افراد دارای مزاج سرد در خوردن انار زیاده روی نکنند

رییس هیات موسس انجمن تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که مزاج سردی دارند باید در خوردن انار به خصوص انار ترش زیاده روی نکنند. دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفت وگو با ایسنا، گفت: انار میوه بسیار مفیدی هم در طب سنتی و هم طب اسلامی است، مزاج انار به طعم […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 2092

تاریخ انتشار

رییس هیات موسس انجمن تحقیقات طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که مزاج سردی دارند باید در خوردن انار به خصوص انار ترش زیاده روی نکنند.
افراد دارای مزاج سرد در خوردن انار زیاده روی نکنند - 2 - - اخبار دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفت وگو با ایسنا، گفت: انار میوه بسیار مفیدی هم در طب سنتی و هم طب اسلامی است، مزاج انار به طعم آن بستگی دارد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش‌تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است.

وی افزود: افرادی که مزاج سردی دارند باید در خوردن انار به خصوص انار ترش زیاده روی نکنند. اینکه برای خوردن انار از گلپر و نمک استفاده می‌کنند به این دلیل است که طبع گلپر و نمک گرم بوده و باعث معتدل شدن انار شده و عوارض سردی آن را می‌گیرد.
میرغضنفری تصریح کرد: یکی از خواص انار رقیق کردن خون و در اصطلاح طب سنتی لطیف کردن خون است، یعنی نفوذ خون به عروق ریز بدن را بیشتر کرده و باعث می‌شود غذا رسانی به اعضای دوردست بدن زیاد شود.
وی ادامه داد: افرادی که مزاج گرم یا صفرای بالایی دارند انار برای آنها مناسب بوده و صفرابر است. تلخی دهان، سوزش ادرار، سوزش مقعد و برخی اگزماها و خشکی پوست از علایم صفرای بالا است. افرادی که معده‌های شلی دارند و یا ترش می‌کنند اگر انار را با گوشت‌های داخلش مصرف کنند حالت قابض داشته و جمع کننده شکم است.
میرغضنفری عنوان کرد: افرادی که انار ترش اذیتشان می کند، باید آب انار را گرفته و با مقداری شکر و پودر قند مخلوط کرده و حرارت دهند و به صورت مایع شربت مصرف کنند، این امر باعث گرفتن سردی انار می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: افراد با مزاج گرم افرادی هستند که بدنشان گرم‌تر از بقیه بوده و فعالیت‌های بدنی و سرعت تکلم آنها نیز تند است و خوابشان نیز نسبت به بقیه کمتر و پوستشان رو به خشکی می رود. افراد با مزاج سرد نیز خواب آلوده، درون گرا و دارای سرعت تکلم کندی هستند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*