خواص شیر زردچوبه را می‌دانستید یک شب هم بدون آن سر نمی‌کردید!

شیر زردچوبه که به شیر طلایی نیز معروف است، یکی از نوشیدنی‌های مشهور و پای ثابت عصرانه هر خانواده در هندوستان است. این نوشیدنی شگفت‌انگیز به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی، پوست و کاهش وزن دارد، در اغلب نقاط دنیا مورد توجه قرار گرفته است. نوشیدن این شیر طلایی به مبارزه با بیماری‌ها و […]

شیر زردچوبه که به شیر طلایی نیز معروف است، یکی از نوشیدنی‌های مشهور و پای ثابت عصرانه هر خانواده در هندوستان است.
4.3 از 5

زمان مطالعه 26 دقیقه

تعداد بازدید 23990

تاریخ انتشار

شیر زردچوبه که به شیر طلایی نیز معروف است، یکی از نوشیدنی‌های مشهور و پای ثابت عصرانه هر خانواده در هندوستان است. این نوشیدنی شگفت‌انگیز به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی، پوست و کاهش وزن دارد، در اغلب نقاط دنیا مورد توجه قرار گرفته است. نوشیدن این شیر طلایی به مبارزه با بیماری‌ها و پیشگیری از آن‌ها کمک می‌کند. ترکیب شیر و زردچوبه که شامل پروتئین و کورکومین (یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده زردچوبه) است، آن را به یک نوشیدنی قوی و موثر در تنظیم عملکرد صحیح بدن تبدیل کرده است. ما در این مقاله به خواص زردچوبه برای سلامت عمومی بدن، یکی از روش‌های تهیه آن و علل منع مصرف آن برای برخی افراد پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

خواص شیر زردچوبه برای سلامتی

شیر زردچوبه یک نوشیدنی قوی برای پیشگیری از بیماری و مبارزه با بیماری‌ها است. برخی از خواص این نوشیدنی سنتی هندی که به شیر طلایی نیز مشهور است، عبارتند از:

تاثیر شیر زردچوبه در مدیریت درد

شیر طلایی سرشار از خواص ضدالتهابی است. شیر با کمک به تقویت استخوان‌ها و زردچوبه توسط خواص ضدالتهابی خود منجر به کاهش التهاب و درد مفاصل می‌شوند. نوشیدن روزانه یک لیوان شیر زردچوبه می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و کاهش درد کمک کند.

تاثیر شیر زردچوبه بر مبارزه با عفونت

خواص ضدمیکروبی موجود در زردچوبه می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کمک کند. زردچوبه همچنین دارای خواص آنتی بیوتیکی است که بدن را در برابر عفونت‌های ویروسی نیز مقاوم می‌کند. نوشیدن صبحگاهی‌ یک لیوان شیر زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

خواص ضدمیکروبی موجود در زردچوبه می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کمک کند.

خواص ضدمیکروبی موجود در زردچوبه می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کمک کند.

تاثیر شیر طلایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های سالم، خواص آنتی اکسیدانی، ضدمیکروبی و ضدالتهابی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

تاثیر شیر طلایی بر هضم غذا

زردچوبه به عنوان یک ادویه ضروری برای آشپزی در نظر گرفته می‌شود، زیرا برای هضم غذا مفید است. نوشیدن شیر زردچوبه در شب یا عصر به دلیل خواص ضدالتهابی آن می‌تواند موجب رفع نفخ شکم، گاز معده، سوزش سر دل و ریفلاکس در افراد شود.

تاثیر شیر طلایی بر پیشگیری از کرونا و آنفولانزا

خواص ضدویروسی و آنتی بیوتیکی زردچوبه می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا ایفا کند. به‌طورکلی، شیر به عنوان تسکین‌دهنده عفونت‌های گلو شناخته شده است و در کنار آن خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه نیز می‌تواند به کاهش عفونت بدن کمک کند.

تاثیر شیر طلایی بر سلامت کبد

شیر طلایی یک مقوی عالی برای سلامت کبد است. خواص محافظت کننده و ویژگی سم زدایی زردچوبه، از این ماده یک انتخاب خوب برای کمک به سلامت کبد ساخته است. زردچوبه به تعادل عملکرد کبد که به عنوان آزمایشگاه شیمی بدن شناخته می‌شود، کمک می‌کند. قابل توجه است که کبد بسیاری از مواد شیمیایی موردنیاز در بدن را پردازش و تنظیم نموده و مرکز سم زدایی بدن محسوب می‌شود.

شیر طلایی یک مقوی عالی برای سلامت کبد است.

شیر طلایی یک مقوی عالی برای سلامت کبد است.

تاثیر شیر طلایی بر عملکرد کلیه

کلیه‌ها نیز مانند کبد دفع سموم و تصفیه آلودگی‌ها را در بدن بر عهده دارند. زردچوبه با خواص سم‌زدایی خود، مانند یک همکار برای کلیه عمل می‌کند. با این حال، نوشیدن شیر طلایی برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی نباید از مقادیر معینی تجاوز کند.

تاثیر شیر طلایی بر تصفیه خون

نوشیدن شیر زردچوبه داغ می‌تواند خون را تصفیه کند. بدن انسان به‌طور معمول با سموم مختلف ناشی از مصرف غذا، آلاینده‌های هوا و آب و … روبروست که می‌تواند در دراز مدت منجر به بروز آسیب شود. خواص سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی زردچوبه این تضمین را با خود به همراه دارد که رگ‌ها را عاری از این سموم مضر کند.

تاثیر شیر طلایی بر سلامت قلب

زردچوبه با تصفیه خون تضمین می‌کند که باکتری‌ها و سموم مضر به قلب نرسند. زردچوبه همچنین عملکرد عروق را بهبود بخشیده و مخلوط آن با یک لیوان شیر تنظیم فشار خون و قند خون را به همراه خواهد داشت. این ادویه یک ماده فوق‌العاده برای سلامت قلب است.

زردچوبه نه تنها خون را تصفیه می‌کند، بلکه گردش خون را نیز افزایش می‌دهد.

زردچوبه نه تنها خون را تصفیه می‌کند، بلکه گردش خون را نیز افزایش می‌دهد.

تاثیر شیر زردچوبه بر تسکین سردرد

زردچوبه دارای خواصی است که به بهبود جریان مخاط و بافت آن کمک می‌کند. این خواص باعث سبک شدن مخاط و تسکین سردرد می‌شود. شیر نیز خاصیت آرامش‌بخش دارد. مخلوط این دو ماده به مبارزه با سردردی که افراد به دلیل استرس تجربه می‌کنند، کمک می‌کند.

تاثیر شیر زردچوبه بر مبارزه و پیشگیری از سرطان

شیر طلایی دارای خواص ضدسرطانی است که به پیشگیری از سرطان سینه، پوست، ریه و روده بزرگ کمک می‌کند. همچنین خواص ضد‌التهابی آن در پیشگیری از سرطان پروستات و کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی موثر است.

تاثیر شیر طلایی بر پیشگیری از عفونت ادراری

زردچوبه یکی از معدود موادی است که به همه اندام‌های داخلی از جمله مثانه و کلیه‌ها کمک می‌کند. خاصیت سم‌زدایی زردچوبه در کنار خاصیت ملین شیر به جلوگیری از تجمع سم در دستگاه ادراری کمک نموده و از عفونت‌های ادراری جلوگیری می‌کند.

تاثیر شیر طلایی بر تسکین آرتروز

زردچوبه دارای خاصیتی به نام کپسایسین است که یک مسکن طبیعی است. نوشیدن شیر زردچوبه می‌تواند درد مفاصل را تسکین و سفتی مفاصل را کاهش داده و به افزایش جریان خون نیز کمک کند. مجموع این اثرات منجر به مدیریت آرتریت می‌شود.

تاثیر شیر طلایی بر بهبود گردش خون

زردچوبه نه تنها خون را تصفیه می‌کند، بلکه گردش خون را نیز افزایش می‌دهد. این به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خون و خواص ضدالتهابی آن است. ترکیب شیر و زردچوبه در کنار هم به گردش خون سالم کمک می‌کند.

تاثیر شیر زردچوبه بر کاهش وزن سالم

نوشیدن شیر زردچوبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. زردچوبه متابولیسم را فعال نموده و سرعت می‌بخشد که به نوبه خود می‌تواند توانایی چربی سوزی بدن را افزایش دهد. شیر نیز با تامین پروتئین لازم برای بدن به کاهش وزن اصولی کمک می‌کند.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

تاثیر شیر طلایی بر کاهش بلغم

مخلوط شیر و زردچوبه به دلیل خاصیت گرم این ادویه یک انتخاب خوب برای افراد بلغمی و سفیدپوست است که با مصرف شیر معمولی دچار نفخ می‌شوند.

فواید شیر زردچوبه برای پوست

نوشیدن یک لیوان شیر طلایی نه تنها برای اندام‌های داخلی مفید است، بلکه برای پوست نیز فواید بسیاری دارد. سه ​​فایده شیر زردچوبه برای پوست به‌صورت زیر است:

  1. کمرنگ کردن لک‌های پوست

افزودن زردچوبه به ماسک صورت می‌تواند به کاهش اثرات ظاهری جوش‌ها، جوش‌های سرسیاه و لکه‌ها کمک کند. نوشیدن شیر زردچوبه در کنار آن به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی به کاهش باکتری‌های بد روی پوست و روشن شدن پوست کمک می‌کند. گاهی اوقات مشکلات پوست ناشی از عملکرد بد کبد یا اندام‌های داخلی است که نوشیدن شیر طلایی برای کاهش این عوارض مثل معجزه است.

  1. کمک به کاهش جوش

زردچوبه یک ضدعفونی کننده طبیعی و دارای خواص ضدمیکروبی قطعی است که به تسکین جوش‌های روی پوست کمک می‌کند. کافی است یک تکه پنبه با شیر زردچوبه آغشته شده و برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده مالیده شود. همین عمل به ظاهر کوچک با باکتری‌های مضر نواحی مستعد جوش به خوبی مبارزه می‌کند و نتایج چشمگیری خواهد داشت.

زردچوبه یک ضدعفونی کننده طبیعی و دارای خواص ضدمیکروبی قطعی است که به تسکین جوش‌های روی پوست کمک می‌کند.

زردچوبه دارای خواص ضدمیکروبی قطعی است که به تسکین جوش‌های روی پوست کمک می‌کند.

  1. مبارزه با آکنه

نوشیدن شیر طلایی یک راه‌حل عالی برای جلوگیری طبیعی از بروز آکنه است. خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کننده همراه با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه باعث کاهش بروز آکنه می‌شود.

خواص شیر زردچوبه برای کاهش وزن

مکانیسم تاثیر شیر زردچوبه بر کاهش وزن به صورت زیر است:

نقش شیر زردچوبه بر تجزیه چربی‌های انباشته شده شکم

زردچوبه حاوی عوامل ضدالتهابی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورکومین است. گرمای شیمیایی آزاد شده از ترکیب زردچوبه با شیر گرم می‌تواند به تجزیه چربی‌های شکم – پهلو و تسریع کاهش وزن کمک کند.

نقش شیر زردچوبه در کمک به افزایش متابولیسم

زردچوبه با افزایش تولید صفرا در بدن به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. این ماده حاوی اجزای ترموژنیک است که فعالیت متابولیک را بهبود می‌بخشد و کالری می‌سوزاند. شیر نیز به احساس سیری کمک می‌کند.

نقش شیر زردچوبه در تنظیم سطح قند خون

زردچوبه به تنظیم سطح قند خون کمک نموده و در نتیجه از مقاومت به انسولین جلوگیری می‌کند. فرآیند ترکیب شیر با زردچوبه از باقی ماندن چربی اضافی در بدن جلوگیری می‌کند.

نقش شیر طلایی در هضم غذا

هضم مناسب برای تداوم سبک زندگی سالم مهم است. زمانی که افراد به رژیم‌های غذایی متعدد و راه‌های کاهش وزن متوسل می‌شوند، سوء هاضمه در بدن ایجاد می‌شود. شیر طلایی به افراد کمک می‌کند تا با بهبود هضم کاهش وزن خود را تسریع کنند.

شیر طلایی به افراد کمک می‌کند تا با بهبود هضم کاهش وزن خود را تسریع کنند.

شیر طلایی به افراد کمک می‌کند تا با بهبود هضم کاهش وزن خود را تسریع کنند.

شیر طلایی منبع خوب پروتئین

شیر زردچوبه را می‌توان در رژیم غذایی غنی از پروتئین گنجاند. این ترکیب منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است.

نقش شیر طلایی در کاهش شرایط متابولیک

کورکومین موجود در زردچوبه به کاهش سطح کلسترول، سطح قند خون و شرایط التهابی در سلول‌های عضلانی کمک می‌کند.

عوارض مصرف شیر زردچوبه

زردچوبه معمولا زمانی که به‌صورت خوراکی مصرف شود، بی‌خطر است. اما برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف شیر زردچوبه عوارض جانبی خفیفی مانند موارد زیر را تجربه کنند:

  • کهیر
  • ناراحتی معده
  • حالت تهوع
  • سرگیجه
  • اسهال
  • زرد شدن تدریجی دندان‌ها

در صورت وجود موارد زیر، استفاده از زردچوبه باید فورا متوقف شود:

  • کبودی یا خونریزی غیرمعمول
  • خونریزی ممتد
  • قند خون بالا

طرز تهیه شیر زردچوبه

به تعداد تمام خانواده‌های هندی، دستورالعمل برای تهیه شیر طلایی وجود دارد. اما یکی از راحت‌ترین دستورهای تهیه آن شیوه زیر است:

مواد لازم:

  • پودر زردچوبه – 3 قاشق غذاخوری
  • شیر گاو – 100 میلی‌لیتر
  • فلفل سیاه – 2 قاشق چای‌خوری
  • عسل – 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  • شیر را در ظرف بریزید تا به جوش بیاید.
  • فلفل سیاه را اضافه کنید.
  • پودر زردچوبه را افزوده و بگذارید کمی بجوشد.
  • آن را از روی گاز بردارید.
  • کمی که خنک شد، عسل را اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید دارچین یا بادیان ستاره‌ای نیز به آن بیفزایید.

اطلاعات تغذیه‌ای شیر زردچوبه

کالری: 60
کالری از چربی:24
چربی کل: 2.7 گرم
چربی اشباع: 0.1 گرم
کلسترول: 0 میلی گرم
سدیم: 181 میلی گرم
پتاسیم: 219 میلی گرم
کربوهیدرات: 9.5 گرم
فیبر رژیمی: 1.5 گرم
قند: 5.8 گرم
پروتئین: 1.2 گرم

میزان مصرف شیر زردچوبه در روز

مصرف بیش از حد روزانه زردچوبه می‌تواند باعث بروز مشکلات فشار خون شود. بنابراین مصرف 3 قاشق غذاخوری زردچوبه یا کمتر در روز برای افراد سالم کافی است. مطالعات معمولاً مصرف دوزهای 500 تا 2000 میلی‌گرم زردچوبه در روز را بی‌خطر می‌دانند. به این ترتیب، نوشیدن بیش از یک یا حداکثر دو فنجان شیر زردچوبه در روز توصیه نمی‌شود. در حالی که هیچ توافق رسمی در مورد دوزهای موثر زردچوبه یا کورکومین وجود ندارد، برای کاهش مشکلات بیماران زیر، دوز مجاز مصرف زردچوبه (به همراه شیر یا به عنوان ادویه غذا) این‌گونه توصیه می‌شود:

  • برای آرتروز: 500 میلی‌گرم عصاره زردچوبه دو بار در روز به مدت 2 تا 3 ماه.
  • برای کلسترول بالا: 700 میلی‌گرم عصاره زردچوبه دو بار در روز به مدت 3 ماه.
  • برای خارش پوست: 500 میلی‌گرم زردچوبه سه بار در روز به مدت 2 ماه.

دوزهای بالای زردچوبه و کورکومین برای درازمدت توصیه نمی‌شود، زیرا تحقیقاتی که ایمنی آن‌ها را تایید کند، وجود ندارد.

مصرف 3 قاشق غذاخوری زردچوبه یا کمتر در روز برای افراد سالم کافی است.

مصرف 3 قاشق غذاخوری زردچوبه یا کمتر در روز برای افراد سالم کافی است.

بهترین زمان برای مصرف شیر زردچوبه

نوشیدن یک لیوان شیر زردچوبه شب‌ها قبل از خواب در کنار ورزش و برنامه غذایی سبک زندگی سالم برای کاهش وزن توصیه می‌شود. البته هر کسی می‌تواند در هر زمانی از روز از شیر زردچوبه لذت ببرد. اما اکثر کارشناسان تغذیه، نوشیدن آن را حدود یک ساعت قبل از خواب توصیه می‌کنند. در این زمان اثرات کامل خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده آن برای داشتن خوابی راحت محسوس‌تر خواهد بود.

چه کسانی نباید شیر زردچوبه مصرف کنند؟

زردچوبه ادویه‌ای است که عمدتاً در غذاهای آسیایی استفاده می‌شود. ترکیب شیر و زردچوبه در غرب به لاته طلایی مشهور است. استفاده از مقدار کمی زردچوبه در شیر یا برای آشپزی هیچ ضرری ندارد. با این حال، افرادی که زردچوبه را به‌صورت مکمل به شکل ژل یا قرص مصرف می‌کنند، بهتر است با توصیه پزشک به سمت این مکمل‌ها بروند. زردچوبه حاوی چندین آلکالوئید فعال است. از این رو افرادی که شرایط زیر را دارند، باید از مصرف شیر زردچوبه اجتناب نموده یا با احتیاط از آن استفاده کنند:

  • مشکلات کیسه صفرا: زردچوبه به دلیل توانایی در افزایش ترشح صفرا می‌تواند مشکلات کیسه صفرا را بدتر کند. افرادی که سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجرای صفراوی دارند، باید از مصرف مکمل‌های زردچوبه خودداری کنند.
  • اختلالات خونریزی: زردچوبه لخته شدن خون را کند نموده و منجر به افزایش خطر کبودی و خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی می‌شود. این امر به‌ویژه در مورد کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.
  • دیابت: کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد.
  • اختلال رفلاکس معده به مری: زردچوبه می‌تواند مشکلات معده مانند GERD را بدتر کند. افراد مبتلا به GERD باید هنگام مصرف زردچوبه از نظر تشدید علائم مراقب باشند.
  • ناباروری: زردچوبه ممکن است باعث ناباروری در مردان، کاهش سطح تستوسترون و کاهش حرکت اسپرم شود. بنابراین مردانی که قصد بچه‌دار شدن دارند، باید با احتیاط از زردچوبه استفاده کنند.
  • کمبود آهن: مقادیر زیاد زردچوبه ممکن است در جذب آهن در بدن اختلال ایجاد کند. بنابراین افراد مبتلا به کمبود آهن باید در مصرف آن احتیاط کنند.
  • بیماری کبد: برخی نگرانی‌ها وجود دارد که زردچوبه ممکن است به‌خصوص در افراد مبتلا به بیماری کبد مشکل‌ساز شود.
  • جراحی: مصرف زردچوبه باید دو هفته قبل از جراحی قطع شود، زیرا خطر خونریزی حین و بعد از عمل جراحی وجود دارد. زردچوبه باعث تاخیر در تشکیل لخته‌های خون می‌شود.
  • شرایط حساس به هورمون: کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است مانند هورمون استروژن عمل کند. در صورت داشتن هر گونه بیماری حساس به هورمون (مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز یا فیبروم رحم) بهتر است با احتیاط از زردچوبه استفاده شود.
  • بارداری: زردچوبه محرک رحم است و ممکن است چرخه قاعدگی را در زنان باردار تحریک کند. بنابراین زنان باردار باید از مصرف مکمل‌های زردچوبه خودداری کنند.
  • آریتمی قلبی: گزارشی از یک مرد نشان داد که مصرف 1500 گرم زردچوبه در روز باعث ایجاد ریتم غیرطبیعی قلب شده است.

نوشیدن روزانه شیر زردچوبه بسیار مفید است. این شیر طلایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سلامت قلب را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند به افراد در مبارزه با بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز کمک کند. مصرف روزانه شیر زردچوبه عوارضی ندارد. با این حال، افراد مبتلا به اختلال کلیوی نباید بیش از حد از آن بنوشند.

منبع +++++

4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-هادی نوروزی 1403/01/18

سلام با تشکر از مطالب خوبی که گذاشتید من صورتم زیاد جوش میزنه شیرو زردچوبه چقد استفاده کنم بعد تاثیر داره و چه مدت استفاده کنم ۳۸سال سن دارم ممنون میشم جواب بدید

کارشناس به اندام 1403/01/19

سلام عزیزم علت جوش زدن مهمه در هفته دوسه بار میتونین مصرف کنید اب فراوان بنوشید غذاهای حساسیت زا مصرف نکنید سبزیجات در برنامتون باشه

-فاطمه 1403/01/05

ممنون از اطلاعاتی که داده شد ولی سه قاشق زردچوبه به نظرم زیاده و شیر رو غیر قابل خوردن میکنه اینطکر نیست؟

کارشناس به اندام 1403/01/06

تشکر ازشما عزیزم میتونین مقدار و حجم کمتری واستفاده کنید

- 1403/01/02

سلام‌من‌۳۹سالمه‌پوکی‌استخون‌دارم‌وآرتروزهم‌دارم‌چقدبایداززردچوبه‌روزانه‌مصرف‌کنم‌باتشکر

کارشناس به اندام 1403/01/03

سلام روزانه به اندازه یک قاشق میتونین بخورید

-👀 1402/12/17

سلام من چهاروز دیگه عمل دارم نباید غذای زردچوبه دار بخورم؟

کارشناس به اندام 1402/12/18

سلام عزیزم اگر پزشکتون منع کردن نخورید

-محمدآغانظری 1402/11/30

OK

کارشناس به اندام 1402/12/01

🙌🙌

-فاطمی 1402/11/24

باسلام من دیسک گردن و آرتوروز دانودارم میخوام بدونم شیر وزرد چوبه چقدر میتونه تاسیر گذار باشه ممنون میشم توضح بدید

کارشناس به اندام 1402/11/25

سلام عزیزم برای درمان میفرمایید ؟

شهرزاد خسروی 1402/11/23

اولا با تشکر از همه عزیزان من این معجون رو درست میکنم ولی به شکل دیگه 1- زردچوبه 2 - شیر طبیعی 3 - سیر یک حبله خورد شده رو باهم روی شعله می جوشانم بعد از ولرم شدن عسل اضافه میکنم از وقتی استفاده کردم اصلا خونه ما کسی سرفه نمی کنه

کارشناس به اندام 1402/11/24

ممنون از بیان تجربتون عزیزم

-مریم 1402/11/22

سلام ممنون از مطالب خوب وارزشمندتون .من شیر زردچوبه رو تنها بدون عسل وفلفل سیاه استفاده میکنم ایا خاصیتش رو از دست میده

کارشناس به اندام 1402/11/23

سلام تشکر عزیزم نه خوبه

-حسین فراهانی 1402/11/22

سلام اطلاعات آموز نده ومفیدی هست. اگرکسی کیسه صفرا عمل کرده باشد برای استفاده مشکلی ندارد

کارشناس به اندام 1402/11/23

سلام لطف شماست عزیزم بله میتونن مصرف کنن اما اعتدال درخوردن هم باید رعایت بشه تا حساسیتی ایجادنشه

-افسانه 1402/11/19

سلام ممنون میشم بگید در یک ماه چقد وزن کم میشه باخوردن شیر زردچوبه من مادرم خیلی تکرر ادرار داره الان۳شب داره میخوره گفتن تا ۴۰شب بخوره آیا تاثییری داره ممنونم میشمبه هردو سوال جواب بدید

کارشناس به اندام 1402/11/20

سلام وزن وکم نمیکنه عزیزم امتحان کنن تا تاثیر و ببینید به چه صورته

-ناصر خرمشهری 1402/11/05

سلام مطلب خوبی بود استفاده کردیم ولی من سرما خورده بودم این شیرو زرچوبه رو بهم سفارش کردن که استفاده کنم ولی برای سرما خوردگی چیزی تو مطلب بالا نبود کفته بودن برای سرفه کردن خوبه

کارشناس به اندام 1402/11/06

سلام میتونه خواص زیادی رو داشته باشه که اینجا بهش اشاره نشده

-رویا 1402/11/02

من انعقاد خون دازم آکسابین شبی ۱عدد میخورم میتونم شیر زردچوبه مصرف کنم برای خارش شدید پوستم

کارشناس به اندام 1402/11/03

عزیزم به مقدار کم مثلا هفته ای دوبار ولی با پزشکتونم مشورت کنید

- 1402/10/30

سلام و ممنون از مطالب خوب اقای دکتر کرمانی عزیز سلامت باشید 🙏🙏

کارشناس به اندام 1402/11/01

سلام تشکر از حسن نظرتون عزیزم

-قویدل آقای دکتر من از خواب و خستگی رنج میبرم وکبد چرب هم دارم ای برای من خوردن این معجون خوبه یا نه 1402/10/30

قویدل آیا برای کبد چرب خوب است یا نه ممنون تشکر

کارشناس به اندام 1402/11/01

عزیزم تاثیر خوبی داره اما در خوردنش هم زیاده روی نباشه اما درمان کننده نیست

- 1402/10/21

سلام من خانمی ۷۶ساله هستم شبها خیلی خیلی بد خواب هستم وحتی با قرص خوابم نمی برد بااینکه روز فعالیت زیاد دارم وروز هم نمی خوابم حالا می‌خوام بدونم که آیا هرشب میتوانم یک لیوان شیر با زرد چوبه استفاده کنم آیا متاثر است ممنون آقای دکتر

کارشناس به اندام 1402/10/22

سلام بله عزیزم میتونین استفاده کنید امیدوار هستیم تاثیرخوبی رو خواب شما داشته باشه ممنون میشم ازتجربتون هم بهمون بگین

علی 1402/10/07

سلام وقت به خیر سه قاشق غذاخوری برای 100 میلی لیتر شیر؟ تقریبا نصف شیر میشه این میزان! با دیگر مخلفات بیشتر از نصف حجم شیر داریم بهش مخلفات اضافه می کنیم. حدس می زنم منظور در اصل قاشق چایخوری یا مرباخوری بوده و در ترجمه اشتباهی رخ داده. من دستورهای دیگران رو هم که دیدم صحبت از قاشق چایخوری دیدم، نه غذاخوری.

کارشناس به اندام 1402/10/08

سلام وقت بخیر ممنون ازتوجه شماعزیزم

- 1402/10/06

سلام میشه همینجوری زرد چوبه را داخل هم زد ونجوشونیم ممنون

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام بله عزیزم

محمود هستم 1402/10/06

باسلام وعرض ارادت تشکرازاین همه صبوری سپاسگزارم

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام ودرود بیکران برشماعزیزم

-الهام 1402/10/04

سلام میخواستم بدونم در صورت مصرف زردچوبه تازه چه مقدار توصیه میشه.چون‌راجب زردچوبه تازه مطلبی گفته نشد.ممنونم

کارشناس به اندام 1402/10/05

سلام عزیزم یک برش حلقه ای نازک میتونین استفاده کنید چون درصد بالای مصرف پودرش هست

-محمد از ایلام 1402/09/18

سلام وقت بخیر . لطف کردین این مطالب در اختیار مردم گذاشتین پشت من جوش داشت مدت چند روز استفاده کردم الان تمامن خوب شدن . ممنون از کار خوبتون .

کارشناس به اندام 1402/09/19

سلام خداروشکر مرسی ازبیان تجربتون عزیزم