افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی را همیشه انجام می دهند؟

با اینکه بیشتر ما می دانیم ورزش می تواند از نظر فیزیکی قدرتمان را بالا ببرد اما تعداد کمی می دانیم و درک کرده ایم که چگونه ذهن و روانمان را قدرتمند پرورش دهیم. در واقع بسیاری از مردم حتی نمی دانند قدرت ذهنی چیست. قدرت ذهنی از سه بخش تشکیل می شود: افکار، احساسات […]

افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی را همیشه انجام می دهند؟
4.3 از 5

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 8901

تاریخ انتشار

افرادی که از نظر روانی قوی هستند چه کارهایی را همیشه انجام می دهند؟

با اینکه بیشتر ما می دانیم ورزش می تواند از نظر فیزیکی قدرتمان را بالا ببرد اما تعداد کمی می دانیم و درک کرده ایم که چگونه ذهن و روانمان را قدرتمند پرورش دهیم. در واقع بسیاری از مردم حتی نمی دانند قدرت ذهنی چیست.

قدرت ذهنی از سه بخش تشکیل می شود: افکار، احساسات و رفتار. از نظر ذهنی قوی شدن شامل تنظیم افکار، کنترل احساسات و رفتاری ثمربخش داشتن است.

برای اینکه بتوانیم ذهنی قوی داشته باشیم تا به کمک آن عادات بد را تغییر دهیم و تصمیمات درست بگیریم باید ابتدا با عاداتی آشنا شویم که به قوی شدن این بخش از وجودمان کمک کند. در ادامه می خواهم به شما بگویم افرادی که ذهنی قوی دارند چه کارهایی را پیوسته انجام می دهند:

1- تعریف خاص خود را از موفقیت می سازند.

افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند، خود را وارد رقابتی نا سالم نمی کنند. آنها برای ساخت معنای خاص خود از موفقیت تلاش می کنند و می دانند مسیر هر کسی خاص خودش است. آنها بدون مقایسه خود با دیگران برای اینکه هر روز بهتر شوند تلاش می کنند.

2- هر روز، خود را به چالش می کشند.

افرادی که ذهنی قوی دارند هدفشان هرچه باشد – تبدیل شدن به والدینی صبورتر، رسیدن به یک هدف در تناسب اندام و… – برای اینکه بهتر شوند پیوسته خود را درگیر چالش می کنند. برای خود اهدافی دارند که کامل تعریف شده اند و پیوسته در تلاش برای رسیدن به آنها هستند.

3- در پیشرفت خود منعکس می شوند.

کسانی که ذهن قوی دارند وقت می گذارند تا صادقانه در پیشرفت های خود منعکس شوند. ارزیابی می کنند که کجا کارشان خوب بوده و تغییراتی که می خواهند انجام دهند را شناسایی می کنند.

4- احساسات خود را تشخیص می دهند.

چه شرمسار باشند چه ناراحت، روی ضربه احساسی که خوردند سرپوش نمی گذارند و یا احساس ناراحتی خود را کوچک نمی شمارند. افرادی که ذهنی قوی دارند از احساسات خود آگاه هستند و می دانند که آن احساسات، چگونه روی نحوه فکر کردن و رفتارشان تاثیر می گذارد.

5- افکار منفی خود را تغییر می دهند.

افرادی که از نظر ذهنی قوی هستند، از شک کردن به خود و پیش بینی های نسنجیده در امان نیستند اما اجازه نمی دهند این افکار غلبه کنند. افکار منفی خود را به چیزهایی بسیار واقع گرایانه تر تغییر می دهند.

6- درد و رنج را برای رسیدن به هدفی والاتر تحمل می کنند.

افرادی که ذهنی قوی دارند چیزی برای ثابت کردن به کسی جز خودشان ندارند. بنابراین رنج و سختی را برای اینکه به دیگران ثابت کنند چقدر قوی هستند تحمل نمی کنند. اما زمانی که سختی ها را تحمل می کنند با رسیدن به هدفی والا در یک خط قرار دارد.

7- از انرژی ذهنی خود به صورت هوشمندانه استفاده می کنند.

این افراد می دانند زمان و انرژی محدود است، بنابراین از منابع خود با هوشمندی استفاده می کنند. وقت خود را با نگرانی برای چیزهایی که بیشتر از کنترلشان است تلف نمی کنند. آنها از تمام قدرت ذهنی خود برای بهتر شدن استفاده می کنند.

8- از محدودیت های خود آگاه هستند.

افرادی که ذهنی قوی دارند از اعتراف به ضعف های خود ترسی ندارند. از اینکه چه زمانی به کمک نیاز دارند آگاه هستند و مشکلی با سپردن وظایف ندارند.

9- قابلیت های خود را بهبود می دهند.

این افراد بیشتر از اینکه بخواهند قابلیت های خود را به نمایش بگذارند به دنبال بهتر کردن آن هستند. دوست دارند جایی از قابلیت های خود استفاده کنند که بتوانند با تمرین هرچه بیشتر، به بهتر شدنش کمک کنند حتی اگر در این مسیر شکست را هم تجربه کنند.

10- مسئولیت تمام و کمال زندگی خود را پذیرفته اند.

این افراد به دنبال توضیح هستند نه بهانه. آنها فهمیده اند که چگونه رفتارشان روی نتیجه تاثیر می گذارد و می دانند خودشان مسئول این هستند که چگونه زمانشان را سپری کرده اند، با چه کسی این زمان را سپری کرده اند و چه احساسی دارند.

11- به ارزش های خود پایبند هستند.

این افراد به هسته عقاید خود باور دارند. اولویت ها و تصمیماتشان را با ارزش هایی که دارند در یک مسیر نگه می دارند.

قدرت ذهنی خود را افزایش دهید.

همانطور که هیچکس با قدرت فیزیکی به دنیا نیامده کسی را هم نمی توانید پیدا کنید که از بدو تولد، قدرت ذهنی بالایی داشته باشد. قدرت ذهنی را با عمل به عادت هایی مفید و دوری از عادات ناسالمی که عقب نگهتان می دارند به مرور زمان افزایش دهید.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/04/07

سلام فکرمیکنم حالا که اینو خوندم به لطف خدا آدم قوی هستم

امیرحسین 1400/01/14

خیلی جالب بود