آنچه باید درباره پوست های ترکیبی بدانید

پوست ترکیبی پوستی است دارای نقاط خشک و چرب است. به خاطر توزیع مختلف غدد چربی در پوست صورتمان، همگی تا حدودی پوست ترکیبی داریم. در برخی افراد، به علت اینکه درجه ترکیبی بودن پوستشان بالا است روتین های مراقبت از پوست باعث خشکی و حساسیت می شود. وقتی پوستتان ترکیبی است استفاده درست از […]

آنچه باید درباره پوست های ترکیبی بدانید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 3211

تاریخ انتشار

آنچه باید درباره پوست های ترکیبی بدانید

پوست ترکیبی پوستی است دارای نقاط خشک و چرب است. به خاطر توزیع مختلف غدد چربی در پوست صورتمان، همگی تا حدودی پوست ترکیبی داریم. در برخی افراد، به علت اینکه درجه ترکیبی بودن پوستشان بالا است روتین های مراقبت از پوست باعث خشکی و حساسیت می شود.

وقتی پوستتان ترکیبی است استفاده درست از محصولات مراقبت از پوست نیز دشوار می شود چون باید روتینی را دنبال کنید که هم نقاط چرب پوست را هدف قرار دهد و هم باعث شود نقاط خشک بدتر نشوند. در ادامه آنچه باید بدانید را برایتان توضیح خواهیم داد.

1- چک کنید که از روتین درست استفاده می کنید.

وقتی نگرانی اصلی، چرب بودن پوست باشد استفاده از تمیز کننده های سنگین و بر پایه الکل وسوسه بر انگیز می شود. مشکلی که اینجا وجود دارد این است که سد پوستی ممکن است نامتعادل و دچار التهاب و خشکی باشد. در واقع در بیشتر مواقع برای جبران، روغن بیشتری تولید کند. در واقع زمانی می توان گفت پوستتان کاملا ترکیبی است که در واکنش به روتین مراقبت پوست اشتباه، حالتی غیر متعادل به خود بگیرد. پس ابتدا ببینید روشی که برای رسیدگی به پوستتان استفاده می کنید درست است یا خیر.

2- از تمیز کننده های ملایم استفاده کنید.

من شستشویی ملایم را توصیه می کنم که با pH  طبیعی پوست هماهنگ باشد. وقتی پوست شستشو داده می شود باید احساس آرامی و رطوبت داشته باشد نه اینکه سفت شود. رویکرد مناسب پوست باید به گونه ای باشد که از تولید بیش از حد روغن توسط پوست پیشگیری کند. یک لوسیون سبک مرطوب کننده می تواند بدون اینکه باعث جوش شود به پوست آبرسانی کند.

3- روی سرم سرمایه گذاری کنید.

سرم همیشه به عنوان درمانی فعال توصیه می شود تا از پوست محافظت کند و به سلول ها برای احیای مجدد کمک کند. من آنتی اکسیدان ها را برای محافظت از پوست علیه استرس های روزانه مانند آلودگی ها و در معرض نور خورشید قرار گرفتن ترجیح می دهم. سرم های پوست سبک و معمولا بر پایه آب هستند و به خوبی تحمل می شوند. بعد از اینکه سرم جذب شد، یک مرطوب کننده سبک (ترجیحا یک لوسیون یا ژل هیالورونیک اسید ) باید زده شود تا پوست را مرطوب نگه دارد و درخشش را تثبیت کند.

4- کم لایه برداری کنید.

لایه برداری برای از بین بردن پوست های مرده و روغن های اضافی مفید است. من این کار را بیشتر از دوبار در هفته توصیه نمی کنم و معمولا مالیدن پارچه پشمی گرم به صورت، می تواند پوست های مرده را از بین ببرد. همچنین توصیه می کنم هر چهار هفته اگر برایتان ممکن بود درمانی حرفه ای داشته باشید.

5- آکنه دارید؟ از یک کرم ویتامین E سبک استفاده کنید.

همان قوانین قبلی ایجا هم صادق است. شستشوی ملایم از خشک و حساس شدن پوست پیشگیری می کند. اسید سالیسیلیک موجود در شستشو دهنده ها و ماسک های پوست، پوست های مرده  را از بین می برد و همچنین باعث آرام کردن پوست می شود. بنزوئیل پراکسید نیز به باز کردن منافذ و کاهش التهاب کمک می کند. تحقیقات نشان داده بنزوئیل پراکسید ویتامین E را که آنتی اکسیدانی طبیعی است در پوست کاهش می دهد بنابراین توصیه می کنم وقتی آکنه را درمان می کنید از یک کرم سبک ویتامین E نیز استفاده کنید.

6- پوستی که پوسته پوسته شده را آرام و مرطوب نمایید.

در اینجا هم باید یک یا دو بار در هفته پوست را لایه برداری کنید. یک ماست آرامش بخش و آب رسان استفاده کنید، به دنبال ترکیباتی مانند ویتامین E، گلیسیرین، اسید سالیسیلیک، گل همیشه بهار و آلوئه ورا در ماسکی که تهیه می کنید باشید. به خاطر داشته باشید شاید این تمیز کننده پوستتان باشد که پوستتان را نامتعادل کرده است.

7- برای مناطق T براق موم مات کننده داشته باشید.

این موم ها براق بودن این مناطق را کم می کند و منافذ را در نقاط چرب به حداقل می رساند. بنابراین بدون اینکه زحمت زیادی به خود داده باشید، پوست ظاهری نرم و بی عیب به خود می گیرد. این روش کاملا مناسب پوست های ترکیبی است.

8- پوشش فونداسیون را سبک و ساده نگه دارید.

از پوشش های سنگین و بر پایه پودر پرهیز کنید چون می توانند تشدید کننده آکنه در نقاط چرب شوند و همچنین نقاط خشک را برجسته می کنند که باعث بی رنگ شدن و مرده بودن پوست می شود.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*