی ببرید. جای نگرانی نیست اگر حس می کنید که دچار پرخوری عصبی هستید عمل لاغری هم نمی تونه به شما کمک کنه و شما باید این مشکل رو به صورت ریشه ای درمان کنید. برای درمان این اختلال از یک روانشناس تغذیه می تونید کمک بگیرید. خوشبختانه در به اندام ما خدمات مشاور تغذیه رو داریم. برای ارتباط با واحد پشتیبانی روانشناسی دکتر کرمانی با این شماره 09123048918 تماس بگیرید

علی 1398/10/06

سلام، آیا کسی که عمل اسلیو معده انجام میدهد، در گوارش پروتئین ها و دریافت اسید آمینه های ضروری هم مشکل پیدا می کند؟

کارشناس به اندام 1398/11/13

سلام و روز بخیر. به طور کلی افرادی که عمل اسلیو انجام می دن به راحتی نمی تونن چربی ها رو هضم کنن. در مورد پروتئین ها قضیه بهتره و مصرفش هم مفیدتره. اما به طور کلی بهتره بعد از عمل غذاها رو به صورت تدریجی و کم کم دریافت کنید.

زهرا 1398/10/03

سلام کسی که زخم معده داره میتونه عمل اسلیو انحام بده من سه ساله که رژیم دارم وورزش میکنم ولی وزنم یه بار دوکیلو کم میشه سریع بعد همون دوکیلو بعضی موقع بیشتراضافه میشه باتوجه به زخم معده م دکتر برام اسلیو انجام میده؟

کارشناس به اندام 1398/10/05

سلام. خیر عمل اسلیو برای شما توصیه نمی شه دوست عزیز. افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستن به خودی خود معده ی حساسی دارن و عمل اسلیو می شه مزید بر علت. چون بعد از عمل اسلیو، معده نمی تونه به خوبی چربی ها رو هضم کنه

فاطمه 1398/09/18

جناب كارشناس معده انسان با پرخوري بزرگ ميشه و ديگه با حجم كم غذا ديگه احساس سيري نميكنه عمل اسليو معده رو كوچيك ميكنه و باعث ميشه شخص روش صحيح خوردن رو ياد بگيره و به اندازه بخوره هيچكدوم از اين ضررهايي كه شما ميگيد نداره شما هم رسالتت فروش رژيم هات هست كه ميترسوني آدمهارو اگه بحث عوارض باشه گاهي يه عمل آپانديس هم عوارض داره

کارشناس به اندام 1398/09/19

دوست عزیز. تمام سیستم بدن ما تحت کنترل سیگنال های مغز هست و این مغزه که سیگنال های گرسنگی و سیری رو صادر می کنه. بنابراین رژیم و سبک غذایی درست با تاثیر بر روی مغز موجب میشه که غذای کمتری بخوریم. به علاوه اگر شما کامنت های دوستای دیگرو خونده باشید می بینید که چند نفرشون گفتن به خاطر این عمل عزیزانشون رو از دست دادن. اگر رسالت ما فقط فروش بود، کامنت ها رو منتشر نمی کردیم، رسالت ما اطلاع رسانی هست و این خود فرد هست که بین رژیم و عمل یکی رو انتخاب کنه.