افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج

روزانه 8 لیوان آب بنوشید نیازی به شمارش لیوان ها نیست. تحقیقات نشان داده افراد زمانی که تشنه میشوند با خوردن یک لیوان آب و رفع تشنگی نیاز بدن به آب را تامین میکنند. غذاهای سرشار از آب مانند سوپ،میوه ها، سبزیجات و نوشیدنی هایی مانند، آب میوه، چای و قهوه همه کمک میکنند آب […]

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 20 - - عادات غذایی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 2604

تاریخ انتشار

روزانه 8 لیوان آب بنوشید

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 22 - - عادات غذایی

نیازی به شمارش لیوان ها نیست. تحقیقات نشان داده افراد زمانی که تشنه میشوند با خوردن یک لیوان آب و رفع تشنگی نیاز بدن به آب را تامین میکنند. غذاهای سرشار از آب مانند سوپ،میوه ها، سبزیجات و نوشیدنی هایی مانند، آب میوه، چای و قهوه همه کمک میکنند آب بدن تامین شود.
اگر رنگ ادرار زرد تیره است شاید نیاز باشد بیشتر آب بنوشید در چنین شرایطی یا فردی بسیار فعال هستید یا در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی میکنید.

تخم مرغ برای سلامت قلب خوب نیست

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 24 - - عادات غذایی

املت دوستان عزیز، خوشحال باشید! خوردن یک یا دو تخم مرغ در روز در افراد سالم باعث بالا رفتن خطر بیماری های قلبی نمیشود. بله زرده تخم مرغ کلسترول دارد، اما برای بیشتر ما، مقدار این کلسترول ضرری ندارد و میتوانیم با خیال راحت استفاده کنیم. میخواهید بیشتر از تخم مرغ برایتان بگویم؟ تخم مرغ حاوی مواد مغذی از جمله امگا 3 است که باعث کاهش خطر بیماری های قلبی میشود.

ضد عرق ها باعث سرطان سینه میشوند

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 26 - - عادات غذایی

برخی محققان بر این باورند که مواد شیمیایی موجود در عرق گیرها و بوزدا ها میتوانند توسط پوست زیر بغل جذب شوند. آنها میگویند این اتفاق باعث میشود احتمال سرطان و رشد تومر ها بالا برود. اما موسسه بین المللی سرطان میگوید هیچ مدرکی وجود ندارد که این محصولات را با سرطان مرتبط کند.

در سرما بودن باعث میشود سرما بخورید

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 28 - - عادات غذایی

مهم نیست مادربزرگتان چه چیزی گفته، بودن در سرما برای مدت زمان طولانی باعث نمیشود مریض شوید. یک مطالعه نشان داد مردان سالمی که مدت زمان زیادی را در دمای پایین صرف میکنند سلامتشان تقویت میشود، یعنی سیستم ایمنی بدنشان در مبارزه با ویروس ها بهبود میابد. در واقع، وقتی در جایی گرم مانند خانه هستید احتمال مریض شدنتان بیشتر است، چون این مکان جاییست که میکروب ها به راحتی پخش میشوند.

مولتی ویتامین را به صورت روزانه نیاز دارید

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 30 - - عادات غذایی

شاید شنیده باشید که میگویند مولتی ویتامین را باید هر روز مصرف کنید چون برخی از ویتامین ها در برنامه غذایی تان پیدا نمیشود. محققان همگی با این موضوع موافق نیستند، اما اگر پزشکان دستور داده که استفاده کنید حتما به دستور او عمل کنید. و اگر باردار هستید نیاز است روزانه یک عدد قرص فولیک اسید استفاده کنید تا از نقائص هنگام تولد پیشگیری شود. بهتر است در برنامه روزانه خود از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها و روغن های سالم استفاده کنید. یک نکته: اگر در حال کاهش وزن هستید خوردن مولتی ویتامین به دستور پزشک ضروری است.

برای کاهش وزن صبحانه بخورید

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 32 - - عادات غذایی

خوردن صبحانه به برخی افراد در کاهش وزن هیچ کمکی نمیکند. صبحانه میتواند باعث دفع گرسنگی شود، و همچنین میتواند بعدا و در طول از خورده خوری های گاه و بی گاه جلوگیری کند. اگر طرفدار صبحانه نیستید، باز هم میتوانید وزن کم کنید. تحقیقات نشان داده نخوردن صبحانه به برخی افراد کمک کرده حتی کاهش وزن نیز داشته باشند. اما در کل سالمترین کار این است که از این وعده استفاده کنید.

بلغم ( یکی از خلط های چهارگانه ) سبز رنگ به معنای عفونت است

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 34 - - عادات غذایی

محتویات خلط نمیتواند جای ازمایش آزمایشگاه را بگیرد. مطالعات نشان داده بلغم سبز یا زرد رنگ در برخی عفونت های باکتریایی بیشتر شایع است. اما نشانه ی قطعی نیست که بگوید دچار عفونت هستید یا نیاز به آنتی بیوتیک دارید. عفونت سینوس میتواند باعث ایجاد خلط روشن شود. و یک سرما خوردگی معمولی میتواند به خلط سبز رنگ تبدیلش کند.

قند کودکان را فعالتر میکند

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 36 - - عادات غذایی

قند برای کودکان خوب نیست، اما تحقیقات نشان داده چیزهای شیرین نمیتواند باعث شود کودک از حالت عادی خارج شود، به همکلاسی های خود آسیب برساند یا باعث شود کودک نتواند تمرکز کند. با این حال بسیاری از پدر و مادرها بر این باورند که بعد از خوردن غذای شیرین انتظار رفتار بدی از طرف کودک خود دارند.

صندلی توالت میتواند مریض مان کند

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 38 - - عادات غذایی

اگر نمیتوانید صندلی را بپوشانید استرسی نشوید، صندلی های توالت معمولا تمیز هستند، این در توالت یا دستگیره و کف آن است که معمولا حاوی اشریشیا کلی و نورو ویروس هستند. قبل از لمس در یا دستگیره دست خود را با دستمال بپوشانید و بعد از آن دست خود را حتما بشویید.

شکستن قولنج مفاصل باعث آرتروز میشود

افشای حقیقت درباره 10 خرافه ی رایج - 40 - - عادات غذایی

صدایش شاید کسانی که اطرافتان هستند را اذیت کند، اما همه ضرری که دارد همین است. شاید فکر کنید که دلیل صدا برخورد استخوان ها با مفاصل است، اما دلیلش این نیست. این صدا حاصل حباب گازی است که بین استخوان ها قرار دارد و میترکد. اگر از انجام این کار لذت میبرید، ادامه دهید. تحقیقات نشان داده این کار هیچ نقشی در ایجاد آرتروز ندارد. اگر هنگام انجام این کار احساس درد عادی یا مزمن میکنید به پزشک خود مراجعه کنید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*